Spring naar bijdragen

Juli-july-juillet-julho-lipiec-temmuz-jula


Maja

Aanbevolen berichten

Hallo, kom weer eens even kijken op het forum. Het is me de afgelopen tijd niet gelukt om te blijven lezen hier. Te druk met gezin, werk, leuke dingen. Waar haalde ik toch de tijd vandaan om te zuipen ;)?! 
Ik ga goed!! Dag 138, richting de 5 maanden. Geen zucht, hunkering, zin en gedachten aan drank. Te dankbaar voor het leven dat ik nu mag leiden. De AA blijft mijn trouwe bondgenoot, wat zij mij geven heb ik nog nooit ergens gekregen! 
 

Nu 3 weken vakantie, dan kan ik hier ook weer eens meelezen. 
Ga goed medestrijders!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen  de antabuse genomen  er kwam een stemmetje in mijn hoofd die zei " waarom probeer  je niet gewoon 1 te drinken dat kan je wel " 

Om deze te bannen  heb ik de anta genomen en het met mijn man besproken  aangezien we blikjes desperado  bier hebben hier in de caravan voor mijn man .

In het begin was ik wantrouwend  tegenover hem dat hij dit kocht maar hij gaat er goed en prima mee om .

Dit heb ik ook uitgesproken dat ik wantrouwend was .

Hij begreep het wel iig .

We  hebben  nu een vriendje  van de  camping onder onze hoede ouders  zijn boodschappen  doen vroegen of hij even bij ons mocht blijven. 

Dit kan omdat we nuchter  zijn. 

Werdt er echt wel een beetje blij van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd fam alco voelde ik mij ook soms of regelmatig . 

En ook ja de caravan was vaak een chaos en ook het kookstel van de avond ervoor maakte ik niet schoon omdat ik daarvoor te veel op had .

De volgende ochtend ook niet want de kater was te groot  en dan begonnen we opnieuw. 

De caravan heb ik ook aangepakt dingen geordend  aangezien  we de laatste vakantie alles er in gedaan hadden en daarna ook niet opgeruimd omdat de kinderen toen weggehaald waren hebben we de caravan  de stalling ingezet en dit jaar pas er weer uit .

Alles keurig in bakjes gedaan het zand overal uit gesopt. 

Kastjes uitgenomen het scheelt we staan onder  de bomen dus het blijft koel in de caravan. 

Goed nu genoeg gelanterfant en  opgeruimd ik ga zwemmen in de rivier en daarna het zwembad in .

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heet bij de AA voorbehoud  @denise2 .

Dat is van te  voren  nagaan wat situaties  zijn waarin je zal kunnen gaan drinken .

Ik heb een heel goed  voorbeeld  aan mijn sponsor  ze zit op dit moment best in privé  lastige tijden maar ze houd het droog,  ze heeft geen alcohol  nodig  ze vertelde  zelfs dat ze er niet eens  bij stil gestaan heeft om dit te gaan nemen.

Wat dat betreft ben ik erg blij met haar om te zien  hoe ze met de situaties  nu omgaat .

Ze is echt  een voorbeeld maar ook zeker iemand waar ik altijd bij terecht kan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld mij even hier omdat ik merk dat ik op dit moment mij niet helemaal senang voel op de dagdraad. Mijn missie is ( en blijft) niet meer de eerste nemen en de berichten over wel drinken en bijv anderhalve liter bier beschouwen als beheerst kunnen drinken, werken niet heel stimulerend. Ieder natuurlijk zijn keuze overigens. Mijn keuze is het om er even van weg te blijven :). Ben bijna weer op 2 maanden na het struikelen pal voor 1 jaar droog staan. En nu blijf ik trouw aan mijzelf, en sta ik onderhandelingen met mijzelf niet toe. Maar wil dan kennelijk nu nog wel een veilige positieve spirit vinden.



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei bumperjim:

Ik vind ook dat het hier niet hoort om het zo te schrijven. 

Dat werd hier voorheen ook nooit gedaan of soms, maar nu wordt het schering en inslag. Ikzelf heb er last van. Jammer. Ik hoef niet te weten wat een ander gedronken heeft of met gemak zonder problemen kan drinken. Ik kan dat niet en daarom kom ik hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het woord dankbaarheid  uiten of zeggen altijd lastig .

Wat is dankbaarheid?  Wat voel je dan ?

Ik vind dat zo kriebelig woord ,  ik ben blij,  of ik vind het fijn  is makkelijker. 

Maar als ik het zo bekijk mag ik eigenlijk dankbaar noemen dat we zo heerlijk  met zijn 4 tjes op vakantie zijn.  

Dat ik mijn kinderen terug gekregen heb,  ze geen trauma  verschijnselen  hebben  ( onderzoek,  afsluitend  boek ) is afgerond. 

De ots gaat eraf .

Dat ik nu nuchter vakantie kan vieren , mij elke dag recht in de ogen kan aankijken. 

Dat is toch wel dankbaar .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankbaar zijn @Lieke7777dat je je kids onbeschadigd terug hebt en jij jouw zelfrespect hebt teruggewonnen is een mooi goed. Maar de dankbaarheid heb je zelf afgedwongen door alle hulp aan te grijpen, hard te werken en veel te leren. En een deel van de lessen geef je hier door en zo weet je mij te inspireren. 

bewerkt door Maja
Naam vergeten en taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juli raakt op zijn eind het omgaan met alcohol gaat steeds beter. Weekenden weg zonder alcohol bevalt me zeer goed. In september drie weken vakantie. Heb er zin. 

Wel af en toe trek in alcohol. En de de gedachte: waarom ook niet. Moet mijn leven weer op de rit zien te krijgen. Is eigenlijk best een puinhoop. Heb last van angsten. Stoppen is niet het moeilijkste. Maar de werkelijkheid onder ogen zien en aan te pakken des te meer. 

Vanavond het water op en tot rust komen effe beklik op oneindig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie woorden @Maja  zal ze eens vaker nalezen misschien dat ik dankbaarheid  beter ga begrijpen. 

@Nun idd stoppen is niet het moeilijkste  , de werkelijkheid  onder ogen zien en aanpakken dat is de weg om te gaan. 

Fijn om even tot rust te komen vanavond  op het water. 

 

Ik ga straks ook weer met het luchtbed het water op, het wordt 36 graden vandaag :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei spirit:

Helaas juli net niet droog gered. Jammer. Gelukkig de draad vandaag  meteen weer op de pakken. Vriend nog even geweest en morgen gaan we iets opnemen. Het is te druk geweest de afgelopen dagen. Veel teveel hooi op mijn vork genomen. 

Jammer je was net zo goed op weg .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joepie! 7de maand bijna achter de rug! Het sterkt me enorm dat ik mijn vakantie alcoholvrij ben doorgekomen en dat ondanks (of dankzij) de zatte patatten die mee waren! Ik had er lang tegen op gekeken, vroeg me af of ik het wel zou kunnen volhouden maar wat een power nu het gelukt is! Actieve ochtenden, zachte avonden en overdag genieten van het mooie weer zonder kater, dat smaakt naar meer en maakt me overtuigd dat de resterende 5 maanden van het geplande jaar ook wel zullen lukken…meer en meer voel ik dat ik het zo wil houden en dat m’n leven op alle vlakken leuker wordt…augustus zet je al maar vast schrap, I am coming your way!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te lezen.  Zeven maanden bijna alweer. We gaan gelijk op. Zelf vind ik het fijn om zonder een "wolk" te lopen. Mijn planning was om het een jaar vol te houden. Dus t/m 3 januari. Dit was om het te kadereren.

In september ga ik drie weken op vakantie. Zie er niet tegenop om niet te drinken. Het bevalt me prima zo. Voel aan alles dat dit beter gaat zonder drank. Moet nog veel dingen op pakken en hier kan ik geen drank bij gebruiken. Wordt het alleen nog meer een puinhoop van. Zo ik heb voor mij al besloten dat ik gewoon per dag ga en die 3 januari heb ik al uit mijn hoofd gehaald. 

bewerkt door Nun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-7-2021 om 18:13 zei Maja:

Ik meld mij even hier omdat ik merk dat ik op dit moment mij niet helemaal senang voel op de dagdraad. 

Fijn dat je je hier meldt. Ik heb het allemaal weer gemist omdat ik me al een tijdje niet fijn voel op de dagdraad. Hier heb ik wel meegelezen en weinig geschreven. 

De maand bijna voorbij. Fijn jullie allemaal te lezen en dit zo samen te doen. Voor mij was het niet drinken geen probleem, wel wat het bij mij oproept. Veel op het forum gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik minstens 1,5 jaar niet wil drinken en mezelf ook die tijd gunnen om te veranderen. Een paar dagen terug weer een terrasje gepakt en bezoek gehad. Zo blij dat ik niet drink en gewoon nuchter zie wat alcohol met anderen doet. Zo blij ik wel overeind blijf in alles. 

Nog een paar dagen, we gaan er voor. Even kijken of er al een augustus draad is....

fijne avond 

bewerkt door Artemis
tiepefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is idd nog geen augustus  draad ,  

Wat goed te lezen dat er bij jullie ook een  bepaalde relaxed  gevoel ontstaat   naar mate je al langer niet meer drinkt , de onderhandelingen  worden minder en de bergen worden minder. 

Zo ervaar ik het ook , en graag blijf ik dit zeker vasthouden,  want de vakantie  zonder alcohol is zo slecht nog niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi je zo te lezen. Ik heb vakantie thuis, want zo mooi als wij hier wonen.....  Voor mij tot nu toe weinig echte uitdagingen. pas 1x bezoek gehad, pas 2x terrasje gepakt. 1x een BBQ gehad en 1x een personeelsfeestje, allemaal blij dat ik niet drink. 

vroeger gingen we naar Italië, Spanje, Griekenland en dronken daar veel. Veel gemist door alle katers. Geen idee of we daar ooit weer komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...