Spring naar bijdragen

gewoontes die helpen om craving te weerstaan


Artemis

Aanbevolen berichten

@Artemis, laat dronken mensen toch,
zij kunnen niets bezoedelen behalve hun eigen gedrag, jammer maar helaas
Erdoor hier niet meer schrijven is jezelf straffen voor andermans gedrag, niet doen.
In mijn ervaring overwint uiteindelijk datgene wat je helpt, en daar zijn we hier voor.
misschien helpt het jou erboven te staan, en/of de ander een tweede kans te geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-8-2021 om 13:43 zei lady jane:

@Artemis, laat dronken mensen toch,
zij kunnen niets bezoedelen behalve hun eigen gedrag, jammer maar helaas
Erdoor hier niet meer schrijven is jezelf straffen voor andermans gedrag, niet doen.
In mijn ervaring overwint uiteindelijk datgene wat je helpt, en daar zijn we hier voor.
misschien helpt het jou erboven te staan, en/of de ander een tweede kans te geven?

Dank je @lady jane

Eric Clapton, You got one chance and you blew it. 

 

 

 

bewerkt door Artemis
genoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Artemis changed the title to gewoontes die helpen om craving te weerstaan

Ik heb het helft van mijn leven "gezworven" dus routines zijn nooit onderdeel van mijn leven geweest.  Ik houd daarentegen enorm van rituelen, zei altijd dat ik maar een routine had: tanden poetsen ;)  Nu loop ik daar dus enorm tegen aan, ik woon ondertussen bijna tien jaar in hetzelfde dorp, voor het eerst in mijn leven, en ontwerp iedere dag weer het wiel (bij wijze van spreken :P).  Heb ook behoorlijk weerstand tegen routine... en tegelijkertijd "crave" ik het.  Een craving die ik dus niet zou moeten weerstaan.  HOE DAN????  Ik ben vreselijk goed in het bedenken van allerlei routines, een manier van leven.  Behalve ontwerpen doe ik er echter niks mee (procrastinatie?).  Soms denk ik dat het van buitenaf moet komen (baan, verantwoordelijkheden) maar daar schop ik helemaal tegen aan.  Sjongejonge, dagje ruzie met zelf.  Ook goeiemorgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

routines zijn toch ook rituelen?
die weerstand zit m blijkbaar in
iets van een oordeel over routines
die de meeste mensen volgen?
als je stopt met vergelijken (moeilijk)/oordelen
kunnen ze misschien in je voordeel gaan werken.
structuur kan weinig kwaad voor de meeste mensen
ik zou er zelf ook wel wat meer van kunnen gebruiken☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

routines zijn toch ook rituelen?
die weerstand zit m blijkbaar in
iets van een oordeel over routines
die de meeste mensen volgen?
als je stopt met vergelijken (moeilijk)/oordelen
kunnen ze misschien in je voordeel gaan werken.
structuur kan weinig kwaad voor de meeste mensen
ik zou er zelf ook wel wat meer van kunnen gebruiken☺

Ooooohw, wat grappig - natuurlijk zit het allemaal in m'n oordelende kop: routine = NEE, rituelen = Jaaaaah, ben een oude hippie ;)  Maar, en mijn dank is groot: structuur kan ik dus gewoon hebben!  Jeej!!!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een bepaalde routine kun je rust ervaren. Je hoeft dan niet steeds opnieuw uit te vinden wat je wanneer en hoe doet.

Ik ben een paar keer naar een klooster geweest om dat te ervaren, elke dag om hetzelfde tijdstip je dingen doen. Opstaan, mediteren/yoga, eten, werken/cursus, eten, wandelen, werken/cursus, eten en bezinning. En dat een week achter elkaar, of zo lang je wilt. Strak schema. Ik vind dat enorm rustgevend. Zou het niet het hele jaar hoeven doen, maar het inspireert wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...