Spring naar bijdragen

Dag


Nauska

Aanbevolen berichten

Ik weet eigenlijk nog niet  helemaal zeker of ik gebruik wil maken van dit forum…. Wat ik lees , geeft  aan dat jullie er echt baat bij hebben. 
Mijn gebruikersnaam is Nauska.  Ik ben Belgische (een beetje, ik heb de helft van mijn leven in buitenland gewoond , dat is ongeveer 22 jaar :)).
ik heb periodes waarin ik overmatig alcohol gebruik, maar dat is niet langdurig. Om  het concreter te maken: algemeen genomen een week in de maand. Maar dat is nu zo. Het is gebonden aan stress situaties. Het zal niet verbazen dat Corona een grote rol speelt. Ook ben ik vorig jaar terug gekeerd  uit Kenia waar ik vier jaar lang heb gewoond, en ik mis het land en de mensen die me daar dierbaar geworden zijn. Mijn laatste stressor, maar tevens mijn motivator is dat ik weer aan het werk ben. ik werk als psycholoog met politieke vluchtelingen. Het ie vier jaar geleden sinds ik mijn werk weer op pak (ik mocht in Kenia niet werken). En het is wennen. 
okee, dit is een beetje mijn verhaal.

oh, overmatig alcoholgebruik betekent een fles wijn per dag. Soms zelfs anderhalf. Ik ben zowel in lengte als gewicht aan de lage kant. En dan is dat veel. Gelukkig steunt mijn man mij, en krijg ik hulp van mijn huisarts.

 

misschien dat ik om die reden twijfel of het nodig is me aan te sluiten. Ik denk erover na. 
In  geval aan iedereen wens ik het beste , jullie strijdlust is echt bewonderswaardig! 

 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Nauska:

oh, overmatig alcoholgebruik betekent een fles wijn per dag. Soms zelfs anderhalf. Ik ben zowel in lengte als gewicht aan de lage kant. En dan is dat veel. 

Welkom op dit forum Nauska,

Ja, dat is behoorlijk veel.
Wat moet ik verder zeggen?
Dat soms meestal meestal betekent?

Forum technisch gezien kun je dit beter onder Wie is wie zetten.

Dit forum is vrijblijvend om aan deel te nemen.
Al naar gelang je eigen behoefte kun je hier lezen en/ of schrijven.
Dat doe je voor jezelf.
Je sluit je nergens bij aan.
Hooguit sluit je aan bij de erkenning dat jij een alcoholprobleem hebt, net als iedereen hier.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...