Spring naar bijdragen

Donderdag 15 juli 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Dat schulgevoel doe je echt zelf Cleo.
Waarom moet je je hier verantwoorden?
En daar zeker niet, toch?
Iedereen geeft wel of niet, maar altijd uit
vrije wil, en uit een goed hart. En natuurlijk
denkt men "beet " te hebben en vraagt om meer.
Zo gaat dat nu eenmaal.
Als ik vrijwillig ergens werk, wordt er ook vaak extra
tijd of taken gevraagd. Zo heb ik o.a. nee leren zeggen
(zonder schuldgevoel) ik begrijp het wel, maar hoef
er niet in mee te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Bor:

Nee. 

Ik heb dit sinds ik weet wanneer m'n training begint. Ik slaap er niet eens van. Ik heb zo stom gedaan vanmorgen ook. Hij sliep nog en toen moest ik shag halen en heb ik ook een fles wijn mee genomen. 

Stiekem. 

Ik kan me er iets bij voorstellen, een deel van jou wil graag die training doen, een ander deel is doodsbenauwd? Hopelijk is die training zodanig dat ook daar op een goede manier aandacht voor is.

Wat ga je doen met die fles wijn? Misschien kun je hem leegkiepen? En als je hem dan toch leegdrinkt dan hoop ik dat je ervan geniet. Van schuldgevoel is nog nooit iemand wijzer geworden.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Bor:

Nee. 

Ik heb dit sinds ik weet wanneer m'n training begint. Ik slaap er niet eens van. Ik heb zo stom gedaan vanmorgen ook. Hij sliep nog en toen moest ik shag halen en heb ik ook een fles wijn mee genomen. 

Stiekem. 

Misschien is het meer het idee van : Nu kan het nog !
Klopt dat @Bor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei rapilos:

Nou @Cleo66,
Daar zou ik ook bloed link om worden hoor.
Voelt een beetje als stank voor dank he

Nooit goed ook, bij die lui :(

Bij welke lui? Bij de mensen die hun best doen om de wereld een beetje rechtvaardiger te maken? Die hongerende kinderen eten proberen te geven? Of bedoel je dat niet?

Het is natuurlijk niet fraai dat ze op je gevoel proberen te werken per telefoon maar er gebeurt veel moois met het geld dat sommigen van ons doneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Cleo66:

Goedemorgen frummers,  zojuist gebeld door cordaid en best wel van slag . Ik heb pas een vrije gift gedaan,  zodat ook voor 3e wereldlanden vaccinaties beschikbaar zouden komen.  Nu bellen ze dus omdat ze meer geld nodig hebben.  Ik baal daar zo enorm van . Ik geef wat ik kan missen maar wens niet constant nagebeld te worden .  Ik doneer al maandelijks aan vluchtelingenwerk,  het vergeten kind en stichting dierenlot en ook die hangen regelmatig aan de lijn voor meer geld .  Ik krijg er een naar gevoel van.  Ik heb gezegd , dat ik er niet van gediend was omdat ik me altijd alles al zo aantrek . Toen zei ze nog "mevrouw,  de wereld staat in brand". Nu  heb ik dus toch weer een schuldgevoel. 

Ja dat doen ze idd kennelijk hebben ze meer kans om geld te krijgen van mensen die al geven, dan nieuwe donateurs te krijgen. De Stier is ook hier en daar donateur en die bellen ze regelmatig. Die zegt dan dat ze werkloos is (wat ook zo is als je t zwart klussen niet meetelt) en dan haken ze meestal snel af ;) niemand vraagt ooit of ze misschien getrouwd is met iemand die wel een inkomen heeft :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Tatum:

De wereld in brand en Zuid-Limburg onder water.  :(

Wat verschrikkelijk voor deze mensen. Velen hebben zelfs hun huis moeten verlaten. :(

Ja journaal vanmiddag was wel echt een enorme serie slecht nieuws :( gauw terug naar mn werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei bumperjim:

Ja journaal vanmiddag was wel echt een enorme serie slecht nieuws :( gauw terug naar mn werk

Hier op werk staat de radio altijd aan. Inmiddels is zelfs het leger ingezet om te helpen.  Vooral Valkenburg wordt nu hard getroffen.  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik nu verblijf in de PaaZ mag ik iedere dag tweemaal een uur en half naar buiten. Gewoonlijk ga ik dan naar mijn appartement. Vandaag dacht ik niet te gaan. Maar een buur belde me op dat een venster aan 't klapperen was. Er was hier afgelopen nacht heel wat wind en regen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelt inderdaad heel unfair dat er op jou als donateur zo ingepraat wordt. Eerst gaan ze complimenten geven, dat ze zo blij zijn dat jij donateur bent. En dan gaan ze los. Ik heb dan meestal een antwoord paraat, waarom ik niet extra ga doneren. En als er iemand voor de deur staat, wat ik nu ik thuis werk vaker meemaak, gooi ik meteen de deur dicht met "sorry geen tijd, ik ben aan het werk".

Ben je al begonnen aan die fles wijn Bor? Ik kan me ook wel iets voorstellen dat je het op je heupen krijgt en denkt "nu kan het nog".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Volgende keer als ze bellen gewoon zeggen dat je er geil van wordt zulke telefoontjes, u ook?

Bor, toen ik dit vanochtend las, en jouw berichtje daarvoor, dacht ik: niet op reageren.
Maar omdat dit de dagdraad is en ik niemands eigen draadje binnenval / overneem reageer ik alsnog.
Heb/had je die fles wijn al op?

Speel de bal niet terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had echt zoveel trek vandaag, voelde heel lastig om boodschappen te doen was zo genegen om wijn te kopen. Maar heb het niet gedaan, ik weet ook dat het helemaal niets helpt en voel me daardoor alleen slechter en daarnaast ik heb de zorg van de kinderen gewoon dat moet motivatie genoeg zijn, en toch hè dat verdomde stemmetje wat dan zegt, ach joh een dagje kan niet kwaad. 
 

boodschappen weer in huis en geen wijn ;)   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar… laten we overeind blijven.

ik ga mijn dankbaarheidsboekje maar eens aanvullen. En een pindakaasbrood maken misschien. Koken vanavond.

Parelcouscous, broccoli, vegetarische spekjes en sla met halloumi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lika:

Mooi zo @Fabienne1985. Het zijn volgens mij gewoon lastige dagen. ‘It’s in the air’. Zoiets ook. Regen, wind, grauw, en dan nog noodsituaties door het weer, corona en Peter R. De Vries…. Dat voelt niet fijn. Moeilijk om je er niet door mee te laten slepen. 

 

 

Precies dat hè @Lika,

Voel me ook wat depri vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...