Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

September pact , het pad der nuchterheid.

Share

Aanbevolen berichten

Wat bedoel jij met alcoholgerelateerde problemen @Boekanier?  Voor mij zijn veel problemen alcoholgerealeerd, omdat ik de gevoelens die ze oproepen wil verdoven.  Dat zit eigenlijk altijd rondom gedoe in relaties, zorgen maken om anderen, of me eenzaam of mislukt voelen.  Dat soort zaken.   Daarover iets delen op dit forum in plaats van verdoven is een verandering van een patroon waarin ik vroeger zou gaan drinken.  

Is het drinken zelf het probleem? of meer waarom je er niet mee op kunt houden? 

Zoek je iets om bij aan te haken?  Een onderwerp?   Je zou zelf ook een gesprek kunnen starten, een vraag stellen over wat jij op dit moment niet lukt.   Dan kun je het zo alcoholgerelateerd maken als je wilt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al heb je een  jaarpact afgesloten kan het nog steunende voor jezelf zijn om op de moelijke dagen , of misschien  weken jezelf op een dag of weekpact te zetten dan maak je het jaar even weer een stuk kleiner .

Tot je zelf weer de overwinning hebt om het een langere periode te overzien. 

Dat ik een jaar en bijna 9 maanden niet gedronken heb betekend niet dat ik het op sommige momenten lastig vind.

Dan bedoel ik niet dat ik naar de winkel wil om te halen,  maar wel met de triggers die mij voorheen aan het drinken brachten. 

Bv vandaag ben ik alleen thuis ,  maar man en kinderen komen straks terug. 

Stel dat ze een heel weekend weg waren en ik weet dat ik morgen vrij ben kan ik het serieus lastig krijgen. 

Dan zal ik voorbereiding  moeten treffen hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren uit eten geweest. Totaal geen moeite gehad om niet te drinken. M'n schoonmoeder zei nog wijs dat zei geen problemen heeft met alcohol (drinkt ook bijna nooit) maar zoals nu dronk ze dan met moeite 4 hele zoete (anders krijgt ze t helemaal niet weg) wijn op. En iets van als ik nu niet kon drinken vond ik t ook goed hoor. Maar dan denk ik waarom drink je het dan als je t eigenlijk vies vind :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777. Ja het gaat op zich wel goed. Zeker met het niet drinken. Nu nog het roken en m'n gewicht. Ik ben 10 kilo aangekomen in korte tijd. Wat me steeds meer tegen gaat staan. Vanaf vandaag toch maar proberen iig een paar kilo kwijt te raken. Lijk wel 5 mnd zwanger:blush: wat niet mee valt met het af en toe weer roken. Sinds zaterdagavond ook weer mee gestopt. Lijkt wel in de plaats gekomen van het drinken. Maar goed gister niet gedaan, het begin is er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-9-2021 om 07:28 zei Etty:

Wat bedoel jij met alcoholgerelateerde problemen @Boekanier?  Voor mij zijn veel problemen alcoholgerealeerd, omdat ik de gevoelens die ze oproepen wil verdoven.  Dat zit eigenlijk altijd rondom gedoe in relaties, zorgen maken om anderen, of me eenzaam of mislukt voelen.  Dat soort zaken.   Daarover iets delen op dit forum in plaats van verdoven is een verandering van een patroon waarin ik vroeger zou gaan drinken.  

Is het drinken zelf het probleem? of meer waarom je er niet mee op kunt houden? 

Zoek je iets om bij aan te haken?  Een onderwerp?   Je zou zelf ook een gesprek kunnen starten, een vraag stellen over wat jij op dit moment niet lukt.   Dan kun je het zo alcoholgerelateerd maken als je wilt. 

@Boekanier is geband! Hij kan geen antwoord meer geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...