Spring naar bijdragen

Woensdag 15 September 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Rosee:

Het ging goed Knakker, dank voor het vragen. Ik had me voorgenomen om tijdens het gesprek flink boos worden en voor mezelf opkomen, maar dat was helemaal niet nodig:D nou ja. Eigenlijk ook wel fijn:lol: 

Grappig hè, dan zit je jezelf helemaal op te jutten en juist dan is het niet nodig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Reacher:

Maar gaat het om het ontwijken van de zestienjarige? Want dan lijkt het me goed advies. 
Dat heeft niet met deskundigheid te maken maar met moreel kompas. 

Ik heb er geen antwoord op. Ze werd wel tussen allemaal volwassenen gedropt en moest er blijven, zonder buiten te mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Claudius:

Ik heb er geen antwoord op. Ze werd wel tussen allemaal volwassenen gedropt en moest er blijven, zonder buiten te mogen.

Daar bedoel je mee dat deskundigen haar volwassen genoeg vonden om haar bij jullie te zetten? 
 

Misschien was volwassenheid geen issue in de beslissing om haar bij jullie te droppen, Claudius.

Misschien dachten ze dat ze haar zo veilig hielden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei knakker:

Apart is dat ja. Dat het opzien tegen iets de boel soms tot bizarre proporties kan opblazen. Gewoon met een onnozel gezicht het leven op je af laten komen om dan maar eens te kijken wat wijsheid is, werkt voor mij meestal veel beter.

Ik wilde dat ik dat kon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen om kwart voor 7 begonnen op het werk. Om 8 uur vertrokken: ziek. Soms wil je wel, maar je lichaam toch echt niet. Om 9 uur was ik thuis, wat een actie. Vanmiddag geslapen tot 4 uur. Ik geloof dat mijn directeur niet blij is met mij, ze reageerde wel heel chagrijnig. Ik word zelf ook wel moe van mezelf, er is de laatste twee jaren wel altijd wat. Mijn lichaam lijkt wel totaal óp te zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Dat eerste gedeelte vind ik wel mooi. Maar dat besluiten om gelukkig te worden: daar geloof ik niet zo in. Ik zie Geluk niet als een keuze. Eerder een incident.

Ze zei niet "decide to be lucky" (besluiten om geluk te  hebben) maar "decide to be happy" (besluiten om je gelukkig te voelen).

Met de door mij gesuggereerde vertaling erachter klopt het al beter, toch?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bob:

Ze zei niet "decide to be lucky" (besluiten om geluk te  hebben) maar "decide to to be happy" (besluiten om je gelukkig te voelen).

Met de door mij gesuggereerde vertaling erachter klopt het al beter, toch?

Ik ben het er nog steeds niet mee eens. Omdat het impliceert dat mensen die zich ongelukkig voelen daarvoor kiezen. 
 

Ik denk dat je kunt besluiten om je best te doen om te proberen tevredenheid of iets van rust te bereiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen haar niet meer vragen wat ze precies bedoelde, maar "tevreden" is misschien inderdaad een betere vertaling. Blij of vrolijk kan ook nog.

Waar het echter vooral om draait is de eerste helft. Wacht je eerst tot alle ellende verdwenen is? Dan zul je dus nooit happy zijn, zo simpel is het.  

bewerkt door Bob
Blij of vrolijk toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

We kunnen haar niet meer vragen wat ze precies bedoelde, maar "tevreden" is misschien inderdaad een betere vertaling.

Waar het echter vooral om draait is de eerste helft. Wacht je eerst tot alle ellende verdwenen is? Dan zul je dus nooit happy zijn, zo simpel is het.  

Het is wel een mooie stellige stelling :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei knakker:

Toch hè, over die levenshouding. Het klinkt nogal suf: maar ik steek enorm veel op van het observeren van dieren en kleine kinderen. Echt.

Buiten dat observeren ook de interactie met hen. Vanavond was ik in de keuken. Rond etenstijd. Toen ging de deurbel en mijn vriend deed open. Toen volgde stilte en plots staat daar mijn petekind voor me te zingen. Cadeautje van zijn eigen spaargeld bij zich.

Zo’n mooi puur moment. De liefde die je dan voelt. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...