Spring naar bijdragen

Lang op lage dosering diazepam (2mg), tips voor afbouw


Brien79

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Ik zal even kort mijn verhaal vertellen. Ik kom van 5x 0,25 mg alprazolam. Vorig jaar januari had ik nog 0,375 Alprazolam en ben ik overgestapt op 4mg diazepam. Gedurende het jaar ben ik nog 2x gezakt en zat ik nu sinds september vorig jaar op 2mg diazepam. Dit heb ik bijna 10 maanden zo gehouden omdat er veel speelde op dat moment (verhuizing, overlijden, Corona…) 

In juni ben ik gezakt van 2 naar 1mg. 
ik dacht dit aan te kunnen, want ik was al zo lang stabiel. Om eerlijk te zijn had ik geen afbouw symptomen verwacht, maar die kwamen toch na een week of 2/3. En werden na 6/7 weken ondraaglijk, dus heb ik een apotheker gebeld, die mij kortgezegd adviseerde terug te gaan naar 2mg, omdat deze stap te groot was voor mijn lichaam en dat recent onderzoek heeft uitgewezen dat de laatste 2mg per 0,25 afgebouwd dienen te worden. Ik krijg hiervoor een drankje wat 1mg diazepam per 1ml bevat.

Maar eerst moet ik weer stabiliseren op die 2mg en daar wringt het nu net. Na 3 weken voel ik mij verre van stabiel. Ik heb wel goeie dagen, maar bijv de laatste 5 dagen aan 1 stuk zijn drama. Ik slaap slecht, geen eetlust, misselijk, hoofdpijn, trillen, gejaagdheid. Ik word steeds meer onzeker. 
 

Wie herkent dit? Of heeft hier ervaring met de laatste mg diazepam afbouwen?

 

Alvast bedankt!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brien79

Behoorlijk vervelend dit.

Ik herken het niet uit eigen ervaring maar ik ben wel bekend met dit verschijnsel.

Je hebt pech gehad dat de stap van 2 mg naar 1 mg zo slecht uitpakte. Maar uiteindelijk was het een halvering dus dat is wel iets waar je voorzichtig mee moet zijn. Ik zou dat zelf niet doen.

Als je een te grote stap hebt genomen in je afbouw kun je inderdaad wel teruggaan, maar daarmee kun je beter niet te lang wachten. Ik heb wel eens gehoord dat als je symptomen zich eenmaal volop ontwikkeld hebben ze moeilijk weer verdwijnen door weer in dosis omhoog te gaan. Dus of het verstandig was om weer terug te gaan weet ik niet. Het is dus bekend dat je vaak moeilijk stabiliseert na zo'n ophoging.

Persoonlijk zou ik nog een hele tijd wachten en als je denkt dat de tijd er rijp voor is met zo klein mogelijke stapjes proberen af te bouwen. Als het lukt met je drankje en anders met behulp van een precisieweegschaaltje en nagelvijltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Op 11-9-2021 om 11:31 zei Brien79:

Goedemorgen, 

Ik zal even kort mijn verhaal vertellen. Ik kom van 5x 0,25 mg alprazolam. Vorig jaar januari had ik nog 0,375 Alprazolam en ben ik overgestapt op 4mg diazepam. Gedurende het jaar ben ik nog 2x gezakt en zat ik nu sinds september vorig jaar op 2mg diazepam. Dit heb ik bijna 10 maanden zo gehouden omdat er veel speelde op dat moment (verhuizing, overlijden, Corona…) 

In juni ben ik gezakt van 2 naar 1mg. 
ik dacht dit aan te kunnen, want ik was al zo lang stabiel. Om eerlijk te zijn had ik geen afbouw symptomen verwacht, maar die kwamen toch na een week of 2/3. En werden na 6/7 weken ondraaglijk, dus heb ik een apotheker gebeld, die mij kortgezegd adviseerde terug te gaan naar 2mg, omdat deze stap te groot was voor mijn lichaam en dat recent onderzoek heeft uitgewezen dat de laatste 2mg per 0,25 afgebouwd dienen te worden. Ik krijg hiervoor een drankje wat 1mg diazepam per 1ml bevat.

Maar eerst moet ik weer stabiliseren op die 2mg en daar wringt het nu net. Na 3 weken voel ik mij verre van stabiel. Ik heb wel goeie dagen, maar bijv de laatste 5 dagen aan 1 stuk zijn drama. Ik slaap slecht, geen eetlust, misselijk, hoofdpijn, trillen, gejaagdheid. Ik word steeds meer onzeker. 
 

Wie herkent dit? Of heeft hier ervaring met de laatste mg diazepam afbouwen?

 

Alvast bedankt!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...