Spring naar bijdragen

Donderdag 22 juli 2021


Maja

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei Zbb:

Is het geen verstopte brandstof filter?

 

Zou kunnen inderdaad, maar het is steeds als ie gewoon heeft gedraaid en dan opeens…. Komt ie niet meer op toeren of slaat ineens af. 

bewerkt door Lika
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Lika:

Zou kunnen inderdaad, maar het is steeds als ie gewoon heeft gedraaid en dan opeens…. Komt ie niet meer op toeren of slaat ineens af. 

Ja vervelend joh

ik hoop dat het probleem snel verholpen is. 
 

sucses ermee in ieder geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin van de week zag ik een boek dat ik mooi vind, maar het was duur. (€50).
Opeens realiseerde ik me dat ik nog VVVbonnen had. Daarmee kon ik mezelf het boek cadeau doen.
Kunnen die nog ingeleverd worden?
Ja hoor mevrouw, geen probleem.

Oké dan kom ik terug met de bonnen.
Vandaag dus het boek gaan halen. Ik haalde mijn bon tevoorschijn.
Helaas mevrouw, die kunnen we niet aannemen.
Maar ik heb het begin van de week nog gevraagd!
Het spijt me maar sinds gisteren kan het niet meer.

Nou ja, daar was ik wel even sneu van. Ik wilde de moed al opgeven, maar dat heb ik gelukkig niet gedaan.
thuis gegoogeld en een boekhandel gevonden bij wie ik nog gewoon met de bon kan betalen.

Morgen kan ik het ophalen. :)

 

 

bewerkt door Jannigje
Overbodig stukje verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel een groot accent hebben of zo inmiddels. Loop met de hond een rondje door het dorp, kom ik een stelletje campingnederlanders tegen (je kan direkt zien dat het campingnederlanders zijn ;) ) met een hond die ook losloopt net als de mijne en die loopt ineens plompverloren bijna tegen de mijne aan. "Oh Guus!" roept de dame tegen de hond (als het 1 van jullie is ben ik nu verlinkt maar dat maakt niet uit) en ik zeg "Oh dat komt wel goed" en zij zegt vervolgens "Bonjour" :huh: WTF maar ik heb het maar zo gelaten, ik blijf graag incognito als nederlander. Merk ik wel vaker dat mijn gebrabbel niet meer als nederlands herkenbaar is :( 

De Stier (die wel française is) vindt het daarentegen grappig om ineens iets in het nederlands tegen ze te zeggen, dan vallen ze meestal bijna flauw van de schrik :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Lieke7777:

Lijkt  mijn auto wel die begaf het ook voor de vakantie  , midden in een bocht  viel de motor uit en moest ik de vluchtstrook in sturen .

Even later starte hij weer , Ben er op de terug weg mee thuis gekomen maar dat was echt de  finish .

Motor droog gekookt door koelstof  lek . Dus totaal los   denk dat hij nu ergens op een sloop staat  na de vakantie  een andere uitzoeken  erg vervelend maar had er voor gespaard gelukkig maar gehoopt dat hij nog even door ging hij was net gekeurd .

Succes .

Ja als je er echt een flink stuk mee hebt gereden zonder enige koelvloeistof dan is de kans groot dat hij te heet is geworden. Ik heb het gehad met mijn vorige, moest nog een minuut of 5 door tot ik veilig kon parkeren maar dat heeft de motor wel overleefd. Weet je zeker dat ie aan gort is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd van land kaarten, wat dat betreft vind ik de TomTom eigenlijk jammer. Met de kaart op schoot, richting Frankrijk en dan de route zoeken, altijd leuk.
Ik wist dan ook veel beter waar ik was. Tom is natuurlijk wel handig, maar ik kan op de plaats van bestemming komen zonder echt helder te hebben waar ik mij bevind. 

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ja als je er echt een flink stuk mee hebt gereden zonder enige koelvloeistof dan is de kans groot dat hij te heet is geworden. Ik heb het gehad met mijn vorige, moest nog een minuut of 5 door tot ik veilig kon parkeren maar dat heeft de motor wel overleefd. Weet je zeker dat ie aan gort is?

Ja heb daarna nog terug zeker een km of 25 terug  en in de file erbij gestaan.

Ja hij is aan gort heb hem nog bij de garage gekregen die konden niets meer doen helaas.  

Auto was ook van 2003 dus een oudje  ook ..

Had er ook amper meer mee gereden  afgelopen jaar . 

Was er net weer wat km's mee aan het maken ..

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Lieke7777:

Mijn meter gaf juist helemaal niets aan :unsure: ws waren de sensoren kapot waardoor ik geen melding  kreeg .

 

Bij mij was de temperatuur sensor eruit geklapt, langs daar zeek dus alles eruit, en dan is je temperatuur dus idd juist laag, maar je krijgt wel een alarm van je koelvloeistofniveau, rood lampje en een hoop gepiep. En op een gegeven moment gaat het stinken van de hitte. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was er juist helemaal niets te merken    ,  toen mijn motor  uit viel  kreeg ik wel alles rood maar na stoppen was alles normaal en geen stink geur dat kwam pas nadat ik op de terugweg  boodschappen  gedaan had en op de parking niet meer de motor gestart kreeg. 

Mijn auto was oud  , het geeft  niet deze auto heeft mij nooit gelukkig gemaakt eigenlijk.

Zit heel verhaal bij ook .

Ik ga na de vakantie een andere  uitzoeken en zie het als een mooie nieuwe  start ook erbij.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Jannigje:

Ik houd van land kaarten, wat dat betreft vind ik de TomTom eigenlijk jammer. Met de kaart op schoot, richting Frankrijk en dan de route zoeken, altijd leuk.
Ik wist dan ook veel beter waar ik was. Tom is natuurlijk wel handig, maar ik kan op de plaats van bestemming komen zonder echt helder te hebben waar ik mij bevind. 

Er zijn delen van Frankrijk (in de bergen met name, ook bij ons in de buurt) waar een kaart veel betere resultaten oplevert dan de gps, want die heeft vaak geen idee wat nog een beetje berijdbaar is. Sta je soms tot je assen in de smurrie. OK het hangt ook van de kwaliteit van de kaartlezer af :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bumperjim:

OK het hangt ook van de kwaliteit van de kaartlezer af :) 

Zeker weten! Ik keek altijd al ver vooruit zodat we niet werden verrast door plaatsen die nog heel ver weg lagen. (Zoals Hengelo al bij Amsterdam staat aangegeven ipv Almere of Amersfoort)
 Al zeg ik het zelf, ik was er best goed in.

Mijn ex man was er op-zich wel goed in, maar hij was vaak nogal nonchalant, dus als ik reed heb ik em menig keer geknepen: WAAR moeten we heen!! Zeg het, NU.
Ach ja, das war einmal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...