Spring naar bijdragen

Donderdag 9 september 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Ha, goedemorgen @Reacher, ik ben het helemaal met je eens hoor.... redden zo'n beestje. 
Mijn Draakje vindt het niet erg als ik zo'n muisje red, volgens mij wilde ze gewoon een extra speelkameraadje...
maar ik zit nu al wel maanden met een muisje dat ik maar als huisgenoot heb opgenomen omdat het gewond was toen ik hem redde.  
Want na een paar dagen revalidatie is zo'n beestje niet meer in staat zelfstandig zijn voer te zoeken in de natuur... 
Geen ideale situatie, want muisjes zijn gewend met andere muisjes te leven, ik voel me dus best een beetje schuldig, 
ook al heeft het beestje een riant onderkomen inmiddels met alles wat hij maar zou willen hebben... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei knakker:

Harry heeft overigens een terugval. We dachten na 84 dagen prikken eindelijk weer een gezonde kat te hebben, gaat meneer doodleuk verder met sterven. Dus hop, injectienaald er weer bij, en nu met dubbele dosis.
Het mooie is dat hij wel vrij snel opkrabbelt en vrolijk wordt ervan. Hopelijk nu duurzaam.Tot zover de belevenissen uit Dierenhotel Knakker.

Ik hoop van harte dat hij nu echt goed gaat opknappen Knakker...
Of zou het werken met een onderhoudsdosis resultaat kunnen hebben??? 

9 uur geleden zei Bor:

Vandaag was de eerste dag en het ging goed. Zoals fysio gister tegen me zei, Je hebt zulke prachtige doelen maak er dit jaar een schitterend verhaal van. 
Ik ga zeer zeker m'n best doen. :)

Klinkt goed @Bor, top! 

12 uur geleden zei Grunn:

En hier ben ik blij mee. Het was en is een niet aflatende strijd maar we gaan moedig door.

Screenshot_20210908-191405.png

Dat verdient een blommetje @Grunn, top . image.jpeg.fb7678f8da7ec413ede28ada250c336b.jpeg

10 uur geleden zei Reacher:

Zie je wel dat ik weinig zinnigs te melden heb @Yvonneke? :D

Ik ben het NIET met jou eens, je had wel degelijk 'mooie' dingen te melden. 
Daarnaast was je TOP poster gisteren, kijk maar in de kolom naast de berichten :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er vreselijk veel verschillende soorten thee @Claudiusen daar zal het ook vast van afhangen of het goed of slecht voor je is.  Moest wel denken aan een Japanse thee ceremonie en vond er een super lief filmpje over https://www.nationalgeographic.nl/video/tv/deze-japanse-theemeesteres-verzorgt-al-tientallen-jaren-ceremonies.  Een theemeesteres!!!!  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Aan Bob beloofd dat ik mij weer es meld. Misschien breek ik zomaar in, 'met de deur in huis vallen', zoiets :D.

Een poosje geleden bleek weer es hoe ik het alleen niet kan, maar samen wel: 
Door een huidaandoening waarmee ik veroordeeld was tot zink-teer-gipsen en prednison en zo, zag ik er voor het eerst van mijn leven uit als een patiënt. Kaal en in dramatisch uitziende gipsverbanden. Gekmakende jeuk waardoor ik niet meer sliep. Mijn humeur en veerkracht was kleiner en lelijker dan ooit. Suïcidaal kan ik mijn gedachten achteraf niet noemen, maar ik kon het leven niet zo goed meer aan. Ik wilde verdoven; even niet die helse jeuk. Even kunnen slapen. Even heel lang kunnen slapen en pas wakker worden als de jeuk verdwenen was afijn je snapt dat dit gevaarlijk was voor mijn voornemen om nooit meer te drinken.

Ik was radeloos maar ook boos. Op de hele wereld. Mijn partner besloot met een goede vriend op vakantie te gaan. Dat voedde succesvol mijn slachtofferrol. Afijn, hij was nog geen 3 uur weg en ik wist dat ik de komende nacht aan verleiding blootgesteld zou worden (mijn partner drinkt wel dus er was een heel assortiment alcoholische dranken in huis).......... en in de nacht is het minder eenvoudig om hulp te vragen en gehoord te worden.

Dus. Op naar de buurman. "Wil jij mij helpen? Er is drank in huis en ik sta niet sterk. Mag het bij jullie staan tot nader order?" Hij liep onmiddellijk mee, greep onderwijl een bigshopper van de Lidl onder de arm. ("Nou nou, zóveel is het nou ook weer niet.") Samen de koelkast door. Samen de kelder afstruinen. Heel gek, ik schaamde mij niet omdat ik in het verleden open was geweest over mijn verslaving.  Daar plukte ik nu de vruchten van.

De buurman vertrok met een volle (!) bigshopper. Ik bleef achter, opgelucht en opgelaten maar bovenal veilig! Veilig omdat ik stomweg deed wat anderen mij geleerd hebben: 
Doe het nooit meer alleen.

'Samen' heeft mij meer geboden dan mijn boekenwijsheid, discipline en wilskracht. Mijn dank gaat uit naar iedereen die mij afgelopen jaren hielp om clean te blijven; niet in de laatste plaats naar de lezers en schrijvers op dit forum. Fijne dag deze misschien laatste nazomer dag dit jaar....
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Monster  balen van je situatie, maar goeie ACTie....doen wat werkt!

Fijn dat je het deelt.

Ook als is het nu geen optie (en dat voel ik heel sterk)....en hopelijk heel lang niet...jouw ervaring laat zien dat alertheid nodig blijft, en misschien nog wel belangrijker....hulp vragen, zelluf, niet alleen.:heart:

 

Sterkte en lieve groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Deze moet ik vandaag uiterst morgen doormailen

Nou dan zou ik het lekker morgen doen en vandaag een beetje nadenken wat dat plan dan moet zijn. 

Monster bedankt voor het delen, mooi om te lezen hoe je hulp inschakelt. Dat vind ik lastig, zo eerlijk zijn naar anderen dat je hulp nodig hebt. Het doet me denken aan een moment (twee jaar geleden), dat ik enorme zin had om te drinken. Voelde me rot, en juist dan wil ik niet drinken, niet om die reden. Een vriendin die ik dat vertelde bood aan de boodschappen voor mij te doen. We stonden vlakbij de supermarkt.

Ik vond het zo'n zwaktebod, zo'n bekentenis dat ik geen controle over mezelf had, dat ik het niet wilde accepteren. Ik schaamde me en wuifde haar hulp weg. Kocht natuurlijk wel drank. En voelde me daar weer rot over... Het was confronterend en ik ben wel blij dat ik vrienden heb met wie ik daar over kan praten. Dat blijft vaak wel filosofisch, dit forum helpt me om wat concreter alert te blijven. Gelukkig heb ik minder last van die enorme cravings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al zo lang sober en toch nu ben ik al 3 dagen stiekem weer aan het drinken . Morgen moet ik gewoon weer werken en " normaal " doen pffff al die jaren weggegooid ! Ik wil niet stiekem meer zijn daarom schijf ik het hier . Ik moet echt stoppen ik eet wel gelukkig ik zit nu op mijn handen om niet zielig iemand te bellen pfff ik weet het even niet meer , sorry voor owww wat ben ik zielig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...