Spring naar bijdragen

Zondag 12 september 2021


Quinn

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Delarope:

Zeer heel erg grote blij in huize @Delarope vandaag

Niet de mail van de moderator dat ik @Bob een (leeftijdsgebonden) (geslachtsdeel) genoemd heb, en dat @bumperjim dat naar eigen zeggen gemeld heeft terwijl ik hem een "Randdebiel" noem.

 

Maar wel omdat mijn koelkast weer vol zit, en vandaag kreeg ik mijn eerste PB (persoonlijk bericht).

Haha, ik hoor er bij !!!!!!!!!!

Gewoon even door gaan met schelden, dan heb je zo weer een ban, hopelijk nu voor lange tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bor:

Geef nieuwkomers welkom en belangstelling. Luister ernaar, desnoods tussen de regels als het niet anders is. Daar help je hun en jezelf verder mee lijkt me. 

Verder zeg ik niks meer want ik wordt er bozig van. 

@Delarope:rose:

Lekker koese all. :moon:

Wat vertel je nou voor nieuws Bor. Dat doen we met iedereen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Haddock, en denk nog even aan hoe jullie zelf binnen kwamen? De meesten stellen zich voor, vertellen wat of hebben een hulpvraag. Meestal niet meteen mensen de grond intrappen, uitschelden enz. Bovendien is 1 daarvan mijn maatje. Oh wee als er ook maar iemand een woord over jou maatje zegt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Pinkman:

Maar @Delarope had zich al voorgesteld hier als oud lid. 

 

Ik meen zoiets gelezen te hebben, maar ik heb niet gelezen wélk oud lid hij dan is. 
En als dat ertoe kan bijdrage zijn onbeschofte gedrag wat makkelijker te accepteren zou ik dat wel graag weten. 
Sowieso: als je hier al eerder hebt gepost maar onder een andere naam, vermeld jouw oorspronkelijk naam dan even.... 
 

bewerkt door Yvonne
aanvuling .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bor:

Ik vraag me weleens af hier of men soms is vergeten waar ze zelf vandaan komen. Hoe kwamen jullie hier dan? Wanhopig, verslaafd, vast in de situatie of jubelend van vreugde als dat jullie nu inmiddels zijn? 

In elk geval niet scheldend tegen willekeurige forumleden hier om me af te reageren. Wanhopig, depressief, vragend om hulp... ik kan het allemaal snappen. Maar waarom zou ik vriendelijk en verwelkomend blijven tegen iemand die constant ruzie zoekt? Dat is een keer op, bij mij tenminste wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet meer. Na al deze jaren is dit al vaker gepasseerd.
Alles is virtueel, maar brengt wel veel in beweging. Niet reageren
voelt als buitensluiten, maar ik kan niet zoals Bob of Knakker reageren.
Zelf kan ik wel met zelfspot kijken naar een beeld van 80 kg lillend vet
achter een bal aan. Ik heb er zelfs een konfronterend filmpje van sinds kort.
Maar als een ander zoiets aanhaalt, kwetst dat toch, want de bedoeling is niet juist.
En als zo iemand mij zo benadert in real life dan zou ik hopen dat iemand die persoon
verwijdert voor ik ermee in gevecht kom. En hier wordt met woorden gevochten in
zo'n situatie. Heel begrijpelijk. Wat de wanhoop erachter ook is, hoe triest ik de situatie
van die persoon ook vind, ik kan het begrijpen maar keur het niet goed.
En tegelijk weet ik dat er, juist hier, altijd zulke mensen door de achterdeur naar binnen glippen.
Het hoort erbij en went nooit.
Mijn wens zou zijn dat de moderators dan achter de schermen begeleiding aanbieden als dat kan.
Maar verder hier is iedereen verantwoordelijk voor de eigen reactie, en iedereen kan erop terugkomen
als later men liever anders had gereageerd. Die mis ik zelf ook nogal eens om dat zo te doen, dus
het blijven leerpunten. Maar in rottige sferen kom ik niet graag, ik trek me terug en deel weinig tot niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

ik kan niet zoals Bob of Knakker reageren.
 

Heeft ook geen zin want zelfs Bob wordt uitgescholden.

We zoeken zo graag de fout bij onszelf als brave kindertjes want dat is ons zo verteld dat je dat altijd moet doen. Maar deze keer vertik ik dat.

Gozer is duidelijk op zoek naar iets maar het komt er gewoon niet duidelijk uit wat. In de tussentijd bemoei ik me er niet meer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei bumperjim:

We zoeken zo graag de fout bij onszelf als brave kindertjes want dat is ons zo verteld dat je dat altijd moet doen. Maar deze keer vertik ik dat.

laat dat we maar weg wat mij betreft JimBo, dat is niet wat er speelt bij mij. En schuld is een rotwoord, mij gaat het erom dat ik mijn grenzen wil bewaken. Leren herkennen zelfs soms nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei jopie:

Heeft het alleen maar zin als het direct en zichtbaar effect heeft? 

Nee maar dat weet je dan dus niet in het andere geval :)

Enfin een hoop oefenmateriaal voor wie daar zin in heeft. Beetje jammer alleen voor andere nieuwelingen die binnenstuiteren en misschien ook wel wat aandacht willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei jopie:

omgekeerde wereld om aardig en verwelkomend te zijn. Onnatuurlijk ook. Sterker nog, inderdaad mijns inziens niet eens helpend. Nog helemaal los van dat we hier geen hulpverleners zijn, maar gewoon lotgenoten. 

Wél is het mogelijk om op tienduizend andere manieren te reageren dan "terug te slaan". En je te richten op het jezelf niet te laten kwetsen of opwinden door zoiets. Te weten dat jouw eigen reactie óók bijdraagt aan de totale sfeer. Dan heb je er misschien ook nog iets aan. Dat laatste mis ik nog wel eens. 

Als je meer dan tien jaar hier bent, zelf ook gezopen hebt met alle uitspattingen van dien, het ook al die tien jaar ook vaak genoeg hier gezien hebt, dan zou het toch mogelijk moeten zijn om je niet uit te laten lokken? Er niet in mee te gaan? Om die tv uit te zetten en iets anders te doen, of juist aan te laten en 'watch the movie', zoals Bambam zou zeggen? Zonder inhoudelijke brandstof op het vuur toch de 'slachtoffers' te steunen (zoals met een mandje appels) als dat je nodig lijkt. Jezelf "helen" of 'heelhouden' zonder de ander te beschadigen? Of iets anders? @Bob en @knakker kunnen dat erg goed, vind ik. Maar... wie dat nog niet kan, mag ook wat mij betreft even naar zichzelf kijken, in plaats van  hardop  luid te veroordelen en in dat gedrag zijn 'stevigheid' te (her)vinden.

Het verbaast mij iedere keer weer dat dat bijna niet aan de orde komt. Het aandeel van de anderen, de rest, hoe hier mee om te gaan. Dat het nog steeds als volledig gezond, terecht en sterk gezien wordt om je op te laten draaien door iemand die je niet alleen niet kent, maar die ook nog eens overduidelijk bezopen is. Inderdaad een beetje met een air van 'wij hebben gelijk' en 'kijk eens wat een slechterik'.  En daarna gezamenlijk te gaan sissen 'dat dit toch echt niet kan' (ikzelf net zo goed, hoor, ik ben hierin geen steek beter). 

Ook dit op laten draaien is, in ieder geval voor mij, wel degelijk onderdeel/aandachtspunt van het adb worden geweest en nog. 

Maar misschien vraag en verwacht ik wel te veel voor een forum als dit, ik weet het niet

Dankjewel Jopie voor deze bijdrage. 

Achteraf denk ik bij mijzelf: Wat is mijn eigen aandeel, nu ik niets doe aan de sfeer die zondagochtend ontstaan is? 
Aan de ene kant heb ik geen zin om teksten die ik afwijs, aan te vechten. Gewoon omdat ik niet beter of slechter ben dan ieder ander, en bij dit soort teksten denk: "Note to self. Zó moet het er voor de omgeving hebben uitgezien toen je zelf nog dronk." 

Maar je hebt gelijk. Door geen stelling te nemen en niet op te staan of geluid te maken, word ik de kleurloze omgeving.  Als ik niet een vingertje wil heffen want moraalridder, geen grenzen wil stellen want zinloos, rest mij te antwoorden met mijn rechter hersenhelft. Dank voor deze bijdrage Jopie, ik voel me aangesproken en ik het oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...