Spring naar bijdragen

Bezoek aan porto


Peter3513

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben 4 maanden geleden gestopt met drinken. De detox heb ik onder begeleiding van jellinek gedaan. Alles ging bijzonder voorspoedig, bijna geen trek in alcohol. Nu ga ik binnenkort naar Portugal en ook een bezoek aan een portfabriek staat, mogelijk, op de planning. Hoe groot is het gevaar om aan een port proeverij mee te doen. Ik sta wel stevig in mijn schoenen en slik campral (onregelmatig).

Kunt u mij adviseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien kun je tijdelijk Antabuse voorgeschreven krijgen om te weten
dat je echt niet kunt drinken? onregelmatig een trekremmer slikken geeft niet
blijk van de knop om hebben en achter een besluit staan. Oftewel de kat op het spek binden.
Gelukkig schrijf je dat die, mogelijk, op de planning staan. Niet naar een portfabriek gaan is natuurlijk het beste
4 maanden gestopt is een dunne basis om jezelf voor zulke verleidingen te plaatsen. Wat zou je moeten bewijzen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet meeproeven natuurlijk. Plan iets anders eromheen. 

Mij hielp het tijdens vakanties toen ik nog niet zo lang gestopt was om een beetje meewarig naar anderen te kijken die nog wel op terrasjes en zo zaten te zuipen. Dan bedacht ik me dat ik dat allemaal vroeger ook gedaan had maar nu maar eens achter de rug wilde hebben. Of beter nog, dan was ik blij dat ik daar niet meer aan mee hoefde te doen. 

Hoe het bij jou voelt kan anders zijn maar bedenk in elk geval alternatieve plannen en wen je aan om te switchen naar een blik op de realiteit en de toekomst. 

Zie die Portugal vakantie maar als een uitdaging. Dat kun je aan, en daarna wordt het nog makkelijker, maar het is niet wijs nu al onnodige risoco's te gaan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 3 jaar geleden na een maand of 5 te zijn gestopt voor de bijl gegaan 1 biertje bij de buurman en heb er vervolgens 3 jaar over gedaan om weer te stoppen, nu weer 5 maand gestopt, ik had een uitnodiging voor een verjaardag gisteren vreselijk veel zin in, maar ben niet gegaan, ben er nog niet sterk genoeg voor. Mijn advies ga niet naar de proeverij, al die ellende wil je niet weer doormaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen bedankt voor jullie reacties.

Met name door de reacties van Grunn en Knakker heb ik besloten me toch maar niet aan de verleidingen bloot te stellen. ja, Bob, ik kijk ook met enige leedvermaak en meewarrigheid naar de terrastijgers,  die geen flauwe notie hebben wat ze uitkramen en het sterkt me ook daadwerkelijk. Lady Jane: anitbuse heeft bij mij totaal geen zin omdat ik probleemloos drank laat staan. Juist omdat ik geen zucht naar alcohol heb durf ik het aan om campral 2X daags ipv de 3x daags( voor geschreven ) te slikken. mocht ik toch weer zin in wijn krijgen ga ik me misschien wel aan het voorschrift houden. maar denk dat wiskracht het belangrijkste is. Ik hoef maar terug te kijken naar mijn verslavingsperiode dan denk ik: nooit meer die afhankelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-9-2021 om 09:53 zei Peter3513:

 Nu ga ik binnenkort naar Portugal en ook een bezoek aan een portfabriek staat, mogelijk, op de planning. 

Hoi Peter, jouw vraag en antwoorden en conclusie heb ik eerder gelezen.
Ik dacht eerst, nog een reactie heeft geen zin.

Toch doe ik dat alsnog, omdat het in mijn hoofd blijft hangen.
Hoe haal je het in je hoofd om tijdens een vakantie, blijkbaar met een groep, eventueel een bezoek aan een portfabriek met proeverij mee te doen?
Daar valt niets te zien, het gaat om een glaasje port te proeven.
En bij de uitgang is zeer vermoedelijk een winkeltje om wat flessen port te kopen.

Voor mij is dit een compleet onzinnige excursie.
Gelukkig heb jij die conclusie zelf al getrokken.

Ik wens je een goede reis.
Ga maar lekker sardientjes eten en een boottocht maken langs de schitterende grotten daar, et cetera.
( heb ik jaren geleden gedaan, samen met mijn Indiase vriend)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...