Spring naar bijdragen

September pact , het pad der nuchterheid.


Lieke7777

Aanbevolen berichten

Ik ben uiteten geweest en daar wijn gedronken, ik had Refusal moeten nemen. Ik had niet eens zozeer trek in alcohol… het is gewoon lastig. Heb de volgende dag, gelukkig was ik vrij op bed gelegen met de bekende kater. Daarnaast voel je je depri omdat je weer teruggevallen bent. Ik heb vandaag Refusal genomen en ga doorzetten. Ik voel me overigens heel erg negatief na drinken hebben jullie daar ook last van ? Twee jaar terug had ik dat namelijk niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gekke is ik weet de reden niet eens. Ben nu ook twee weken gestopt met roken probeer te sporten en afbouw benzo ( wat niet helemaal lukt ) maar is best heftig en zwaar. Ik werk daarnaast zo ongeveer fulltime en heb een kind, maar ervaar geen stress ofzo. Voel me wel ongelukkig door gebruik van verdovende middelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat stoppen met roken gaat me makkelijk af. En eerlijk gezegd de trek naar drank is ook echt wel te doen aangezien ik elke keer als ik drink enorm depressief wordt en naar. Maar stoppen met benzos is echt ongelofelijk zwaar. Ben het wel met je eens dat het zwaar is. Misschien vandaar de terugval van dinsdag. Het is een complex probleem verslaafd zijn. Door de afkick van benzo ( heb ik vannacht heel vreemd en licht geslapen voor mij gevoel helemaal niet, ook nachtmerries) even doorbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschrikkelijk  balen @Loetje

Probeer  een volgende keer als je verleid wordt door alcohol  je te beseffen  dat je een deal gemaakt hebt hier op het september pact met andere forumleden. 

De maand september nuchter blijven . Dat is de afspraak :unsure:

Als je het lastig vind meld je , je hier en is er vast iemand die je er door kan helpen .

Of als je van te voren een moeilijke situatie doorziet  vertel het ons dan zijn we er ook voor je.

Mbt de antabuse ,   Misschien  helpt het voor jou ook deze onder toezicht van iemand te nemen die je vertrouwd dat kan zo helpende zijn deze stok achter de deur ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertrek vanmiddag naar Friesland  met de caravan  een weekend .

Ik heb besloten de refusal vandaag  te nemen want er zal gedronken worden daar,  maar ik blijf nuchter en wil niet het stemmetje  horen .. als ik de reusachtige  genomen heb is dit prima  voor mij en zal ik er geen moeite mee hebben .

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei denise2:

Ik had me vanmorgen verslapen, ik was aan het dromen dat ik in een slijterij was en zat te twijfelen over een blauwe fles prosecco of een roze fles cava :face-icon-small-shocked: waar komt dat nou weer vandaan. 

Ja rare alcohol dromen zullen we zeker blijven houden. 

Ik droomde vanacht zoiets geks   ik had les in de klas van mijn behandelaar. ( mijn middelbare school klas ) 

Er moest een opdracht gemaakt worden en er was een verdeling tussen de gene die dit zelfstandig konden en andere  zouden begeleid worden .

Ik dacht het ook  zelf te kunnen doen maar ik werdt  tegen mijn zin opgezadeld  met de hulp van mijn behandelaar. ( wat was ik boos hierom) 

Zo tegenover gesteld  want juist haar behandeling stopt op verslavingszorg  en daar ben ik beetje bang voor omdat ik  nog niet kan loslaten ..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik dan in Friesland  ,  ben hier lang  niet geweest  , maar het leukste  wat hier is mag nu niet mbt corona en dat is de boer helpen in de melkstal. 

Vind dat erg jammer , mannen vermaken zich prima met hun hobby.

Wat heb ik overdag stiekem hier vaak gedronken bij de caravan  , beetje onderhoud dosis .

Maar ja , nu 0.0 blijven..

Straks  wel een bbq met iedereen samen  dat is wel gezellig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Loetjejouw schrijven klinkt als gewoonte.

Wat ik doe - en nog steeds doe - is voor elk etentje, feestje, BBQ etc van tevoren goed weten wat ik wél wil drinken. Bijvoorbeeld cola. 

Ik zeg dat dan uren voor het etentje, feestje etc tegen mezelf. Zodat dit als vanzelf uit mijn mond komt nog voor ik kan nadenken. 

Daarna blijf ik als vanzelf doorgaan met de cola. Die dag tevreden. Daarna tevreden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn stukje delen:

2 jaar geleden stopte ik met mijn moeder en met alcohol.

Mijn moeder had haar erfenis voor de helft overgedragen aan dochter. Ze had dat recht. Dat klopt.

Moeder en ik lagen elkaar niet. Dat kwam meer door haar verleden met een waardeloze moeder en een fantastische oma dan door mij. Ook al was ik aan de drank geraakt, ik aanbad mijn dochter.

In die tijd van verwarring heb ik mijn dochter gevraagd om haar - door oma - geen moeder af te laten pakken. Dat is ook niet gebeurd.

2 jaar geleden was ik de enige die niet op dochter haar verjaardag werd uitgenodigd. Dit jaar was het oma die er niet bij was. Ik voel me geaccepteerd en gelukkig. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Tatum:

@Loetjejouw schrijven klinkt als gewoonte.

Wat ik doe - en nog steeds doe - is voor elk etentje, feestje, BBQ etc van tevoren goed weten wat ik wél wil drinken. Bijvoorbeeld cola. 

Ik zeg dat dan uren voor het etentje, feestje etc tegen mezelf. Zodat dit als vanzelf uit mijn mond komt nog voor ik kan nadenken. 

Daarna blijf ik als vanzelf doorgaan met de cola. Die dag tevreden. Daarna tevreden. 

Wat je zegt “ het klinkt als een gewoonte” dat zet me aan het denken. Het was nu niet bepaald dat ik trek had of het al zat te plannen in mijn hoofd. Heb overigens niet meer gedronken en ook geen trek gehad, wel last van depri stemmingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken wel iets vergelijkbaars, namelijk de jaarlijkse borrelavond met (oud-)collega's van mijn  werk. Toen ik nog dronk was ik zelf altijd een van de laatsten die vertrok met veel bier op. Nadat ik gestopt was met alcohol wilde ik daar niet wegblijven, dus neem ik daar tegenwoordig 0% bier zodat ik gewoon mee kan doen met de rondjes en met net zo'n glas in mijn hand in de kring kan staan als de anderen. Dat werkt prima. Ze zijn er inmiddels aan gewend en stellen geen vragen meer. Ik ga wel eerder naar huis tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...