Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Noortje72

Aanbevolen berichten

Misschien wel een zin die ergens anders was bedoeld Noortje
het is duidelijk hier niet op zijn plaats, dus trek het je niet aan.

elders meer gelezen van Vocatus, nu begrijp ik wel wat hij plaatste
zegt iets over hem dus, en niet over jou

bewerkt door lady jane
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-7-2021 om 19:44 zei Noortje72:

@bumperjim Op dit moment zorg ik ervoor dat ik helemaal geen alcohol in huis heb, ik wil me niet aanstellen, maar soms heb ik zo'n zin in een wijntje dat ik wel kan janken,  en dat meen ik nog ook. Hoe triest. 

Dat doen je dat toch gewoon :D 

en als je uitgejankt bent neem je nog steess geen wijntje en ga je weer wat anders doen. Tis de enige manier om er doorheen te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

Misschien wel een zin die ergens anders was bedoeld Noortje
het is duidelijk hier niet op zijn plaats, dus trek het je niet aan.

elders meer gelezen van Vocatus, nu begrijp ik wel wat hij plaatste
zegt iets over hem dus, en niet over jou

Bedankt, bedankt. ik was even uit het veld geslagen door deze opmerking. Hier schrijf ik voor het eerst openlijk over mijn alcohol gebruik, en over mijn angsten, en dat is best wel eng en voelt ook erg kwetsbaar. Ik denk dat het helpt om inzicht te krijgen, in het gebruik door te reflecteren waarom ik drink. De vraag waarop ik antwoorde, vond ik een goede vraag. Ik merk dat ik het heel prettig vind om op dit forum te zitten, ik voel mij hier erg gesteund, en het motiveert mij enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Dat doen je dat toch gewoon :D 

en als je uitgejankt bent neem je nog steess geen wijntje en ga je weer wat anders doen. Tis de enige manier om er doorheen te komen. 

Ja, ik zal er doorheen moeten, om eerlijk te zijn, is dat veel zwaarder als ik had verwacht. Ik denk dat veel mensen hun alcohol gebruik bagatelliseren, ik heb dat in ieder geval wel gedaan. Ik kom er nu pas echt achter hoe afhankelijk ik was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje, hoe gaan jullie ermee om, dat je helemaal nuchter ook geconfronteerd wordt met de stomme dingen die je in een dronken bui hebt gedaan. Alleen al mijn herinneringen daaraan, is soms al een reden om weer een wijntje te willen drinken, omdat ik me echt schaam voor wat ik heb gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog niet geschreven op je draad maar wil wel reageren op die laatste vraag. Maar eerst dus ook van mij hartelijk welkom op dit forum, @Noortje72.

Hoe ik ermee omga dat ik helemaal nuchter ook geconfronteerd wordt met de stomme dingen die ik in een dronken bui heb gedaan? Nou, dan ben ik extra blij dat ik daar nu vanaf ben en zie ik het als een reden temeer om niet weer met dat stomme gezuip te beginnen. Schaamte voelen is je aandacht richten op het verleden en je daar somber bij voelen. Ik kijk liever naar de toekomst en voorkom herhaling van dat soort stomme gedrag. Dat voelt prettig aan omdat het een verbetering is.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Hoe ik om ga met de dingen die ik onder invloed gedaan  heb nu ik nuchter ben .

Ik heb veel schuld gevoel gehad maar dat kan je niet  blijven  voeden want dan hang je in je eigen gevoel. 

Het verleden zal mij niet spijten maar vergeten zal ik het ook niet . een van de AA beloftes. 

Aanvaarden en accepteren  en vol goede moed verder   ik kan het niet meer veranderen  en ben blij dat ik nuchter  mag zijn.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Noortje72:

Even een vraagje, hoe gaan jullie ermee om, dat je helemaal nuchter ook geconfronteerd wordt met de stomme dingen die je in een dronken bui hebt gedaan. Alleen al mijn herinneringen daaraan, is soms al een reden om weer een wijntje te willen drinken, omdat ik me echt schaam voor wat ik heb gedaan.

Dat is voor mij nu een paar jaar geleden maar idd er zijn dingen waarvoor ik ook nu nog een zak over mn kop zou trekken.

Je kan er niks meer mee. Gebruik het maar als motivatie om het niet meer te doen ipv als smoesje om weer te drinken want dat wou je juist niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Noortje72:

Even een vraagje, hoe gaan jullie ermee om, dat je helemaal nuchter ook geconfronteerd wordt met de stomme dingen die je in een dronken bui hebt gedaan. Alleen al mijn herinneringen daaraan, is soms al een reden om weer een wijntje te willen drinken, omdat ik me echt schaam voor wat ik heb gedaan.

Welkom ook van mij @Noortje72

Er zullen nog genoeg aanleidingen voorbij gaan komen die eventuele zucht verder aan kunnen wakkeren. Dit kan ook zeker gebeuren met gedachtes uit het verleden.

Ipv het te gebruiken als aanleiding om weer te gaan drinken kun je het ook gebruiken om je zucht te overwinnen. Voor mij hielp het bij zucht om in gedachte de film alvast vooruit te spoelen. Mijzelf in te denken waar het weer zou eindigen als ik aan die zucht zou toegeven. Ik heb in het verleden ook genoeg domme dingen gedaan die ik in heden of in de toekomst niet meer wilde.

Het verleden kun je niet meer veranderen, wat overblijft is proberen het vandaag beter te doen en als dat lukt dan mag je daar best trots op zijn. 
Zoals @bumperjimook al schrijft, gebruik het verleden als motivatie en niet als excuus.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is niet makkelijk, op dit moment verdoof ik mezelf met netflix en wat surfen op internet. De lichamelijke trek is wel weg, maar ik heb me wel eens beter gevoeld. Ik weet dat ik hier doorheen moet.

Iedereen die de moeite doet om op mijn berichten te reageren, heel erg bedankt, daar haal ik heel veel steun uit, ook haal ik veel steun uit het lezen van andermans verhalen. Alleen al de herkenning is fijn. 

Mijn energie niveau is heel erg laag, vandaag doe ik echt even niets,

Van mezelf moet ik altijd best veel doen op een dag, en als ik moe werd, dan dronk ik wat wijn, en dan kon ik nog wel wat extra werk verzetten. Maar mijn energie niveau is nu echt heel laag, en slapen lukt ook niet.

Mijn lichaam en mijn geest zijn bezig aan het herstellen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Logisch dat je knettermoe en lusteloos bent!
Chronisch teveel drinken en enigszins blijven functioneren is topsport hoor. Zodra je dat niet meer doet gaan lichaam en geest wat meer tijd voor zichzelf opeisen. Wees mild voor jezelf, i.i.g. mild genoeg zodat je jezelf dit niet meer aandoet.

Kom in beweging, ga iets doen wat je leuk vindt. Met stilzitten ga je teveel in je hoofd zitten en die kan vooral in deze fase nog wel eens gek doen;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Maverick:

Logisch dat je knettermoe en lusteloos bent!
Chronisch teveel drinken en enigszins blijven functioneren is topsport hoor.

Ja, ik heb besloten, dat ik even niet ga vechten tegen de vermoeidheid. Ik kan niet vechten tegen de alcohol en vechten tegen de vermoeidheid tegelijkertijd. Ik verwacht dat ik mij over een paar dagen wel weer fitter voel.  Ik heb een week vrij genomen van mijn werk. Deze week ga ik gebruiken om uit te rusten. Als jarenlang alleenstaande moeder met meer dan full-time werk en een huishouden te runnen heb ik alchohol ook vaak gebruikt om over de grenzen van vermoeidheid te gaan. En inderdaad normaal functioneren, terwijl je stevig drinkt, is echt zwaar voor het lichaam. Soms als ik bij de glasbak stond, en mijn lege flessen er in gooide, had ik gewoon medelijden met mijn lichaam, dat die dat allemaal had moeten verwerken. Los nog van het feit, dat ik altijd pijn in mijn rechterzij had, en last had van mijn darmen en maag. Dus daarvan moet mijn lichaam ook herstellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei bumperjim:

Gaat ff lekker een ommetje maken joh. Niet teveel voor de schermpjes, word je niet gelukkig van. (Sprak hij vanachter zn smartphone :D ) Even de frisse lucht in daar hangt weer een ander soort energie. 

Ik ben het helemaal met je eens dat daar een andere energie hangt, en ik ben dol op wandelen, ik heb ook een hond, maar nu wil ik even 'niets' meer van mezelf moeten.  Ik denk dat dat voor mij nu het beste is, ik ga een week te tijd nemen om uitrusten. Ik heb een week vrij genomen van mijn werk, en ik ga "niets' doen. Ik heb mij vandaag aangemeld voor therapie, dat kan nog even duren, want er zijn lange wachtlijsten, maar alleen al het feit dat ik op de wachtlijst staat geeft geruststelling. Helemaal alleen gaat het mij niet lukken.

Vandaag heb ik voor het eerst zin in mijn leven zonder alchohol. Ik ga eerst uitrusten, ik ga in therapie (want ik moet natuurlijk wel iets met de redenen waarom ik drink, om terugvallen te voorkomen).

Vandaag hele makkelijk dag, totaal geen zin in alcohol, ik ga een leuke film kijken met een kop kruidenthee. Misschien wel twee films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spookt waarschijnlijk de hele dag door je hoofd, na een tijd zal je merken dat dat minder word daar ga je ook rustiger van worden. Zoek afleiding ik heb bijvoorbeeld mijn oude hobby gitaar spelen weer opgepakt dat geeft voldoening en je vergeet de tijd. Want als je stopt met drinken heb je heel maar dan ook heel veel tijd over doe daar wat leuks mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@GrunnIk heb deze week vrij genomen.  Een hele week mag het er gewoon even , slecht slapen, mij niet fit voelen, en dat ik er veel aan zal denken. Dat alleen al geeft mij veel rust. Deze week even niet: stoppen met alcohol en werken, en andere verplichtingen Deze week alleen stoppen met alcohol. Niemand weet ook van mijn probleem, en ik denk dat het daarom ook beter is om even een week vrij te nemen. Maar het gaat vandaag goed, ik heb totaal geen zin in alcohol. Sterker nog ik voel er zelfs nu weerstand tegen, ik snap dat het met ups en downs zal gaan, maar vandaag zie ik het leven zonder alcohol helemaal zitten. De eerste paar dagen voelde ik mij fitter, maar nu niet, maar is denk ik ook wel logisch is, mijn lichaam moet natuurlijk ook herstellen, niet alleen de geest. Hartstikke goed van je dat je een oude hobby hebt opgepakt, ik merk ook dat het bij mij een beetje begint te kriebelen met dingen die ik straks allemaal ga doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noortje wat goed dat je hier zo te tijd voor neemt, en bewust een proces opstart. Jezelf toestaan je niet lekker te voelen, voor het goede doel. 

Mij heeft het geholpen om de ontwenning van alcohol zo te zien, als een proces waarin je van alles tegen komt en leert. Soms even van een afstandje naar jezelf kijken. 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster Ik heb gemerkt dat het een hoop rust geeft om een week de tijd te nemen, zo heb ik ook even geen stress van het niet slapen en totaal geen honger hebben, wat wel stress geeft als ik de volgende dag weer vroeg uit de veren moet. (En stress is voor mij een enorme trigger, dat kan ik er echt even niet bij hebben).  In de eerste dagen gaf het werk wel afleiding trouwens. Het gaat best goed, de lichamelijke trek ben ik voorbij, mijn bed kan ik wel verkopen, maar dat hoort erbij las ik. Moe en lusteloos dat wel, maar daar vecht ik even niet tegen. Ik vermijdt even zoveel mogelijk prikkels die aanleiding geven tot trek, en daar heb ik vrede mee, dat komt later, eerst moet ik weer energie terug krijgen. Ik focus mij nu even op lichamelijk herstel, voor later ik sta op een wachtlijst voor therapie. Bedankt voor je aardige berichtje. Het is zo fijn om hier steun en opbeurende en lieve berichten te ontvangen. 

Op 4-8-2021 om 10:48 zei Lonster:

Noortje wat goed dat je hier zo te tijd voor neemt, en bewust een proces opstart. Jezelf toestaan je niet lekker te voelen, voor het goede doel. 

Mij heeft het geholpen om de ontwenning van alcohol zo te zien, als een proces waarin je van alles tegen komt en leert. Soms even van een afstandje naar jezelf kijken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje, zijn jullie behalve het stoppen met alchol ook gestopt met roken? Ik merk dat ik meer ben gaan roken, dat gaat natuurlijk niet helpen om mij fitter te voelen. En als jullie daar mee gestopt zijn, tegelijkertijd, of eerst even gewacht tot het niet drinken normaler is geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat heel lekker, huis uitgebreid schoongemaakt, lekker gekookt, mooie inspirerende popcast geluisterd, ik voel mij veel helderder, en mijn energie begint ook terug te komen. Ik krijg zowaar plezier in het stoppen. Tja echt waar, niet dat het makkelijk is, maar het is ook wel een uitdaging. Ik ga mij er nu op voorbereiden dat ik ook ga stoppen met roken, voor mij hoort roken bij alcohol drinken. Slapen is nog drama, maar de grootste vermoeidheid is weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-8-2021 om 18:30 zei Bob:

Ik ben eerst gestopt met roken en pas een paar jaar daarna met alcohol drinken.

Ik denk dat ik ook maar ga stoppen met roken, daar ben ik mij nu geestelijk voor aan het voorbereiden, voor mij hoort roken bij drinken. Bovendien begin ik mij nu te storen aan mijn verslaving aan roken, daar dacht ik voorheen niet zoveel over na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Cleo66:

Ja dat had ik ook noortje,  6 weken na stoppen alcohol gestopt met roken .  Cursus , ik stop ermee gevolgd.  Ik wilde geen verslaving meer hebben 

Ja, zo had ik het nog niet bekeken, maar ik wil ook geen verslavingen meer hebben. Voor mij horen deze twee verslavingen trouwens ook bij elkaar, want bij een wijntje hoort een sigaret, en andersom. Wat knap dat je in 6 weken met beide bent gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag precies een maand geleden heb ik mij ingeschreven. Afgelopen maand zijn er drie dagen geweest dat ik toch heb gedronken. Op naar de tweede maand, eigenlijk verwacht ik aankomende maand geen terugval. Ik begin het fijn te vinden om lekker helder te zijn in mijn hoofd. Het gaat goed. Behalve het slapen, maar aangezien ik hier heb gelezen dat het vanzelf beter gaat met slapen, maak ik daar maar niet teveel problemen van. Ik merk dat mijn rookverslaving mij ernstig begint te irriteren. Verder gaat het lekker, ik ben een paar kilo afgevallen, niet dat ik echt overgewicht had, maar toch fijn. Ook ben ik trots op mezelf. Ik ga gewoon door, eigenlijk ben ik er ook helemaal niet zoveel meer mee bezig. Dat is super fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...