Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 september 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei nancy:

@spiritMet alle respect, maar dan is zo'n rugbrace géén goed idee. Je spieren worden zo teveel 'verwend', die horen je torso te dragen, niet zo'n ding. Ik heb er zelf ooit één aangeschaft, slechtste idee ooit. Rug- en buikspieroefeningen maken je lichaam sterker en dan kom je van je klachten af. Heb ooit herniaklachten gehad.   

Heb ik niets aan toe te voegen: je hebt helemaal gelijk.

En nog goedemiddag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik fietste naar huis toen er opeens een jongen van links het fietspad opreed en mij helemaal afsneed. Ik moest vol in de remmen. Kijk uit riep ik , al te laat natuurlijk. Hij keek achterom en zei “moet IK stoppen dan” op een toon die duidelijk maakte dat hij dát volstrekt belachelijk vond. 
Dat begrijp ik echt helemaal niet. Ik was verbijsterd en even héél kwaad tegelijkertijd.
Doorfietsen, mond houden en ademen …..
En vervolgens nog een paar km foeteren, vooral toen een meneer in een scootmobiel besloot om plotseling naar li te gaan terwijl ik hem net in ging halen en even later een jongen van li naar re over het fietspad zwalkte en mij geërgerd aankeek toen ik belde.
Ik was blij dat ik thuis was.
En het is nog wel zulk mooi weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei knakker:

Wat ik nooit zo goed heb begrepen aan het stappenplan van AA is waarom het daar doorgaans zo langzaam gaat. Toen ik die stappen voor het eerst las dacht ik: ja, daar ben ik het wel mee eens, klaar is kees. Nou ja niet helemaal klaar, zo simplistisch ben ik ook weer niet. Maar ik zie die stappen meer allemaal tegelijk en altijd van belang. En niet zozeer als een programma waarbij de stappen successievelijk doorlopen moeten worden. Kun je eens beschrijven hoe dat bij jou werkt?

Tijdens de  meetings nemen we elke keer een andere stap door van de 12 om 12.

Elke 1ste  meeting van de maand een traditie. 

Daarnaast elke 3de maandag   van de maand een onderwerp voorbereid door een van de leden.

Daarnaast werk je de stappen niet perse systematisch  af , maar komt tussendoor  idd dat je zegt hé dit hoort bij deze stap . Zoals je het idd een beetje ziet. 

Met je sponsor  ga je dieper in op elke stap en bespreek je van alles en nog wat , ik gebruik het NA boek hierbij. 

En verdieping gaat niet zo snel ik dacht ook hoppa klaar maar mijn sponsor legde echt de rem erop .

Dus de echte verdieping ligt bij mij in het gesprek met sponsor en daar werk ik wel stap voor stap alles uit , maar ook daar loopt het wel eens door elkaar. 

Elke stap als je deze doorleest kom ik wel weer  iets tegen hoe ik tegen bepaalde zaken  aankijk met name hoe meer ik in mijn nuchterheid  periode kom.  Een jaar geleden had ik bv stap 4 nog niet aan gekund ter verdieping maar ook in de meetings was het meer luisteren naar de ervaringen  van anderen. 

Daar leer je van , zo werkt het voor mij een beetje. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei jopie:

welterusten allen. 

Wat ik al zou willen zeggen is overal al gezegd, dus... niets te zeggen :)

Mijn dag was goed, ben uiteindelijk met boek naar t water vertrokken: zwemmen, lezen, zwemmen, lezen, zwemmen, lezen...  eigenlijk helemaal niets mis mee. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne avond gehad. Mooi mens ontmoet. Lang niet gezien. Niet blijven hangen in…. Alles mag er zijn, maar doorrrr

En het is hier zo groen en dat is fijn. Het was zo’n mooie avond. Morgen weer zwemmen. Kijk ik al naar uit. Een kilometer zwemmen en 10.000 stappen. Dat is mijn streven. Lukt af en toe. En dat zijn precies de betere dagen! Vandaar dat ik ernaar streef om dit gewoon te halen.

Vanochtend weer voor het eerst wat gecrawld. Ging best aardig. Joepiedepoepie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...