Spring naar bijdragen

Voor wie wacht komt alles steeds te laat


NellieSunshine

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

Even voorstellen : ik ben een vrouw van 38, mama van 2 kindjes. En ik kan echt niet meer zo verder.

Ik heb altijd een beetje rock 'n roll geleefd, meestal met een rock 'n roll liefje. Met de laatste, de papa van de kindjes, liep het uit de hand. Hij is zich letterlijk kapot aan het drinken, ik heb hem, hoe pijnlijk ook, moeten laten gaan. Maar eigenlijk heb ik lange tijd meegedronken, en nu we uit elkaar zijn merk ik dat ik het zelf ook niet kan laten, al ben ik gewoon alleen thuis. Ik werk, doe wat ik moet doen, maar 's avonds gaat de fles wijn open en gaat ze leeg. 

Ik besef het wel, en heb al een paar halfslachtige pogingen gedaan om te minderen.  Dat duurt dan een dag of 2, en het is weer vertrokken. Ik koop maar 1 fles per dag meer en durf haast geen vaatjes meer te kopen, of ik drink meer. 

Ik voel mij er vreselijk rot bij. Voel mij slecht s morgens, heb al eens een kort lontje, en vind het verschrikkelijk dat mijn dochtertjes eigenlijk 2 alcoholisten als ouders hebben. Het is NU tijd om te stoppen, voordat het verder uit de hand loopt.

Ik overweeg medicatie, of ambulante therapie, maar ik geloof dat ik hier ook wel wat steun zal vinden :-) .

Vandaag zal het lukken, ik ben vastbesloten. En morgen zien we wel weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen, 

Het is goed gegaan gisteren :) . Heb even gezucht dat mijn stopmoment net op vrijdag viel, er was dan nog bezoek ook, maar ik heb het braaf gehouden. En ik ben zo blij vandaag, voel mij zo fris als een hoentje :D . Morgen wil ik dit mezelf weer cadeau doen!

OK, 1 dag droog is nog niet zo'n wonderlijke prestatie, maar de kop is eraf. Kei blij !!

Dank jullie wel voor de steun en Mooie woorden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 dag is heel bijzonder. Alles begint met die ene (niet). Well done. En als je hoofd denk dat het wel weer…etc, etc. Dan weet je nu dat het zonder ook prima kan en is. En dat jij dat kunt. Houd vol. 
 

Neem een besluit en voer dat uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel ! Gisteren is het ook goed gegaan. Wat moeilijker wel (rond 22 u dacht ik : als ik nu een glaasje neem, geraakt de fles toch niet meer leeg. Gelukkig was de gedachte "het is al gelukt tot 22u,ik ga het nu niet meer verprutsen " een stuk sterker), en slapen was een ramp. Maar ik voel mij fris, happy en ook een beetje trots, dus ben blij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve mensen,

Even.laten weten dat dag 4 er bijna op zit. Behalve het moeilijk inslapen gaat het vrij goed. Heerlijk opluchtend gevoel :) .

Heb het er deze morgen met mijn psychologe over gehad. Ze was blij om mijn verhaal te horen, al zei ze er in 1 adem bij dat ik mogelijk 100 keer zal hervallen, maar dat het vooral belangrijk is te achterhalen waarom dat glas wijn er gekomen is, of ik er mij goed bij voelde (gezellig terrasje met vrienden versus in een eenzame verdrietige bui naar de fles grijpen) en  dat er absoluut geen schuldgevoel aan te pas hoeft te komen. Elke dag is er een gewonnen, en elke mogelijke herval kan nieuwe inzichten brengen. Vind ik een heel fijne gedachte, want de idee "nooit meer wijn" krijg ik nog niet helemaal in mijn hoofd. Ik wil vooral terug een fris hoofd, en fris in het leven staan, de beste versie van mijzelf naar boven halen. Voor de kindjes, voor mijzelf, voor het leven. En dat gaat beter zonder alles met wijn te verdoven, daar ben ik alvast van overtuigd ;) . Dus dag 4 op de teller, op naar dag 5 :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Heel goed bezig!

Klopt, begrijpen waarom Is essentieel. En het is idd geen drama als je een keer de fout in gaat, direkt terug op het juiste spoor en weer door. 

Werkt voor iedereen toch anders, denk ik. Voor mij zou het incalculeren van terugvallen misschien niet zo goed hebben uitgepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei hub02:

Werkt voor iedereen toch anders, denk ik. Voor mij zou het incalculeren van terugvallen misschien niet zo goed hebben uitgepakt.

Incalculeren dat het misschien 100 keer gebeurt Is wel een beetje extreem idd :)

1 keer is geen drama. 100 keer betekent dat je het helemaal fout doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bumperjim:

Incalculeren dat het misschien 100 keer gebeurt Is wel een beetje extreem idd :)

1 keer is geen drama. 100 keer betekent dat je het helemaal fout doet. 

Ik was er eigenlijk een beetje over na aan het denken of het terugvallen hier bij de therapie hoort. Maar misschien lees ik dit verkeerd. En als ik dit toch goed lees, dan zal die psych wel weten waar ze het over heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei hub02:

Ik was er eigenlijk een beetje over na aan het denken of het terugvallen hier bij de therapie hoort. Maar misschien lees ik dit verkeerd. En als ik dit toch goed lees, dan zal die psych wel weten waar ze het over heeft. 

Ze bedoelde vooral dat men het hoofd niet dient te laten hangen bij een herval, maar als het dan toch gebeurt: heel bewust stilstaan bij het waarom. Dit is constructiever dan een verpletterend schuldgevoel en jezelf een loser noemen, denk ik. Maar da's waarschijnlijk idd niet voor iedereen een goede stelling...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei NellieSunshine:

Ze bedoelde vooral dat men het hoofd niet dient te laten hangen bij een herval, maar als het dan toch gebeurt: heel bewust stilstaan bij het waarom. Dit is constructiever dan een verpletterend schuldgevoel en jezelf een loser noemen, denk ik. Maar da's waarschijnlijk idd niet voor iedereen een goede stelling...

O, toch niet goed begrepen door mij. Denk dat dit voor iedereen wel een goede stelling is. En ik duim voor je dat het toch gewoon helemaal zonder terugvallen gaat. Doe je best, het leven is mooier zonder alcoholprobleem. Duurt even, die moeilijke beginperiode. Maar die investering loont zich als je doorzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei NellieSunshine:

Ze bedoelde vooral dat men het hoofd niet dient te laten hangen bij een herval, maar als het dan toch gebeurt: heel bewust stilstaan bij het waarom. Dit is constructiever dan een verpletterend schuldgevoel en jezelf een loser noemen, denk ik. Maar da's waarschijnlijk idd niet voor iedereen een goede stelling...

Ja daar ben ik het ook mee eens. Een verpletterend schuldgevoel kan een uitstekend excuus zijn om weer een fles te openen :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen, 

De eerste week zit er op. Ik had eerlijk gezegd maar half geloofd dat ik zo ver zou geraken (een week lijkt zo láng :lol:), maar dag per dag is het toch gelukt! Er zijn wel moeilijke momenten geweest, zoals net nog een heel pittige avond met 2 op hol geslagen kleuters, maar niet in de zin van ik ga NU een fles wijn halen. Al bij al viel het best wel mee.

Confronterend : volgens mijn app heb ik 35 euro bespaard en 5 liter (een halve emmer!!) wijn laten staan! Ongelooflijk!

Enfin, ik ga het vieren. Met een glas puur natuur, ongegist druivensap :D. Op naar een week + 1 dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...