Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Vrijdag 17 September 2021

Claudius
 Share

Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat voor jou specifiek geldt dat als jij jezelf voor 1 jaar op het jaarpact zet, je kiest om 1 jaar te blijven leven en in die tijd niet aan drank ten onder te gaan @Zbb.  

Dat staat wat cru. Maar ik hoop dat je het besluit maakt. Geef jezelf dat jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel geen verzet. Zeggen hun ook, ik sta open en ben gemotiveerd en wil heel graag. En dat klopt maar het lukt me niet alleen zelf. 

Ik krijg dan ook alle tijd en alles wordt zorgvuldig voor besproken voor ik ergens aan begin. Daarbij moet ik het eerst ook nog uitwerken op papier wat ik wil en hoe. En daarbij krijg ik dan weer tips en adviezen van hun die ik erbij mag gebruiken als ik wil. 

Niks geen druk of opgelegd gevoel heb ik erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben toen ik in revalidatie was van burn-out krijsend, schreeuwend, jankend en amok makend het traject begonnen. Pfoei! Wat was ik boos.  Dat is over. Helemaal weg. 

Ik heb in die periode ook gevoeld dat ik alleen voor mij kan zorgen. Dat een ander het niet gaat en ook niet kan doen. Dat was een harde, maar zeer waardevolle les, waarvan ik nu vruchten pluk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit altijd een achtergrond achter he. Ik heb 13 jaar onder het vergrootglas van jz gelegen. Geloof me, er deugde niet veel aan mij. Ik wist wel zeker van wel. Ben behoorlijk diep gegaan, verzet, onmacht, frustratie en woede. Maar ik heb het overleefd en nu ga ik een leven opzetten, mijn leven, op mijn manier zoals ik die wil en voor niemand anders omdat ik dat kan en waard ben. 

Die mag jeugdclub opvreten wat mij wat mij betreft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijne berichten nog hier, op de late vrijdagavond :). Een besluit nemen niet te drinken, nooit meer, dat als onweifelbare basis nemen voor je leven was voor mij ook de truck na jaren van proberen, tobben en falen. En toen was het ook ineens verrassend eenvoudig. Niet meer dat gesoebat van wanneer mag ik weer, en hoeveel dan,  en eentje geeft toch niet. Domweg: ik drink niet meer, klaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik kom hier ook even dankjewel zeggen.
Hikte al 10 dagen aan tegen een lekke vand plakken.
Had buurman al mondeling hulp gevraagd, en stelde uit
om zelf eerst een poging te wagen. Lijkt zo simpel een lekke band,
ik kon vroeger bijna alles aan fietsen repareren. Maar de laatste
jaren lijkt techniek me lam te slaan en zelfs banden plakken mislukte.
Neem een besluit en voer het uit, hielp mij net over mijn dom-A-technisch zijn heen.
Hij staat te drogen nu met zelfgeknipt plakkertje. Nu maar hopen dat de lijm goed genoeg is nog.
En zo niet dan mag buurman de band vervangen, want ik krijg dat achterwiel er niet uit.
Maar dan heb ik mijn besluit uitgevoerd en ben er niet meer voor weggelopen in elk geval.
Wat de uitkomst wordt maakt nu niet meer uit.
zo'n simpel iets staat bij mij symbool voor met mijn angsten in beweging gaan, ik wist dat
al decennia maar leef mijn eigen "weten" steeds vaker niet meer. pffffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei jopie:

@lady jane wat bedoel je met 'plakker droogt nu'? Toch niet dat je eerst de lijm laat drogen voor je de band er weer in doet? 

Gewoon plakken, band erin, oppompen en een kruis slaan. De druk van de opgepompte band zorgt voor het goed vastplakken. 

Klopt!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Zbb:

Ik zal  verlopig niet heel snel opnieuw gaan drinken. 

wel moet ik oppassen dat ik mezelf niet voorbij loop en me triggers elke keer drie stappen voorblijven. 

het is ook niet dat ik echt trek heb,maar meer dat ik wil verdoven op het moment. 

Maar ik weet ook wel dat dat verdoven voor een heel kort termijn zal zijn en daarna een hoge prijs betaal. 

die laatste terugval heeft me echt de das om gedaan,ik ben morgen 6 weken droog en nogsteeds helemaal gesloopt. 

@Zbbik herken dat zo goed wat je schrijft. Al moet ik zeggen dat ik wel het weekend een terugval heb gehad, en behoorlijk heftig ook, al zegt mijn gevoel dat dit nu echt wel klaar is, het lost helemaal niets op om jezelf maar te blijven verdoven het komt het zo hard weer terug 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Reacher:

Ik heb het idee dat voor jou specifiek geldt dat als jij jezelf voor 1 jaar op het jaarpact zet, je kiest om 1 jaar te blijven leven en in die tijd niet aan drank ten onder te gaan @Zbb.  

Dat staat wat cru. Maar ik hoop dat je het besluit maakt. Geef jezelf dat jaar. 

Ik heb al een aantal keer op jaarpact gestaan. 

@Bobblijft niet aan de gang.  

maar in me hoofd wil ik uiteraard ook wel eens een jaar halen,liever langer natuurlijk. 

geloof dat mijn absolute record op 7 of 8 maanden staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

dat dit eerder zo was, zegt niet dat het zo moet blijven
Wat Des zegt: neem een besluit Zbb
en wat Lika zegt; voer het uit
anders wordt het een self fulfilling prophecy
het betekent, kiezen om aan angst toe te geven of ermee in beweging gaan
ik ben er van overtuigd dat jij een jaar kunt halen
en als jij dat een keer meemaakt
dan wil je denk ik helemaal niet meer drinken
en ook dat kun je dan
je bent zoveel méér dan een ex-drinker♥

Ik besluit elke keer om nooit meer te drinken,maar op een gegeven moment zwicht ik toch elke keer weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

@Zbbik herken dat zo goed wat je schrijft. Al moet ik zeggen dat ik wel het weekend een terugval heb gehad, en behoorlijk heftig ook, al zegt mijn gevoel dat dit nu echt wel klaar is, het lost helemaal niets op om jezelf maar te blijven verdoven het komt het zo hard weer terug 

Ja harder met nog meer ellende erbij. 

lukt het vandaag om droog te blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bob:

Als jij denkt dat het je steunt moet je het gewoon doen. Maak je over mij maar geen zorgen.

Dan moet ik even terug rekenen. morgen 6 weken. 

Ik meld me binnenkort nog eens op het jaarpact. 

dankjewel Bob 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk heb ik nu op iedereen geantwoord. 

beetje lullig als ik iemand vergeten ben terug te antwoorden. 

bedankt in ieder geval voor alle bemoedigende woorden.

voldoende stof om over na te denken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Zbb:

Ik doe met je mee Bor 

Met me laatste terugval met de alcohol ben ik ook terug gevallen met roken. 

Klootzak die ik er ben. 

Ja? Dat zou ik leuk vinden als we tegelijk stoppen. Maar dat moet je niet om mij doen he, je moet er zelf aan toe zijn. 

Maandag komen m'n nicotine pleisters en nicotine kauwgum alvast over de post binnen. Ik wordt gesteund door het lifestyle team en de poh. 

De stoptober app heb ik alvast op m'n mobiel gezet en me gemeld op de fb pagina stoptober ook. 

Nou als het nu nog mis kan gaan dan ben ik niet te helpen denk ik zo:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...