Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 September 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Descartes33:

Is het geen optie voor jou, @Zbb, om een beslissing te nemen? Ik herken dat die echte trek weg is. Toen ik dat doorkreeg wist ik dat het echt een beslissing van mij was geweest, toen ik de laatste paar keer weer ging drinken. Eerder voelde dat vooral als noodzaak, nu was het meer “ik wil verdoven en ik kies voor alcohol”. Maar echt nodig was het niet. 
Dat was voor mij het besef: nu hoeft het dan ook niet meer. En ik wist dondersgoed wat er ging gebeuren als ik wel dronk. Toen heb ik besloten: een jaar niet, en dat heeft me geholpen. Eerst was het eng (ik probeerde er altijd nog aan vast te houden) maar nu, een maand of twee later, voel ik me er een stuk rustiger onder. Niet meer onderhandelen, niet meer twijfelen, niet meer bang zijn voor een terugval. 
 

Ik zeg dit vanwege jou opmerking “ik zal voorlopig..”. Die had ik ook kunnen maken, maar er zit nog zoveel onzekerheid in. Je zou kunnen overwegen om die weg te nemen.

Ja ik snap wat je bedoeld 

Ik vertrouw mezelf gewoon niet meer op de lange termijn. 
 

daarom die zin : verlopig....

ik kom van eens in de 1a2 weken terugvallen naar ongeveer eens in het half jaar,maar blijf op het half jaar hangen. 
 

heb het gevoel niet verder te komen dan dat half jaar. 
 

en de terugvallen worden ook steeds heftiger. 
 

ook na een jaar kan ik niet ‘normaal’ drinken over 20 jaar ook niet. 
 

ik heb het nooit gekund en zal het ook nooit kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Zbb:

ik kom van eens in de 1a2 weken terugvallen naar ongeveer eens in het half jaar,maar blijf op het half jaar hangen. 

dat dit eerder zo was, zegt niet dat het zo moet blijven
Wat Des zegt: neem een besluit Zbb
en wat Lika zegt; voer het uit
anders wordt het een self fulfilling prophecy
het betekent, kiezen om aan angst toe te geven of ermee in beweging gaan
ik ben er van overtuigd dat jij een jaar kunt halen
en als jij dat een keer meemaakt
dan wil je denk ik helemaal niet meer drinken
en ook dat kun je dan
je bent zoveel méér dan een ex-drinker♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @Bor. En het is de de enige manier denk ik om een gezondere leefstijl echt eigen te maken.

Ik weet het zelf heel goed, maar er is ook een deel in mij dat zich de eerste tijd enorm verzet tegen die aanpak. Alsof ik het niet zelf wil , maar dat het me wordt opgelegd en dat ik ‘dat helemaal niet nodig heb want dat ik het wel zelf kan.

Maar de grap is. IK neem het besluit en IK voer het uit. Voor MEZELF. Omdat IK er beter van word. Liever, zachter, blijer, gezonder, vrolijker en optimistischer. 

En daarmee geef IK veel meer aan mezelf en anderen dan daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu in mijn derde actieve eetaanpak periode in mijn leven. Vind dat de moeilijkste. Hangt samen met manier van omgaan met werk. Dus nu met beide actief aan de slag. Er verandert al iets merk ik. Ik ben uit de weerstand. In de acceptatie en ben bezig besluiten uit te voeren. 

Dat ik daarbinnen niet een feilloos, foutloos pad volg is inherent aan leven. Aan mens zijn. Maar ik weet de weg die ik wil gaan en werk daaraan. (Als het maar rijmt…)

bewerkt door Lika
Foutjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben toen ik in revalidatie was van burn-out krijsend, schreeuwend, jankend en amok makend het traject begonnen. Pfoei! Wat was ik boos.  Dat is over. Helemaal weg. 

Ik heb in die periode ook gevoeld dat ik alleen voor mij kan zorgen. Dat een ander het niet gaat en ook niet kan doen. Dat was een harde, maar zeer waardevolle les, waarvan ik nu vruchten pluk. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik kom hier ook even dankjewel zeggen.
Hikte al 10 dagen aan tegen een lekke vand plakken.
Had buurman al mondeling hulp gevraagd, en stelde uit
om zelf eerst een poging te wagen. Lijkt zo simpel een lekke band,
ik kon vroeger bijna alles aan fietsen repareren. Maar de laatste
jaren lijkt techniek me lam te slaan en zelfs banden plakken mislukte.
Neem een besluit en voer het uit, hielp mij net over mijn dom-A-technisch zijn heen.
Hij staat te drogen nu met zelfgeknipt plakkertje. Nu maar hopen dat de lijm goed genoeg is nog.
En zo niet dan mag buurman de band vervangen, want ik krijg dat achterwiel er niet uit.
Maar dan heb ik mijn besluit uitgevoerd en ben er niet meer voor weggelopen in elk geval.
Wat de uitkomst wordt maakt nu niet meer uit.
zo'n simpel iets staat bij mij symbool voor met mijn angsten in beweging gaan, ik wist dat
al decennia maar leef mijn eigen "weten" steeds vaker niet meer. pffffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Zbb:

Ik zal  verlopig niet heel snel opnieuw gaan drinken. 
 

wel moet ik oppassen dat ik mezelf niet voorbij loop en me triggers elke keer drie stappen voorblijven. 
 

het is ook niet dat ik echt trek heb,maar meer dat ik wil verdoven op het moment. 
 

Maar ik weet ook wel dat dat verdoven voor een heel kort termijn zal zijn en daarna een hoge prijs betaal. 
 

die laatste terugval heeft me echt de das om gedaan,ik ben morgen 6 weken droog en nogsteeds helemaal gesloopt. 

@Zbbik herken dat zo goed wat je schrijft. Al moet ik zeggen dat ik wel het weekend een terugval heb gehad, en behoorlijk heftig ook, al zegt mijn gevoel dat dit nu echt wel klaar is, het lost helemaal niets op om jezelf maar te blijven verdoven het komt het zo hard weer terug 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Reacher:

Ik heb het idee dat voor jou specifiek geldt dat als jij jezelf voor 1 jaar op het jaarpact zet, je kiest om 1 jaar te blijven leven en in die tijd niet aan drank ten onder te gaan @Zbb.  
 

Dat staat wat cru. Maar ik hoop dat je het besluit maakt. Geef jezelf dat jaar. 
 

Ik heb al een aantal keer op jaarpact gestaan. 
 

@Bobblijft niet aan de gang.  
 

maar in me hoofd wil ik uiteraard ook wel eens een jaar halen,liever langer natuurlijk. 
 

geloof dat mijn absolute record op 7 of 8 maanden staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

dat dit eerder zo was, zegt niet dat het zo moet blijven
Wat Des zegt: neem een besluit Zbb
en wat Lika zegt; voer het uit
anders wordt het een self fulfilling prophecy
het betekent, kiezen om aan angst toe te geven of ermee in beweging gaan
ik ben er van overtuigd dat jij een jaar kunt halen
en als jij dat een keer meemaakt
dan wil je denk ik helemaal niet meer drinken
en ook dat kun je dan
je bent zoveel méér dan een ex-drinker♥

Ik besluit elke keer om nooit meer te drinken,maar op een gegeven moment zwicht ik toch elke keer weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

@Zbbik herken dat zo goed wat je schrijft. Al moet ik zeggen dat ik wel het weekend een terugval heb gehad, en behoorlijk heftig ook, al zegt mijn gevoel dat dit nu echt wel klaar is, het lost helemaal niets op om jezelf maar te blijven verdoven het komt het zo hard weer terug 

Ja harder met nog meer ellende erbij. 
 

lukt het vandaag om droog te blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...