Spring naar bijdragen

De eerste stap is gezet


Mila68

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Mila68:

Oh ja @rapilos het slechte slapen! Dat is een hoofdstuk apart hé. Dat kan echt alleen maar betere worden want met drank op lag ik altijd te tollen en draaien (en malen in mijn hoofd) midden in de nacht. Ik wordt nu ook constant wakker dus mijn lichaam moet waarschijnlijk nog wennen dat er geen gif in zit en dat slapen weer veilig is... of zo. 

Pff die waren echt hel in het begin, vooral dat zweten is enorm vervelend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

Hoi hoi, 

Wat ontzettend dapper dat je deze stap neemt en al op dag 5 zit. Ik ben vanaf januari gestopt maar heb helaas wel enkele terug vallen gehad :(. Ik hoop dat je het goed kan volhouden dit weekend. Toi toi 

Dank je @Fabienne1985 Vanavond lukt het prima met een bakkie decaf en een lekkere koekje en straks vroeg naar bed. Hoe ga jij nu? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Mila68:

Dank je @Fabienne1985 Vanavond lukt het prima met een bakkie decaf en een lekkere koekje en straks vroeg naar bed. Hoe ga jij nu? 

Ik was natuurlijk al gestopt sinds januari en heb wel enkele uitglijders gehad, maar die duurden gelukkig “maar” enkele dagen, dus het hele harde detoxen heb ik wel iets gehad, al blijft het vreselijk lastig om je bijeen te pakken als het gebeurd is, vooral het schuldgevoel is onverteerbaar, maar je moet door en door en door. Ik heb vandaag voor het eerst een AA meeting gevolgd, vond het echt thuiskomen. Gaf me een enorme boost .

En wat goed van je weer een dag erbij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Fabienne1985:

Ik was natuurlijk al gestopt sinds januari en heb wel enkele uitglijders gehad, maar die duurden gelukkig “maar” enkele dagen, dus het hele harde detoxen heb ik wel iets gehad, al blijft het vreselijk lastig om je bijeen te pakken als het gebeurd is, vooral het schuldgevoel is onverteerbaar, maar je moet door en door en door. Ik heb vandaag voor het eerst een AA meeting gevolgd, vond het echt thuiskomen. Gaf me een enorme boost .

En wat goed van je weer een dag erbij 

Oh Wauw! Je eerste AA meeting @Fabienne1985 Goed bezig! Ik weet nog heel goed hoe dat bij mij voelde toen ik voor het eerst naar de AA ging. En een warm bed. Een zee van herkenning en wat jij zegt: thuiskomen. AA heeft mij in het verleden echt onwijs veel gegeven en dat neem ik nu nog allemaal mee. Alleen zijn er helaas ook te veel dingen waar ik me niet in kan vinden dus ik heb de AA los gelaten. Maar voor heel veel mensen werkt het wel en heeft de AA letterlijk hun levens gered. Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en het is super dapper van je dat je bent gegaan! Is toch best wel een 'dingetje' de eerste keer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mila68:

Oh Wauw! Je eerste AA meeting @Fabienne1985 Goed bezig! Ik weet nog heel goed hoe dat bij mij voelde toen ik voor het eerst naar de AA ging. En een warm bed. Een zee van herkenning en wat jij zegt: thuiskomen. AA heeft mij in het verleden echt onwijs veel gegeven en dat neem ik nu nog allemaal mee. Alleen zijn er helaas ook te veel dingen waar ik me niet in kan vinden dus ik heb de AA los gelaten. Maar voor heel veel mensen werkt het wel en heeft de AA letterlijk hun levens gered. Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en het is super dapper van je dat je bent gegaan! Is toch best wel een 'dingetje' de eerste keer! 

Nou inderdaad de 12 stappen past niet helemaal bij me denk ik, maar de meeting zelf wel en de verhalen van mensen. Ik ga er zeker vaker mee aan de slag. Gekke vraag allicht maar waarom ben je terug gevallen na 2 jaar? Hoe is het vandaag met je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-9-2021 om 10:16 zei Fabienne1985:

Nou inderdaad de 12 stappen past niet helemaal bij me denk ik, maar de meeting zelf wel en de verhalen van mensen. Ik ga er zeker vaker mee aan de slag. Gekke vraag allicht maar waarom ben je terug gevallen na 2 jaar? Hoe is het vandaag met je? 

Het gaat heel goed met me. Ook vandaag. Ik gooi wel heel veel meditatie en ontspanningsoefeningen in de strijd want ik moet mezelf echt calm proberen te houden. Samen met vriend 50 km gefietst vandaag! Ebike, dat wel. Maar toch echt bizar wat je ineens allemaal kan zonder een kater! :D Hoe ga jij @Fabienne1985?

Het 'terugvallen' na 2 jaar (8 jaar geleden) was een compleet spontane actie. We zaten op een terras, eerste lente zon, dagje Utrecht... life is good ezn. Vriendje bestelt een biertje en ik zeg: nou, lust ik eigenlijk ook wel. Dus zo. Niet vanuit een negatieve situatie maar domweg zomaar. Alcohol zat allang niet meer in mijn systeem maar toch gebeurde het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-9-2021 om 16:02 zei Mila68:

Het gaat heel goed met me. Ook vandaag. Ik gooi wel heel veel meditatie en ontspanningsoefeningen in de strijd want ik moet mezelf echt calm proberen te houden. Samen met vriend 50 km gefietst vandaag! Ebike, dat wel. Maar toch echt bizar wat je ineens allemaal kan zonder een kater! :D Hoe ga jij @Fabienne1985?

Het 'terugvallen' na 2 jaar (8 jaar geleden) was een compleet spontane actie. We zaten op een terras, eerste lente zon, dagje Utrecht... life is good ezn. Vriendje bestelt een biertje en ik zeg: nou, lust ik eigenlijk ook wel. Dus zo. Niet vanuit een negatieve situatie maar domweg zomaar. Alcohol zat allang niet meer in mijn systeem maar toch gebeurde het. 

Hoi hoi, 

Je bent maar top  bezig, jeetje 50 km fietsen is me wat haha. Ik loop tegenwoordig heel veel, vooral als de meiden er niet zijn ga ik lekker de bossen in of gewoon hier in het dorp zodat ik een uur per dag ongeveer wandel, slapen gaat ook weer een stuk beter en het vervelende trillen is ook een stuk beter. Op momenten dat ik me niet zo fijn voel dan kan ik ook nog een meeting volgen, ik heb nu echt vertrouwen dat het nu goed gaat komen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heey @Fabienne1985 sorry voor de late reactie. Ik zit niet zo veel op dit forum als eerst. Maar dat betekent niet dat het slecht gaat. In tegendeel. Het gaat best goed met mij ook. Ben ook blij te horen dat jij lekker bezig bent. Heel gek, eerst dacht ik dat ik helemaal niet kon stoppen zonder Refusal maar ik wil het ECHT ECHT niet meer en nu gaat het heel makkelijk. Ik werk er ook wel aan elke dag door te mediteren en te lezen over verslaving. Merk wel dat er nu andere dingen erg aan me trekken zoals online shoppen of enorm veel koffie drinken bijvoorbeeld. Ik ben me ervan bewust maar mijn geest probeert toch een alternatief te zoeken voor het drinken. Soms voel ik een drukkend gevoel op mijn borst en soms een leeg gevoel. Ik doe mijn best om het te accepteren en het ruimte te geven om er te zijn. Klinkt misschien heul zweverig maar nare gevoelens wegdrinken kan niet meer dus de confrontatie aangaan met deze gevoelens is waarschijnlijk de beste optie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2021 om 11:24 zei Mila68:

Heey @Fabienne1985 sorry voor de late reactie. Ik zit niet zo veel op dit forum als eerst. Maar dat betekent niet dat het slecht gaat. In tegendeel. Het gaat best goed met mij ook. Ben ook blij te horen dat jij lekker bezig bent. Heel gek, eerst dacht ik dat ik helemaal niet kon stoppen zonder Refusal maar ik wil het ECHT ECHT niet meer en nu gaat het heel makkelijk. Ik werk er ook wel aan elke dag door te mediteren en te lezen over verslaving. Merk wel dat er nu andere dingen erg aan me trekken zoals online shoppen of enorm veel koffie drinken bijvoorbeeld. Ik ben me ervan bewust maar mijn geest probeert toch een alternatief te zoeken voor het drinken. Soms voel ik een drukkend gevoel op mijn borst en soms een leeg gevoel. Ik doe mijn best om het te accepteren en het ruimte te geven om er te zijn. Klinkt misschien heul zweverig maar nare gevoelens wegdrinken kan niet meer dus de confrontatie aangaan met deze gevoelens is waarschijnlijk de beste optie. 

Ohhh herken het super goed, ik eet momenteel teveel chocola haha maar drink niets, ook het zware gevoel herken ik wel wat soms op komt zetten. Maar goed bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 17-10-2021 om 08:16 zei Artemis:

welkom, ook van mij @Mila68

heel veel succes en ik hoop dat je je plek op het forum vindt. Voor mij werkt de jaardraad goed. na een maand niet drinken wilde ik door, en nu zit ik op ruim 9 maanden alcoholvrij. Kijk maar wat voor jou het beste werkt

fijne dag, hartelijke groet :heart: 

Artemis 

Dankjewel @Artemis Ik zit ook op de jaardraad. Het voelde goed maar ook een beetje als een grote stap om me daar aan te melden. Maar ik ben heel vaak gestopt met de tactiek van: 'ik zie wel hoe lang ik het volhou' en dat was dan meestal niet veel langer dan een week of 6 tot max 3 maanden als ik het echt zat was. Nu heb ik toch wel de lat wat hoger gelegd en zo is het ook duidelijker voor mezelf. En wat er na dat jaar gebeurt ga ik nog niet over na denken. :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mila68:

Dankjewel @Artemis Ik zit ook op de jaardraad. Het voelde goed maar ook een beetje als een grote stap om me daar aan te melden. Maar ik ben heel vaak gestopt met de tactiek van: 'ik zie wel hoe lang ik het volhou' en dat was dan meestal niet veel langer dan een week of 6 tot max 3 maanden als ik het echt zat was. Nu heb ik toch wel de lat wat hoger gelegd en zo is het ook duidelijker voor mezelf. En wat er na dat jaar gebeurt ga ik nog niet over na denken. :) 

Ah mooi zo, hier hetzelfde, zo vaak gestopt en weer begonnen. Nu maar eens voor het echt. De jaardraad geeft mij net dat steuntje dat ik nodig heb, heb jij dat ook? 

Ik heb even gekeken, 13-09 dan heb je de eerste maand er al opzitten :)

bewerkt door Artemis
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Van de week een vervelende conflict op mijn werk wat toch wel een trigger was voor mij. Dit is de eerste keer sinds ik gestopt ben dat ik een serieuze craving voelde. Ik ben goed van doordrongen dat ik NIET.GA.DRINKEN.PUNT dus ik ga niet luisteren naar gekke hoofd. Vroeger was ik waarschijnlijk wel overstag gegaan. Ik won het nooit als als die duivel in mijn oor zat te fluisteren dus wat is nu anders? Ik kan wel zeggen dat ik het dit keer 'echt niet meer wil' maar dat was vroeger ook zo. Dus het is niet mijn wil die het verschil maakt. Misschien jarenlange ervaring in vallen en opstaan. Misschien wel dat ik nu zie dat het 100% mijn eigen verantwoordelijkheid is en niet die van een of ander hulpverlener die het vaak ook niet echt begrijpt. Logisch want het valt ook amper te begrijpen. Of dat ik het moest doen omdat het MOEST terwijl ik eigenlijk gewoon het blurry gevoel wilde zonder te drinken en tig alternatieven uitprobeerde. Nu heb ik er gewoon geen zin meer in. Het levert maar een korte plezier op tegenover al die ellende. Het lijkt wel alsof ik geen strijd meer voer. Wonderlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Mila, de KNOP IS  OM!!!
Jij hebt die om gezet en niet alleen met je brein>
Met je verlangen en met je wil; èn met je inmiddels
gegroeide motivatie. Je gaat niet terug naar...... PUNT
Het is een komplex gebeuren, wat is bewust, wat is onbewust.
Maar alleen jij kunt die knop om houden. Dat gaat niet vanzelf
al lijkt dat gelukkig steeds vaker wel zo, naarmate je langer
zonder drank bent. Accepteer cravings, ga issues aan en LEEF!♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-11-2021 om 09:05 zei lady jane:

Dat gaat niet vanzelf
al lijkt dat gelukkig steeds vaker wel zo, naarmate je langer
zonder drank bent.

Yep @lady jane ik weet dit inderdaad nog van toen ik een paar jaar was gestopt maar het gevaar is ook wel dat namate de maanden verstrekken dat de ellende op de achtergrond treed en drank vaak geromantiseerd wordt in gekke hoofd. Overmoed ligt altijd op de loer in de bosjes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van Mijn Gerrit heb ik geleerd dat een plan maken helpt
dus als je brein iets gaat verheerlijken, waarvan je lijf en
psyche al weet dat het de pest voor je zal blijken, is het handig een
plan B achter de hand te hebben. Een maatje, contact met een betrouwbare
vriend(in), het forum, iets heel anders wat beter bij jou past.
Maar geef jezelf die extra mogelijkheid. Het kan je toekomst redden voor een terugval
of erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...