Spring naar bijdragen

Maandag 20 september 2021


niks

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! We zijn met ons tweetjes een nachtje weg geweest. Mini was bij opa en oma. Eerste uur was ik er steeds mee bezig, als ze daar maar om denken, zak ze ons missen? Daarna kon ik de knop omdraaien. Het was echt fijn om even zonder mini op pad te zijn. Maar ook om haar weer op te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Niks, Maja en overige frummers, 
Buten is het nog stikdonker, binnen brandt de lamp 
en staat een bakje klaar. 
image.png.3696534706f76a30f6fd220f0e8642db.png
Klinkt goed dat nachtje weg Niks, leuk. 
En Maja: vakantie voorbij, weer aan het werk vandaag toch? 
Hoop dat je die laatste paar dagen nog echt van het mooie weer hebt kunnen genieten.... 
 

Dagpact:
Maja
Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Yvonne, weer aan het werk. Moet de zin erin nog vinden, maar dat komt wel. Ik ben nog twee dagen terug naar Katwijk gegaan. Zon, zee en wind deden mij goed. 
Vanmiddag moet mijn moeder een gipsafdruk van nek, kin en bovenste deel romp laten maken. Spannend. Ze is doodsbang dat het niet goed gaat en ze te weinig lucht krijgt door de druk van het gipsverband. Heb benadrukt dat ze altijd mag stoppen en dat ik er bij blijf. 
Nu gauw aan de slag. Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagtaak begonnen, koffie gemaakt .... het eindigt met de tafels af te ruimen. Deze middag en avond  is het aan anderen . 

Niet geslapen denk ik, gisteren om 11u35 vond de verpleging het nodig om mij wakker te houden.  Vandaag om 00:03 en nog eens om 5u20 is de nachtwaakster langs geweest. 

Dagpact:
Maja
Yvonne
Claudius

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Etty, 
Ja, kinderen die het moeilijk hebben, verdrietig zijn of zich ongelukkig voelen..... 
Het maakt niet uit hoe oud ze zijn.... 
Dat nestelt zich in je hoofd, het klauwt om zich heen in je maag... 
En dan maakt het niet uit of ze 8 of 18 of 38 zijn.... 
Het geeft me zo'n machteloos gevoel. 
Ik blijf dat het meest moeilijke vinden van het hebben van kinderen. 
Ik had er geen enkel probleem mee dat ze op een gegeven moment graag op kamers wilden wonen,
de wereld buiten de huiselijke muren wilden ontdekken. 
Ik kon ze ook heel makkelijk los laten. 
Vanaf het moment dat ze geboren werden wist ik dat dat moment ooit zou komen, 
daar 'werk' je als het ware naar toe. 
Maar een ongelukkig kind.... nee, daar kan ik binnen in mij niet goed mee omgaan. 
En dan ook nog eens niet laten merken hóe erg je het vindt, hoe het je zelf beroert,
want dan gaat het kind zich schuldig voelen en komt niet meer met het verdriet bij jou... 
Er gewoon zíjn, luisteren, meedenken... dat is alles. 
Pffff, heftig hoor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Fijn @niks even met je vriend ertussenuit. En je had lekker weer. Succes @Maja vandaag. Zeer herkenbaar wat je schrijft @Etty. Vind t enorm lastig ook. Soms heeft mn oudste een moment dat hij ineens veel vertelt over zichzelf, ik probeer dan te reageren zoals ik dat vroeger zelf had gewild op zijn leeftijd. Ipv meteen met adviezen komen/waarschuwen/oordelen. Maar niet eenvoudig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oudste voelt zich bij van alles schuldig tov mij. Ik zie het nu. Zo pijnlijk!  En ik ken het.

Blijkbaar heb ik me hier binnen het gezin opgesteld als de zwoegende, degene die het zwaar heeft en ontzien moet worden. Heel pijnlijk. Heel herkenbaar ook. Maar ik wil het niet. 

Ook dat. 

En oudste komt steeds thuis van school met hoofdpijn, is misselijk ‘s ochtends . En zucht veel.

Jongste zegt weinig, maar vindt school zooooo zwaar. Zo niet leuk. Lijdt in stilte. 
 

ik gun het ze zo anders.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei jopie:

..... is die (ietwat geforceerde) neiging van ons onze eigen emoties voor ze verborgen te houden dan écht zo goed? Bij kinderen, ok, maar.....Het zijn volwassenen, he, mogen die niet gewoon weten wat iets met je doet?  Open? Ze zien het tóch...

Ik vind dat best lastig en zeker niet vanzelfsprekend. 

Oh, maar ik laat mijn emoties wel zien, geen probleem, maar wat zich echt heel diep van binnen bij mij afspeelt ... nee dat hoeft een ander niet te weten. 
(Overigens is dat ook gewoon hoe ik bén, hoe ik ben gevormd, hoe ik ben geworden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oudste is bang voor alles, faalangst, paniek. Zo was ik precies ook. En mijn vader ook. Hij gaf bijna elke ochtend voor zijn werk zowat over. Ongeschoold werk. Hij had een goede opleiding dus kon het ‘makkelijk’ aan?? 

Jongste ook faalangst denk ik, maar zij is ook oprecht verontwaardigd over wat er allemaal aan nutteloze info in haar hoofd moet. En verder : ‘gewoon’ en ‘ik weet niet’. 
 

Ik leer mezelf nu wat te bevrijden. Dat is fijn. Hoop dat ik ze dat meegeef. Dat je slim bent, maakt niet dat je de dingen aankan…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Descartes... wat heerlijk, houden zo, top!!! 

Wat ellendig die faalangst Lika. 
Ik hoop van harte dat jij hen, door er zelf anders mee om te gaan zoals je nu vertelt, daar een beetje bij kunt helpen. 
En jaaaaaa.... nutteloze info... hihi... bekend argument.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me een beetje als het nieuwe, verlegen, meisje in de klas maar goedemorgen jullie :musicnote:  Vandaag mijn eerste week van mijn jaar nuchter overleefd. Was pittig maar vannacht voor het eerst in een miljoen jaar de hele nacht geslapen. Dat voelt al als een kleine wonder op zich. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...