Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 augustus 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Oh, dat mag je beste weten hoor Ikkanhet. 
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik af en toe wél een wijntje drink. 
Ik heb het er alleen nooit over: voor sommigen bleek dat een trigger te zijn. 
Anderen beweren dat het onmogelijk is.... 
Ik zet mij meestal op het dagpact, mede als steun aan anderen die die dag niet willen drinken. 
Maar doe ik het niet dan kán dat betekenen dat ik eigenlijk al weet dat ik die avond inderdaad iets wil drinken.
In dit geval weet ik niet óf ik uberhaupt iets ga nemen, maar voor alle zekerheid.... 
Ik vind het sowieso heel vervelend als iemand mij op zo'n pact gaat zetten ook al staat er een vraagteken achter. 
Ik ben zelf heel goed in staat me er bij te zetten, en vergeet ik het: ach dan nog is er geen man overboord, het betekent echt niet dat ik dan opeens trek ga krijgen... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yvonne:

Oh, dat mag je beste weten hoor Ikkanhet. 
Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik af en toe wél een wijntje drink. 
Ik heb het er alleen nooit over: voor sommigen bleek dat een trigger te zijn. 
Anderen beweren dat het onmogelijk is.... 
Ik zet mij meestal op het dagpact, mede als steun aan anderen die die dag niet willen drinken. 
Maar doe ik het niet dan kán dat betekenen dat ik eigenlijk al weet dat ik die avond inderdaad iets wil drinken.
In dit geval weet ik niet óf ik uberhaupt iets ga nemen, maar voor alle zekerheid.... 
Ik vind het sowieso heel vervelend als iemand mij op zo'n pact gaat zetten ook al staat er een vraagteken achter. 
Ik ben zelf heel goed in staat me er bij te zetten, en vergeet ik het: ach dan nog is er geen man overboord, het betekent echt niet dat ik dan opeens trek ga krijgen... 
 

Nee klopt heb ik inderdaad al eens eerder gelezen.  Sowieso heel knap van je :rose:
@Claudiuszal het goed hebben bedoeld? Denk dat hij meende dat er iets was fout gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Òh, ja, ik ga er ook van uit dat Claudius het vriendelijk heeft bedoeld. Maar liever niet dus :) 

Zo, de eerste ronde koffie zit er in ( had ik wel verdiend vond ik na dat hele vroege boodschappen doen), 
nu weer verder aan de slag hier. 

@Lika, ik hoop dat je je al weer een stukje beter voelt... hoop ook dat je goede pijnstilling mee hebt gekregen vanuit de spoed. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Pijnstilling is alleen paracetamol, maar als het goed is heb ik die straks niet meer nodig. De ontsteking is weggehaald. Dat was de pijn.

nu moet het het wondje even helen. 

Maar ik ben opeens ook heel erg ongesteld geworden. Daar voel ik me altijd griepig van. Dus dat verklaart ook veel. 
 

sorry voor dit praatje.  Ben eigenlijk heel tevreden dat het me gewoon gelukt is. Ga nu heel rustig aan doen….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. @Lika pittig voor je, ook dat helemaal niet slapen. Kun je je ook labiel van voelen, hoop dat je nu wat uit kan rusten. Dingen aan het regelen voor verjaardag jongste zoon maandag, dacht een leuke verrassing te hebben geregeld voor hem maar hij is niet echt enthousiast. Wilde het weer afzeggen maar dat wil hij ook niet want het lijkt hem toch wel leuk.:blush: Moet dan ook weer aan het werk en zie ertegenop om het weer zo druk te hebben steeds, bah. Maar goed dit piekeren heeft totaal geen zin. Herken me wat dat betreft wel in jou @spirit. Hoop dat je het krijspaleis overleeft. 2 uur kan dan heel lang zijn. Regelmatig met kinderverjaardagen gezeten met vriendinnen en een stiekeme fles drank in de tas waarmee we onze cola aanlengden om het vol te houden. Maakten het niet te dol gelukkig maar toch. Niet trots op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstandig om met de metro en trein te gaan @spirit. Lekker je eigen tijd. Ik doe dat eigenlijk altijd. Dan maar wat langer onderweg. Is ook goed. 

Bovendien kun je altijd zeggen dat de heenreis langer duurde dan gedacht en dat je daarom later bent/eerder wegmoet. (Of allebei:ph34r:). 
 

@Pinkmangoed gedaan gsteren. Fijn. Been there, done that, got the compliment! 
 

@Roseeik zie ook weer erg op tegen het werkende leven. Maar ja. De drukte. Weet je, met kinderen is het ook hun drukte die erbij komt toch? Je wilt dat het voor hen ook te doen is, maar daardoor wring je jezelf soms in bochten. Ingewikkeld.

Mijn oudste heeft 1 passie : haar dansles. Vindt ze echt heel leuk. Die begint maandag om 17.00 uur. Nu heeft ze dan een rooster tot die tijd! Dat vind ik bijna niet te handelen.

Maar ze was er rustig onder. Ze gaat gewoon vragen of ze eerder uit de les mag. Ik lijd eronder. Niet zij. Hmmmm
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Hier gaat het nog steeds lekker. Morgen 24 weken van de drank. Gek hoe ook zo’n nuchter leven weer went. 
Een aantal weken geleden ook weer begonnen met mijn levensstijl aanpassen en bewegen en ben al ruim 5 kilo kwijt. Ik merk dat ook hiervoor de regel: ‘one day at a time’ me erg goed bevalt… 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd hoe de lifestyletraining je bevalt @Bor, hoop dat je er iets aan hebt. En dat ze je niet teveel pushen, anders hou je je er juist niet aan:P. @Lika ja herkenbaarheid, maak me ook zorgen dat de kinderen het veel te druk hebben, plus allebei eindexamen dit jaar. Vooral de jongste reageert al zijn stress op mij af en gaat dan schreeuwen.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Rosee:

Ben benieuwd hoe de lifestyletraining je bevalt @Bor, hoop dat je er iets aan hebt. En dat ze je niet teveel pushen, anders hou je je er juist niet aan:P. @Lika ja herkenbaarheid, maak me ook zorgen dat de kinderen het veel te druk hebben, plus allebei eindexamen dit jaar. Vooral de jongste reageert al zijn stress op mij af en gaat dan schreeuwen.:blush:

Precies @Rosee. Dus dan is je eigen drukte er ‘maar’ bijkomend, maar eigenlijk al te veel. Soms voelt dat voor mij zo. Want ik voel me ook tekort schieten omdat ik er onvoldoende ben voor hen. Etc, etc. Eeuwig gedoe.

Ik probeer heel bewust mezelf te oefenen het de kinderen zelf te laten oplossen. Lastig!! Maar ze zijn het zo waard dat ik niet ga overnemen. Blijft aandacht nodig houden voor mij.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou.. dat was voor korte duur. Ik heb alweer een fles wijn op :rolleyes: spijt ? Nee. Maar was het nodig en heeft het iets bijgedragen, absoluut niets. Ik ben nu niet dronken voel wel natuurlijk wat.. ik ga weer beginnen bij het begin en hier niet te lang over nadenken, er is nu nog geen man overboord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...