Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Maja:

Altijd datzelfde hopeloze kringetje. Doorbreek het. Benoem het bij je hulpverleners. Maak duidelijk dat je nog niet klaar bent om naar huis te gaan. Stel een duidelijke hulpvraag. Gericht op het verleden achter je laten, enkel je blik op de toekomst. Je hebt nog een week de tijd om dit echt op te starten. Begin er nu mee en herhaal je concrete, praktische hulpvraag dagelijks meerdere keren bij de zorgverleners. Laat merken dat het je nu serieus meent te werken aan het nu en wat komen gaat. Laat het verleden los. Dat is geweest, komt niet meer en heeft je volgens mij weinig goeds gebracht. Hup! Actie. Zet je doelen op papier, zoek de zorgverleners op en plaats hier berichten over je acties. 

Ik ga mijn verblijf hier niet mogen verlengen. Ik ga hopelijk nog in dagbehandeling daar heb ik voor twee intakes in diverse klinieken afspraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd @Zbb   ik heb niet altijd binge gedronken op veel dagen achter elkaar dat kon ik niet altijd voortzetten  , maar toen ik eenmaal in een binge van dagen schoot was het drinken om de kater weg te spoelen en ga zo maar door,  het verschrikkelijke gevoel verdween enigzins  als je er maar weer alcohol in gooide . 

En dan maakte het niet uit op welk tijdstip dat ook was want ook het hele ritme raakte ontregeld. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kater verdrinken was er bij mij eigenlijk nooit niet bij. Gevoelens of zorgen willen verzuipen wel.

Ik wil hier niet eindeloos in herhaling vallen maar ik zeg al zeer lang tegen mijn hulpverleners dat het ene probleem alleen proberen te behandelen volkomen zinloos is . 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard  dronk ik ook ook om te verdrinken mijn ongenoegen , mijn gedachten weg te spoelen .

Daarom begon ik met drinken  , een coping in gang zetten omdat ik geen raad wist  met mijzelf en de gedachten .

@Claudius ook ik heb moeten leren om dingen achter mij te laten daar heb ik therapie voor gehad  en heb ik nog therapie voor in september start ik met een intensieve groepstherapie  ( schema ) En deze wordt ook nog individuele  ondersteund.  

Het niet drinken levert mij zuivere gevoelens gedachten op en kan ik inzien wat mij aan het drinken zette . ( dus eerst alcohol stoppen was een vereiste) 

Ik wordt nog dagelijks geconfronteerd  met deze triggers die ik niet altijd goed kan handelen maar  alcohol drinken helpt daar niet meer bij. 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vandaag zo’n fijne ervaring! Ik haat stofzuigen, maar het moest toch echt. Dus ik bezig met hoeveel ik nog moest, zwaar, rotwerk etc, etc,.

tot ik het opeens omboog. Het gebeurde. En toen werd het een prima klusje. Omdat ik niet eigenlijk iets anders wilde, maar gewoon het stofzuigen accepteerde en dat was wat ik deed. Fijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Lika:

Trouwens niet bijgelezen. Ik kom er zomaar even invallen…

Hier nog zo 1. Tijdje niet gepost.

Nu het op vakantietijd begint te lijken (moet nog een paar weken werken) ben ik weer aan het lezen geslagen. De stoïcijns filosofie heeft me gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoïcijns? Misschien iets met discipline en kalmte bewaren of zo? Ik had gisteren ook echt zo’n dag dat het me niet afging…een rot, leeg, lusteloos en depressief gevoel…ipv er tegen te vechten heb ik het toegelaten, m’n omgeving ingelicht dat het niet aan hen lag maar dat ik mezelf gewoon even niet goed voelde zonder bepaalde reden…aanvaarding dus en merkwaardig genoeg was het daarmee eigenlijk echt van de baan vandaag en heb ik mezelf goed in de watten gelegd…ik kan terug verder nu…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Musashi:

Stoïcijns? Misschien iets met discipline en kalmte bewaren of zo?

Gericht op proces, niet op doel. En niet reageren op eerste emotie, maar zoeken naar wat er aan die emotie ten grondslag ligt. Maar veel meer dan dat. Stroming is al ver voor Christus ontstaan en heeft bijvoorbeeld ook veel invloed gehad op onze taal. Ik vind het bere interessant.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lika:

 

Gek hoe het werkt soms he?

 

Ja Idd! Ik ben de laatste tijd ook veel ah lezen over opgekropte emoties uit het verleden die in het heden (onverwacht/ onbewust) naar boven komen in de vorm van bepaalde gedragingen/ gedachten/ overtuigingen en hoe je die kan transformeren door de (oude) emoties bewust helemaal te doorvoelen zodat ze zo ook (alsnog) uit je systeem/ onderbewustzijn/ lichaam kunnen verdwijnen…doorvoelen ipv onderdrukken/ verdoven/ wegstoppen is key! Dan pas lukt dat omdenken ook volgens mij, niet als je het forceert of jezelf aanpraat dat het moet of zo…

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor vallen nog

Vandaag is gelukt 

heel even spookte het nog door me hoofd om naar de winkel te gaan,maar dan had heel deze dag zinloos geweest. 
 

Wat heb ik me beroerd gevoeld ,en nog. 
 

ik heb Brinta iets aan fruit en yoghurt kunnen eten. 
 

even geslapen nog en een mooie film gekeken. 
 

ook nog een stukje gelopen maar het begon te regenen en me rug begon weer zeer te doen. 
 

Ik kan zeggen dat dag 1 er weer opzit 

wat hoop ik me morgen al een stukje beter te voelen. 
 

wat een ongelofelijke hel en puinhoop heb ik er weer van gemaakt zeg de afgelopen tijd. 
 

ik hoop dat het allemaal niet voor niks is geweest en dat het nu echt voor altijd klaar is. 
 

maarja dat heb ik al tig keren gedacht en gezegd. 
 

Iedereen weer bedankt voor alle support. 
 

jullie zijn echt zo waardevol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan @Zbb!! Zoals iedereen hier (en jijzelf ook) weet is het begin het allermoeilijkste dus die kop is er al weer af! Hou je er wel al rekening mee dat het morgen mss nog niet voorbij is? Ikzelf kon ook echt katers hebben die langer duurden dan een dag… iets van een voorbereid man die er 2 waard is…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier vandaag de hele zolder opgeruimd , het logeerbed eruit gehaald  een verlaagd gedeelte helemaal leeg gehaald en overbodig spul ook weg , staat allemaal buiten om naar de stort  te worden gebracht. 

Dit zijn dingen die mij lucht  en ruimte geven die helpende zijn om mijn hoofd vrij te houden van chaos  en irritatie naar mijn interne ik .

Mijn man vind dat nog steeds moeilijk  te begrijpen dat dit mij helpende is hij is niet  zo van het weggooien .

Heb het bv eindelijk voor elkaar dat de plinten van de beneden vloer ook weggedaan  worden deze liggen al 10 jaar ongebruikt op zolder.

Nu nog garage van hem die staat zo prop  en prop  vol dat er een laser printer en een mountainbike  niet inpassen die staan in mijn gang ooww wat heb ik daar  een irritatie van kost mij een hoop acceptatie en aanvaarden en vooral niet continue de strijd aan gaan met met man dat het wegmoet want dan bereik ik het tegenovergestelde  

De mountainbike  heeft hij 1.5 jaar geleden bv gekocht en nog nooit op gefietst . Maar mag niet buiten  of in de schuur want dan gaat het roesten.. :unsure:

Zo kan ik  veel meer verzinnen..  maar ja moet ook de lieve vrede bewaren.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...