Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 september 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Jeetje, dat jullie het zo koud hebben !!
Vind het wel lekker, vanochtend slaapkamerraam ook nog een poos open gehad

Maar moet eerlijk zeggen dat ik de deur van de woonkamer wel dicht gehouden heb vannacht, want die staat meestal ook nog open
wel de boven raampjes, die staan altijd open.
Het is hier binnen nog 21 graden
Buiten 14.

Heerlijk nazomer weer
ga straks weer lekker naar de tuin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bor:

Ik zie het ineens helemaal niet meer zo zitten @rapilos. Beetje waar-ben-ik-ooit-allemaal-aan-begonnen moment.

Maar goed, die was me al voorspeld. Komt wel goed, zeg ik tegen mezelf. 

Snap ik best hoor @Bor
Heel logisch ook, die gedachten,
Maar ja, A zeggen, dan ook B zeggen.
Houd maar voor ogen dat je nog lang en gezond de tweede helft van je leven weer leven
Dat je dan weliswaar een moeilijk eerste jaar tegemoet gaat, maar dat een fit en gezond gevoel dat echt wel waard is
Succes met voor bereiden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dit was geen gesprek over dat moeders met uhp bij mij terecht kunnen nav het meemaken van een uhp .

Dit gesprek was mbt hoe kunnen professionals  een relatie/ band aangaan met kinderen die bij hun in huis geplaatst worden .

Wat is hierin de rol van de ouders ?  Zijn ze in staat een samen werkingsrelatie aan te gaan ? 

En wat kunnen aanbevelingen zijn ? 

Hierin heb ik gesproken in de rol van moeder .

Verder ben ik niet solistisch  bezig vorige week heb ik een meeting gehad met studenten ( die een onderzoeks studie doen ) hierbij de betrokken personen vanuit de hoge school. 

En een aantal moeders , ons is gevraagd mee te denken hoe we de wereld voor ouders na een uhp helderder kunnen maken .

Welke stappen kan je ondernemen wat zijn je rechten en plichten enz .

Hier  komt een gezamenlijk project uit .

Mbt de andere ervaring deskundigheid  ben in een team met mijn fam begeleider,  en kijken we idd hoe we samen ouders te woord kunnen staan .

Verder wordt er niets van min gevraagd puur mijn eigen ervaring  hierin .

Heb al 1 mooi gesprek mogen voeren met een moeder en dit was zeer geslaagd .

Ervaringsdeskundigheid  is niet gebruikelijk in uhp omstandigheden  maar hier komt verandering in omdat het zo helpende kan zijn .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, ik lees gezellig mee ;) maakt me blij.. 

Ik zit op dag 3 en het gaat ok. Ik barst van de energie, dat had ik vorig jaar bij stoppen ook. Geen rem. Hele huis moet gedaan en alle achterliggende shit moet opgelost. Kan niet in 1 dag, ik weet het maar moet die energie kwijt ofzo? Ik word er wel gelukkig van dat wel. Net een dressoir gratis gevonden op mp en deze wil ik schuren en lakken. We hebben volgende maand grote verbouwing en dan wil ik wat anders inrichten, gezelliger, knusser, het is nu te modern. Smaak van mijn man en niet echt van mij.. en de zon schijnt heerlijk! Jullie kou is verdreven! 
fijne dag verder allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp het wel hoor @jopie en @Bor  ik doe dit ook niet voor niets dit helpt mij om deze periode een plek te kunnen geven het verwerkings proces  op gang te kunnen zetten. 

Ik kan niet blijven steken in een wereld  van wrok en woede en vooral verdriet  .

Ik kan dit niet wegstoppen  , het is een onderdeel van mijn leven geworden. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nogmaals dit gaat niet over jeugdzorg .

Deze wereld kan ik ook niet verbeteren,   het gaat er om wat alles met mij als ouder doet en hoe ik er nu mee omga.

Hoe ik er nu kan proberen er in te staan .

Ik wordt nu net ook geconfronteerd  mijn kind komt thuis  en vertelde over een school plein akkefietje. 

Die eindigde met de woorden ,  dat hij maar moest oprotten met zijn kut alcoholische  ouders :(

En hij heeft dit verstandig aangepakt daar heb ik hem voor gecomplimenteerd en dat ik trots op hem ben .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben talloze keren ‘uit huis geplaatst.’

(tijdelijk, tijdelijk, tijdelijk, definitief, oeps ze is 18) met een (ex weekend) pleegzoon.

ik kijk ik heel anders naar de bijdragen van @Lieke7777.

Ik heb alleen maar inktzwarte haat en razernij naar mijn biologische ouders.
 

Alle organisaties daarna waren afgrijselijk maar niet relevant want niet persoonlijk en niet bloedverwant. 
 

It’s in the eyes of the beholder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat  zeg je dat mooi @Reacher  wat voor de een helende is , is  voor de ander onverdraagzaam .

Ook naar mijn kinderen toe vind ik dat ik als moeder wil laten zien dat ik na  deze zwarte periode mijzelf wil inzetten  om het niet beter te maken maar verdraagzaam idd voor andere gezinnen .

Een luisterend oor , een advies , een moment  van het delen van je emotie .

Dit is ook voor mij een onderdeel van  adb mijzelf nuchter  houden.

Ik heb geleerd  dat ik dingen moet doen die mij gelukkig  maken waar ik waardering uit haal.

Gisteren heb ik veel waardering gekregen voor mijn moed en bijdrage  aan deze talk en dat ging gewoon zonder iets  , ik was mijzelf ik was geen rol ..

Daar groei ik ook van in mijn proces van reflectie en  de waardering  uit mijzelf halen ipv krampachtig  een rol spelen en mijzelf naar beneden halen omdat ik geen waardering  voel.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@##$%&&% heb een virus in m'n pc. Green blocker. wat een rotding. het beheerst heel het gebeuren. Kan niet meer internetten, niet downloaden op you tube en erger is. de afstandbediening van de tv. doet ook al raar. Mensen wat een rotzooi met dat digitale gedoe. bah, bah  en nog eens BAH.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...