Spring naar bijdragen

Woensdag 8 september 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Delarope:

Is dit de eerste keer detox opname en is een week de maximale duur?

Doet me gelijk terugdenken aan mijn periode 10 jaar geleden, zat ik ook hele dagen aan de goedkoopste pakken witte wijn en erger nog goedkope port.

Ik heb toen 4 weken in detox gezeten, met driemaal daags goed eten en heel veel koffie. Maar dat was gelijk ook wel enige wat goed was.

Waar was dat ergens als ik vragen mag? Mijn is in Tienen , Vlaams Brabant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Ik heb verleden jaar april in de detox gezeten in Rotterdam. Het was coronatijd, er was niets te doen, geen dagbesteding niets. Verveelde me dood en ze wilden mij houden tot er plek was op een gewone  afdeling. Ben na 10 dagen weggegaan. Geen goede ervaring gehad daar. Mijn AD medicijnen heb ik ook een week niet kunnen slikken, waardoor ik me nog beroerder ging voelen. Ik hoor nu over klinieken in schotland, die volledig vergoed worden. 

 

1 uur geleden zei knakker:

Ik heb twee jaar geleden een week in de detox gekampeerd. Je treft daar inderdaad vaak een sfeer van lamlendigheid en sigaretten roken. Maar je moet van zo’n opname ook zelf wat maken natuurlijk. En niet gaan zitten wachten tot de mensen om je heen je gaan genezen. Ik heb me toen overdag vaak als een monnik in mijn eigen kamer opgesloten. Met boeken en en papier om te schrijven. Contemplatie en inkeer. En verder geprofiteerd van de ijzeren structuur en regelmaat die daar heerst: gezond eten, veel bewegen en natuurlijk de onmogelijkheid om aan drank te komen. 

Die periode van verleden jaar was overal speciaal, maar verder lees ik toch zeer grote verschillen in die klinieken. Ik was verleden jaar in de verslavingskliniek, buiten mijn eerste dag toen ik de kamer niet uit mocht, iedere dag bezig. Weekenden niet beschouwd. 
De PaaZ is wel een heel ander verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Delarope:

 

Ik ook in Rotterdan bij Bouman GGZ. Overigens was het bizarre dat daar veel mensen regelmatig terugkeerde en door het personeel vriendelijk welkom terug werden geheten.

Ik zie het als opbeurend gedrag van de kant van het personeel. Ik kan me voorstellen dat je moedeloos bent als je voor de 10e keer naar de kliniek gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wisten jullie trouwens dat er door Bouman medewerkers tijdens werklunches en feestelijke gelegenheden geen druppel alcohol wordt gedronken? Relatiegeschenken met bv flessen wijn gaan regelrecht de vuilnisbak in.

Een collega vertelde me dat vandaag. Hij vond het verbazingwekkend. Ik vond het logisch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei knakker:

Het is ook wel lief. Maar van mij hoeft het niet. Ik verwacht die solidariteit niet eens van mijn geliefden. Ze hebben het overigens wel aangeboden. Maar het is voor niet helpend of relevant. 

Ik zie alcohol steeds meer als gif.  Als mijn geliefden niet meer zouden drinken uit solidariteit dan zou dat een van de weinige dingen zijn waar ik me niet schuldig over zou voelen. Ik zou het niet van ze vragen, dat niet. 
 

Wanneer ben ik zo’n extremist geworden? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei knakker:

Oh. Ik was net bezig me jou voor te stellen als punker. Maar ik kwam niet verder dan een kat met raar haar. Ik vond die muziek trouwens het beste deel van die beweging.

Niet de punk waar wij destijds naar luisterden. 
 

ik vond het idee dat je gewoon muziek kon gaan maken zonder dat je een instrument kon bespelen het leukste aan punk. Wat er vervolgens werd geproduceerd was minder  :D

En ik had witte dreadlocks.

Mijn katten ook. B)

bewerkt door Reacher
Zin in de juiste verleden tijd gezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik drink kan ik tenminste slapen. Vierde/vijfde dag/nacht zonder slaap ga het worden. Ik begin weer mannetjes te zien overal. En dan durven ze soms nog te vragen, waarom ben je zo snel moe? Het begon me in de PaaZ fysiek wel veel beter te worden. Wat het morgen Donderdag gaat worden in die afdeling waar ik nog nooit geweest ben, weet ik helemaal niet. Maar ik zie er tegen op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...