Spring naar bijdragen

Depressie na stoppen met alcohol


Duton

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

ik ben nu zo’n 2 maanden gestopt met drinken. Dit heb ik gedaan met behulp van een kliniek. Aan het begin voelde dit wel goed maar na een tijdje begon de depressie weer de boventoon te voeren. Nu heb ik alleen de alcohol niet meer om deze gevoelens weg te drukken. Bij de kliniek kunnen ze me niet meer verder helpen en wordt teruggestuurd naar de huisarts. De huisarts schrijft mij vervolgens antidepressiva voor en geeft mij een doorverwijzing naar de sGGZ. Ondertussen zit ik 3 weken aan deze antidepressiva en ik heb me werkelijk waar nog nooit zo slecht gevoeld waardoor de zucht naar drank ook weer toe neemt.

Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee of tips voor mij?

De ham vraag voor nu is vooral of ik de Antidepressiva door moet zetten of er juist mee moet stoppen om erger te voorkomen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan niemand je aan of afraden, want wij kennen jou niet.
Had je voor je dronk depressies?
Je dronk gevoelens weg schrijf je, dus niet gek dat zonder drank
ze alsnog komen. Ga ze maar aan zou ik denken.
Ikzelf heb iets dergelijks meegemaakt en het eerste jaar na het
stoppen met drinken kwam ik ook alles tegen waarvoor ik eerder dronk.
Dat was geen fijn jaar. Ik heb er hulp bij gezocht en mijn depressie
ding weg. Intussen ging mijn levenskwaliteit er wel op vooruit gelukkig.
Ik heb nooit medicijnen gebruikt, vind het vreemd dat een arts dat zo snel
voorschrijft. Maar als je voor je dronk ook al depressies had, kan het natuurlijk
nodig zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lady Jane,

bedankt voor je bericht.

ja de depressie zit er al wat langer en ook daarvoor heb ik al meerdere behandelingen gehad. Ook al eerdere lange stoppogingen gehad, maar door tegenvallers in het leven toch weer teruggevallen en dat wil ik nu anders doen.

Maar de depressie is momenteel zo intens dat het mij op een natuurlijke manier niet meer lukt. En ik doe echt me best; Ik ga elke dag dezelfde tijd naar bed sta dezelfde tijd op, heb werk, zie vrienden en familie, eet gezond, mediteer, sport, val kilo’s af, ik ga er zelfs beter uitzien maar ik voel me gewoon elke dag kut. Als je dat zo uitlegt aan de huisarts dan schrijft hij/zij wel wat voor je uit hoor ;)

jij geeft aan : ga het maar eens aan, maar hoe doe je dat dan? wat moet je dan doen?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi artax,

ja misschien ben ik ook wel ongeduldig, maar je ziet bij sommige mensen hun depressie ook als sneeuw voor de zon verdwijnen als ze stoppen met drinken. Het is ook gewoon heel lastig als je de somberheid niet weg kan stoppen. Nu ik antidepressiva slik lijkt t ook nog eens minder goed te gaan. Het is een beetje uitzichtloos, wanneer gaat t dan wel beter…

het voelt een beetje alsof ik gevangen zit en wacht tot het beter gaat. Full time werken gaat nog niet en een vakantie boeken alleen durf ik nog niet aan.

ik ga de antidepressiva nog 4 weken volhouden, als het dan geen werking heeft stop ik daarmee. In de tussentijd blijf ik de dingen doen die ik kan in de hoop op betere tijden!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...