Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

September pact , het pad der nuchterheid.

Share

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Tatum:

@Loetjejouw schrijven klinkt als gewoonte.

Wat ik doe - en nog steeds doe - is voor elk etentje, feestje, BBQ etc van tevoren goed weten wat ik wél wil drinken. Bijvoorbeeld cola. 

Ik zeg dat dan uren voor het etentje, feestje etc tegen mezelf. Zodat dit als vanzelf uit mijn mond komt nog voor ik kan nadenken. 

Daarna blijf ik als vanzelf doorgaan met de cola. Die dag tevreden. Daarna tevreden. 

Wat je zegt “ het klinkt als een gewoonte” dat zet me aan het denken. Het was nu niet bepaald dat ik trek had of het al zat te plannen in mijn hoofd. Heb overigens niet meer gedronken en ook geen trek gehad, wel last van depri stemmingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Tatum:

@Loetje een gewoonte wordt in gang gehouden als je er niet bewust mee bezig bent. 

Om een gewoonte te doorbreken en nieuwe, gezondere gewoontes maken, moet je bewust en actief handelen. 

Jeetje Tatum weet je nog van die fles wijn en je baas en die zzp'er.

Andere de maat nemen is zo lekker hé!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gooi me er maar af. Heb vrijfagavond gedronken. Niet veel, vrouwenbiertjes, maar drinken is drinken. Eerlijk is eerlijk. Zit weinig alcohol in, masr goe, bij 6 vsn die drankjes, voel je ze zitten. Dacht dat ik sterk gempeg was om naar mijn stamkroeg te gaan. Niet dus. Ik gppi me er zelf wel af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei spirit:

Gooi me er maar af. Heb vrijfagavond gedronken. Niet veel, vrouwenbiertjes, maar drinken is drinken. Eerlijk is eerlijk. Zit weinig alcohol in, masr goe, bij 6 vsn die drankjes, voel je ze zitten. Dacht dat ik sterk gempeg was om naar mijn stamkroeg te gaan. Niet dus. Ik gppi me er zelf wel af. 

Heerlijk eerlijk, maar waarom twee dagen later?

Kijk naar de anderen, die sluiten geen pact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei spirit:

Grijns. Zodra jij over een nieuw bed begint ben je volgens mij al over t randje, of zie ik dat fout? Dat bed is echt een dingetje bij jou :)

....  Houd je bijeen spirit. Je maakt niet de indruk al weer geland te zijn. Kunnen we iets voor je betekenen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei spirit:

Kom er maar in @ikkanhet en maak haar af. Ieder maand is het raak met deze troela, en maar afgeven op anderen!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-9-2021 om 15:46 zei jopie:

Grijns. Zodra jij over een nieuw bed begint ben je volgens mij al over t randje, of zie ik dat fout? Dat bed is echt een dingetje bij jou :)

....  Houd je bijeen spirit. Je maakt niet de indruk al weer geland te zijn. Kunnen we iets voor je betekenen? 

Ben allang weer geland hoor. Geen binge,naar huis gegaan en dat was dat. Het doordrinken en binges zijn eraf. Waarom niet gelijk gemeld poeh he. Zaterdag had ik ook zo m'n dingen en zondag met hond naar het strand. En ja, genoten van rose bier on the rocks. Het waren er 3,maar hpor hier nu niet meer thuis, vind ik. Ben daar streng in. Dit was mijn laatste bericht op het septemberpact. Uiteraard wens ik iedereen heel veel succes. Ik hou het nog maar even bij de dagpacts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update hier.

Vakantie Spanje alcoholvrij gehouden!!

(En toch wel geschokt hoeveel er gedronken wordt door de mensheid).

Morgen/woensdagavond hét etentje met de hotemetoot en zijn PA.

Mijn drankduivel loopt al de hele week te onderhandelen. Heel irritant en leerzaam tegelijk.

F... moeilijk. Maar het moet en zal toch echt alcoholvrij!

Hebben jullie dat ook bij zakelijke of privé diners?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken wel iets vergelijkbaars, namelijk de jaarlijkse borrelavond met (oud-)collega's van mijn  werk. Toen ik nog dronk was ik zelf altijd een van de laatsten die vertrok met veel bier op. Nadat ik gestopt was met alcohol wilde ik daar niet wegblijven, dus neem ik daar tegenwoordig 0% bier zodat ik gewoon mee kan doen met de rondjes en met net zo'n glas in mijn hand in de kring kan staan als de anderen. Dat werkt prima. Ze zijn er inmiddels aan gewend en stellen geen vragen meer. Ik ga wel eerder naar huis tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...