Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Interesse peiling meeting

Pinkman
 Share

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen!

omdat het al even terug is dat er een meeting was, vraag ik me af of er in het najaar ook animo voor is. 

Ik denk dat wanneer we bijvoorbeeld een wandeling plannen op een mooie niet te drukke locatie, we ons prima aan de voor nu geldende corona regels kunnen houden. 

Verder open ik dit topic op de dagdraad om dit even onder de aandacht te brengen bij iedereen.

Ik ben benieuwd!

bewerkt door Pinkman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Pinkman changed the title to Interesse peiling meeting

Twee jaar geleden inderdaad alweer de laatste meeting. Toen waren we met iets van 10 man in Scheveningen. Ik vond het toen ontzettend leuk om eens gezichten bij de teksten te zien. Momenteel dobber ik echter steeds vaker wat weg van het forum, dus ik weet niet of ik erbij zal zijn. Gematigd enthousiasme dus hier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

wat fijn dat er al zoveel geïnteresseerd zijn in een meeting. Inmiddels zijn er al twee plaatsen waar we kunnen afspreken, maar ik neem aan dat jullie ook wel wat mooie lokatie's kennen om af te spreken dus ik hoor graag van jullie. 

Voor nu hebben we:

Duinmeer het Wed

Lekker zwemmen, zonnen en picknicken midden in de duinen. Duinmeer Het Wed is makkelijk bereikbaar met auto en fiets, en heeft een redelijk groot strand. Je kunt klimmen in de duinen eromheen, rollen door het zachte zand of een wandeling maken om het meer.

Het wordt niet snel diep in het meer en het water is rustig. Ideaal voor jong en oud, dus. Er staat een toiletgebouw bij de ingang van het terrein van Het Wed.

Je kunt parkeren bij Bezoekerscentrum Kennemerduinen. Dit is betaald, het eerste half uur is gratis.

Geen picknick mee en je wilt graag een hapje eten of wat kouds drinken? In het Bezoekerscentrum vind je het Duincafé, op een paar minuten lopen vanaf het duinmeer.

en

Lage Vuursche

Bij het dorp Lage Vuursche ligt ruim 1100 hectare aan aaneengesloten bos en het gebied kent daarom uitstekende wandelmogelijkheden. Staatsbosbeheer heeft in het gebied meerdere wandelroutes uitgezet.

Vanaf het NS-station in Baarn start de Baarnse boswandeling (rode paaltjes) van 4 km lengte. Je loopt bij deze wandeling door een park in Franse landschapsstijl met beuken en vijvers. De Hoge Erfwandeling (gele stippen op bomen) is ook 4 km lang. Deze start bij de parkeerplaats Pijnenburg aan de Hoge Vuurscheweg in Baarn. De route voert naar het hoogste punt van de noordelijke Utrechtse Heuvelrug.

Wie wat korter wil wandelen, kan voor de 'Kasteeltuinwandeling' van 2 km kiezen. Deze route begint bij de parkeerplaats van recreatieterrein Drakensteyn (Stulpselaan in Lage Vuursche) en is gemarkeerd door rode stippen op bomen. Bij deze route loop je rond het koninklijk kasteel Drakensteyn. Vanaf dezelfde parkeerplaats begint ook de 'Stulpwandeling' (4 km), een route door een bijzonder stuk natuur. Je loopt over een 40 hectare groot heideterrein waar Charolais koeien grazen. In de bossen rondom de heide liggen duizenden jaren oude grafheuvels. De Stulp is een geliefd leefgebied van allerlei diersoorten. De diverse pannenkoekenrestaurants in het dorp Lage Vuursche zijn een goede plek om je wandeldag af te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk maakt ver reizen mij weinig uit, maar een centrale ligging is wel sympathiek tegenover de niet-randstedelingen. Baarn lijkt mij prima. Én centraal, én bereikbaar met OV, én leuke wandeluitvlucht. In het oude stationsgebouw zit een aardige kroeg: De Generaal. Een mooie verzamelplek. Bij slecht weer een dak boven je hoofd, en mensen die niet gaan wandelen kunnen dan daar blijven. En ook vlakbij het kasteel van Beatrix. Misschien kunnen we daar ook wel langs. Die heeft vast ook wel een of andere verslaving intussen denk ik.

bewerkt door knakker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...