Spring naar bijdragen

Maandag 26 juli 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Hoop zo dat het een beetje gaat met je @Zbb en met jou ook @spirit. Wat verraderlijk blijft het toch dat je zomaar weer voor de bijl kunt gaan. Hoop dat je hier even iets laat horen.  @ikkanhet sterkte bij de tandarts. Ik moet ook echt weer bellen voor een controleafspraak, merk dat ik weer uitstelgedrag vertoon. Gisteren  met vriend naar de film geweest en daarna uit eten. Twee glazen wijn gedronken, was alweer maand geleden en vond het een goed moment. Geen behoefte aan meer. Alsof mijn hersenen inmiddels weten dat het hierbij blijft en die roes niet meer hoeft. Trouwens als dit mensen triggert of iemand zich eraan stoort snap ik dat en deel ik dit alleen op mn eigen draadje. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik nu belachelijk streng voor mezelf ben qua eten en sporten (kiloos zijn eraf gevlogen) moest ik van mezelf een dessert nemen. Gewoon 1 toetje, zonder daarna door te slaan naar meer. Want inmiddels merk ik dat dat weer een ding wordt ipv alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei jopie:

@lady janemisschien voelde je je machteloos, maar....

... ben je dat niet ook gewoon? En @spirit eogenlijk ook? 

Zou t, in zijn algemeenheid, niet zinvoller zijn aandacht te besteden aan "omgaan met machteloosheid" in plaats van in de actoe te schieten? 

Voor mij persoonlijk geldt dat beslist: ik ben gaan zuipen omdat ik juist daar niet mee om kon gaan. Ik zoop als het machteloos toekijken me te veel werd, of als alle acties die ik, om toch in ieder geval maar ieys te doen, uitvoerde niets hielpen. Nu beter, maar het blijft een kwetsbaar punt: toekijken, zo voelt het. 

"doe iets!" wordt wel eens dwingend geroepen. "maakt niet uit wat maar doe iets!"....

Met schuld heeft dat allemaal weinig van doen. Aandeel, nooit schuld. Nergens. 

 

Ja ik ben vaker machteloos jopie, en dit is al jaren mijn thema, ook naar anderen.
En ik struikel nog vaak in de valkuil dan toch in de actie te gaan om die machteloosheid niet te voelen.
En steeds vaker gaat het wel "goed". Het blijft op en neer gaan hier ook mee.
Aandeel is idd een beter woord dan schuld.
ik leer nog steeds, thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net mijn cardioloog gesproken en de uitslag vd echo was helemaal goed.
traject zkh stopt nu. wel de statines voor chol. blijven gebruiken. en vaker
checken op waardes. Hij was optimistisch. Ik mag nog wat stress loslaten
en ook weer gaan vertrouwen. maar patient àf klinkt alvast goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei spirit:

Ben naar @Zbbgeweest met 3 miniflesjes wijn in mijn tas. Heb dus meegedronken.

En daarmee had je al van te voren bepaald dat de binge van je maatje voldoende aanleiding zou zijn om je eigen drinken goed te keuren? 
Wat zijn dan je motieven om elkaars maatje te zijn?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yvonne:

@Descartes33, hoe is het met je nu? 
Aan het schrijven geslagen over hoe je voelt tijdens en na een binge???

Lief dat je het vraagt. Gaat goed.
 

Ik heb inderdaad jouw suggestie opgevolgd. En die van een aantal hier om eindelijk eens een commitment aan te gaan in de vorm van het jaarpact. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Ben naar @Zbbgeweest met 3 miniflesjes wijn in mijn tas. Heb dus meegedronken. Lekker helpend. Zat er wel in. Voelde het al aankomen. Bik mij is het geen binge geworden. Klaar nu. Hik was nehoorlikk dronken.hoop dat hij vandaag uit de binge komt. Ik ben niet ziek gelukkig. Ontbijt op. Koffie, maar zo wel eben liggen. Behoorlijk eond gelopen gisteren. De haven ligt afgelegen..

@spirit, denk je dat jullie, maatjestechnisch gezien, maatjes van elkaar kunnen zijn als je ervan uitgaat dat je maatjes bent om elkaar van de drank af te houden?
Is "vrienden" niet een betere omschrijving van jullie relatie tot elkaar? Dan kun je samen lachen, samen huilen, samen vechten en eventueel zelfs samen drinken...
'Maatjes zijn' zoals dat hier op het forum meestal bedoeld wordt, brengt een  hoge verantwoordelijkheid naar elkaar met zich mee en bovendien een behoorlijke portie ervaring in het drankloos omgaan met omstandigheden die aan kunnen zetten tot drinken.
Niet voor niets dat binnen de 12-stappen groepen sterk wordt geadviseerd om pas sponsor van iemand te worden als je minimaal een jaar clean bent en zelf met een sponsor actief aan het stappenprogramma werkt.
Een maatje/sponsor is er niet voor de gezelligheid, voor 'erbij', maar om je o.a. door de moeilijkste momenten in je herstel heen te begeleiden. Juist als je dreigt terug te vallen is een maatje/sponsor van (levens)belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Ben naar @Zbbgeweest met 3 miniflesjes wijn in mijn tas. Heb dus meegedronken. Lekker helpend. Zat er wel in. Voelde het al aankomen. Bik mij is het geen binge geworden. Klaar nu. Hik was nehoorlikk dronken.hoop dat hij vandaag uit de binge komt. Ik ben niet ziek gelukkig. Ontbijt op. Koffie, maar zo wel eben liggen. Behoorlijk eond gelopen gisteren. De haven ligt afgelegen..

Oh, oh, oh Spirit toch...
Nee, dat is niet helpend naar ZBB toe
Je had beter thuis kunnen blijven denk ik, maar dat heb jezelf ook vast al bedacht
Gelukkig geen binge geworden bij je.
Maak er een goede dag van vandaag :rose:

@Zbb

Hoop erg dat je er uit komt vandaag
Je hebt het eerder gedaan, dus je kan het !
Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...