Spring naar bijdragen

onze h. kamer 11-8-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei karel12:

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om de doseringen te verspreiden over de dag.

Jammer dat je er nog altijd zo veel last van hebt. Het lijkt mij ook moeilijk om iedere dag 4 maal nauwkeurig af te wegen en te vijlen. Ik vind dat best lastig en ik heb er toch al veel ervaring mee.

Ik sta nu zelf op 0,13 mg lorazepam maar ik vijl al lang niet meer en het weegschaaltje heb ik ook niet nodig. Ik los het tabletje -  op een speciale manier - op in water en vervolgens haal ik er met een spuit, zonder naald, precies zoveel vloeistof uit als ik nodig heb. Dat kan heel nauwkeurig en het werken met de spuit is heel eenvoudig.

Als je de lorazepam eenmaal opgelost hebt is het ook makkelijk om de doseringen te spreiden over de dag. Op het ogenblik lijkt me afbouwen voor jou niet aan de orde omdat je de AD aan het ophogen bent maar als je later zou gaan afbouwen zou je met deze methode bijvoorbeeld 4 maal per dag je lorazepam kunnen innemen en alle dosissen tegelijkertijd afbouwen. Met wegen is dat niet mogelijk, dan zou je, zeker op het laatst, slechts een maal per dag een dosis kunnen nemen.

Veel sterkte Pluisje, en probeer voor wat afleiding te zorgen want het is niet goed constant met je klachten bezig te zijn.

 

Dankjewel ja de lorazepam zit me echt wel dwars ja ik vijl ze af naar 4 keer 0.22 maar het is niet te doen met vijlen en wegen ja ik ben over gegaan op de diazepam maar dat ging helemaal niet goed dus weer terug op de lorazepam maar het is net of die diazepam me geen goed heeft gedaan ja ik heb veel last van voor dat ik hem moet innemen en ook als ik hem inneem dan zo beroerd ja ik moet nu eerst de ad omhoog hebben en dan de lorazepam er af ja ik had 3 mg nu nog 0.84  de eerst heb ik helemaal afgevijld de 2 e in een kliniek wat veel te snel is gegaan daardoor last van mijn ademhaling gekregen hoe los je het op in water ik heb het wel meer gehoord ik heb er ruim 2 jaar opgestaan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Pluisje53:

Dankjewel ja de lorazepam zit me echt wel dwars ja ik vijl ze af naar 4 keer 0.22 maar het is niet te doen met vijlen en wegen ja ik ben over gegaan op de diazepam maar dat ging helemaal niet goed dus weer terug op de lorazepam maar het is net of die diazepam me geen goed heeft gedaan ja ik heb veel last van voor dat ik hem moet innemen en ook als ik hem inneem dan zo beroerd ja ik moet nu eerst de ad omhoog hebben en dan de lorazepam er af ja ik had 3 mg nu nog 0.84  de eerst heb ik helemaal afgevijld de 2 e in een kliniek wat veel te snel is gegaan daardoor last van mijn ademhaling gekregen hoe los je het op in water ik heb het wel meer gehoord ik heb er ruim 2 jaar opgestaan 

Ik heb al eens eerder beschreven hoe ik het tabletje oplos in water.

Dit is de link:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/11288-vloeibaar-afbouwen-lorazepam/?do=findComment&comment=1144787

Ik schreef toen dat ik de oplossing niet in de koelkast durfde te bewaren. Dat doe ik inmiddels wel, op een niet te koude plaats in de koelkast en maximaal ongeveer 2 dagen.

Als je hierover vragen zou hebben stel ze gerust.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei karel12:

Ik heb al eens eerder beschreven hoe ik het tabletje oplos in water.

Dit is de link:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/11288-vloeibaar-afbouwen-lorazepam/?do=findComment&comment=1144787

Ik schreef toen dat ik de oplossing niet in de koelkast durfde te bewaren. Dat doe ik inmiddels wel, op een niet te koude plaats in de koelkast en maximaal ongeveer 2 dagen.

Als je hierover vragen zou hebben stel ze gerust.

 

Dankje wel ik ga het even goed door lezen en dan daar maar eens mee beginnen en dan afbouwen  met die troep bah 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei karel12:

Ik heb al eens eerder beschreven hoe ik het tabletje oplos in water.

Dit is de link:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/11288-vloeibaar-afbouwen-lorazepam/?do=findComment&comment=1144787

Ik schreef toen dat ik de oplossing niet in de koelkast durfde te bewaren. Dat doe ik inmiddels wel, op een niet te koude plaats in de koelkast en maximaal ongeveer 2 dagen.

Als je hierover vragen zou hebben stel ze gerust.

 

Hoi karel ik las net een berichtje terug van jou dat het niet verstandig is om een ad op te bouwen in een afbouw van de lorazepam  ik heb eerst op de diazepam gestaan dat ginf noet goed toen weer terug naar de lorazepam ik slikte al den halve ad nu een hele maar bouw even niet af van de lorazepam heb er wel heel veel klachten van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@Pluisje53

Ik heb zelf geen ervaring met AD's maar voor zover ik weet veroorzaakt het ophogen van een AD vaak angst en spanningsklachten. Om die op te vangen wordt ook vaak tijdelijk een benzo voorgeschreven. Het lijkt mij daarom niet verstandig om als je een AD opbouwt juist je benzo af te bouwen want dan heb je zowel de klachten veroorzaakt door het ophogen van de AD, als de klachten veroorzaakt door het afbouwen van de benzo.

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei karel12:

 

@Pluisje53

Ik heb zelf geen ervaring met AD's maar voor zover ik weet veroorzaakt het ophogen van een AD vaak angst en spanningsklachten. Om die op te vangen wordt ook vaak tijdelijk een benzo voorgeschreven. Het lijkt mij daarom niet verstandig om als je een AD opbouwt juist je benzo af te bouwen want dan heb je zowel de klachten veroorzaakt door het ophogen van de AD, als de klachten veroorzaakt door het afbouwen van de benzo.

Ja dat klopt karel ik heb altijd een ad geslikt voor mijn angst helaas vloog die er af met de overgang zo ben ik aan de lorazepam gekomen en daarna helaas op de diazepam  ik heb de vorige keer de ad opgebouwd met een benzo erbij  en toen de benzo eraf ja nu moet ik de ad opbouwen omdat de angststoornis er door heen komt maar ben ook tolerant voor de lorazepam dus echt een dillema  ik sta nu nog op 0.84 en laat hem maar even zo staan bij de vorige afbouw van de lorazepam in een kliniek koste het me de ademhaling net of je het zelf moet doen vreselijk nooit gehad ben bang voor een beschadiging  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...