Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 juni 2021


nancy

Aanbevolen berichten

Mss wat vijgen na Pasen maar tijdens het schoffelen heb ik nog nagedacht over wat @Kohtje zei, en daar ben ik het helemaal mee eens, met alle respect voor @ikkanhet.

Er bestaat niet zoiets als een opdeling tussen ‘alcoholgepermitteerde’ gebeurtenis en ‘alcoholnietgepermitteerde’ gebeurtenis…er zijn alleen gebeurtenissen en de invulling die je er aan geeft.

Geloof me vrij dat ik de gebeurtenis van 3 maand geleden (ik hoor via via dat mijn verwekker een nieuw kind heeft, terwijl ik zelf nog met een kinderwens rondloop maar mss al te oud ben geworden) zeker onder de ‘alcoholgepermitteerde’ gebeurtenissen kon rekenen (voor het gemak reken ik leven/ dood wel onder dezelfde grootorde) en ik heb er vaak niet ver van afgestaan. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan maar een week lang volop alle gevoelens doorleefd (hele dagen huilen dus)…verwerken dus…niet alleen heeft het me geholpen om er nadien meer emotionele afstand van te nemen (in vgl met mezelf vroeger maar ook in vgl met mijn zus die wel nog drinkt) maar bovendien heeft het me ook een soort vertrouwen gegeven dat ik andere ‘minder ingrijpende’ gebeurtenissen In de toekomst ook makkelijker zal aankunnen zonder alcohol.

en nu met het risico dat @ikkanhet me helemaal slaag gaat geven maar eigenlijk zijn het net dat soort ‘zware’ gebeurtenissen waar je bijna dankbaar voor moet zijn, het geeft je een goeie kans om te ‘oefenen’, om te gaan met je emoties, waar je alleen maar sterker kan uitkomen…

Ps aanvulling: elke maand is het opnieuw moeilijk bovendien, dan word ik er terug mee geconfronteerd en word ik weer wat terug geworpen in die oorspronkelijke emotie, maar ook dat zal wel beteren hoop ik dan…

en wat de andere discussie betreft, ik denk dat het Idd een groot verschil maakt of je terug alcohol zou drinken met een plan of niet…als het je overvalt en je er aan ‘toegeeft’ zonder op voorhand die beslissing te maken, kan schaamte en schuld je, denk ik, wel weerhouden om terug de stop er op te zetten, maar zou dat ook zo zijn als je bewust beslist om wel een (of meerdere) te drinken met opnieuw een stopplaats achter de hand…

ach, zoals al 2x gezegd vandaag, het is nu niet aan de orde en wat ik hier ook las: wil ik het risico lopen door het te testen?

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het overlijden van mijn liefste vriendin/zusje ook als een soort test ervaren. Ik was zo blij dat ik al gestopt was met drinken en dus 's avonds laat in de auto kon stappen om naar Nederland te rijden toen ze me nodig had. Tijdens en na haar overlijden voelde het heel krachtig dat ik juist toen niet wilde drinken, ik was godzijdank volkomen helder toen ik haar hand vasthield en heb de periode erna veel verdriet gevoeld maar ook veel kracht en dankbaarheid.

Het heeft me zeker gesterkt en vertrouwen gegeven, het was zo'n beetje het verdrietigste wat me kon overkomen maar ik kon het aan in alle helderheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!! Drukke week hier :) Dat geeft niet, ik heb er weer energie voor. Ben gevraagd als secretaris van mijn AA meeting. Dat is wel snel maar omdat ik serieus ermee bezig ben en elke week kom (en er volgens mij niemand zin in had :lol:) ben ik gevraagd. Ik vind het leuk om te gaan doen en voelde me erg dankbaar voor het in mij gestelde vertrouwen! Weer een goede reden in zeker niet te drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rosa45:

Alcoholisten zijn superslim op dat gebied.  

Ja, dat denken ze. Net als dat ze denken dat ze nog heel goed aan het verkeer kunnen deelnemen, of dat ze denken dat ze heel interessant of lollig zijn, of dat ze denken dat ze kunnen stoppen als ze dat zelf willen.. Alcoholisten kunnen heel goed denken in hun voordeel. Dát moet je ze nageven.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei VIII:

Goedemiddag!! Drukke week hier :) Dat geeft niet, ik heb er weer energie voor. Ben gevraagd als secretaris van mijn AA meeting. Dat is wel snel maar omdat ik serieus ermee bezig ben en elke week kom (en er volgens mij niemand zin in had :lol:) ben ik gevraagd. Ik vind het leuk om te gaan doen en voelde me erg dankbaar voor het in mij gestelde vertrouwen! Weer een goede reden in zeker niet te drinken. 

Mooi @VIII. Voor elkaar en Met elkaar. Dienstverlening binnen de groep en binnen de hele organisatie is een prachtige oefening in onbaatzuchtigheid. Je hele ziel en zaligheid er in leggen en toch nederig blijven. Gefeliciteerd en succes. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een gesprek met mijn directeur. Ik dacht dat ik eindelijk een school gevonden had waar alles om het kind draaide, in plaats van om de citocijfers. Helaas......

Helaas, de minister heeft uitgesproken dat alle kinderen een achterstand hebben, dus komt er nog meer papierwerk aan om vast te leggen wat je als leerkracht daar aan doet. Of denkt te gaan doen. Van doen is dan geen sprake meer, want dan is de tijd om. Scholen krijgen 700 euro per kind om iets aan de achterstanden te doen (hahahahahahahahahahahahahahaha). Alsof zoiets zich in geld laat vertalen. Pffff....ooit gehoord van een lerarentekort??  Er zijn gewoon geen mensen om te helpen. Je mag al blij zijn als er sowieso een leerkracht voor de klas staat van je kind. Wát een hondenbaan en zó ondergewaardeerd. Ben er klaar mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei nancy:

Ik heb net mijn pyjamaatje aan gedaan. Te koud op de bank, lekker een dekentje erbij gepakt, héérlijk na al die warmte! 

Heerlijk hè Nancy? Probeer er een beetje van te genieten hoor. 

Maar wat had ik het je anders gegund met deze school. 
Wat moet jij je genaaid voelen. 
Zo triest dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Nancy, wat frustrerend inderdaad!
Ik begrijp echt niet dat men tot dergelijke besluiten komt en er ook nog vanuit gaat dat de voorgestelde plannen de problemen op zullen lossen.

Bedoel je “”ik ben er klaar mee“ letterlijk? In de zin van ander werk gaan zoeken?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bor:

Dit is dezelfde versie van het verhaal maar dan anders geformuleerd. Klinkt ineens veel minder onschuldig dan hé @Lieke7777?

Althans vind ik wel. 

Ik vind van niet Bor. Je hebt het bewust gepland, maar zo dat niemand er last van had. Je hebt niemand tekort gedaan en wel voor jezelf een manier gevonden om de druk van de de ketel te halen. Je bent niet doorgegaan, je hebt je plan uitgevoerd en bent naar huis gegaan.
En dat alles nadat je er voor je schoonvader en de anderen bent geweest en alles hebt gedaan wat je hebt gedaan. Ik heb daar wel respect voor.

Ik vind je eerste bericht daarom passender dan de tweede anders geformuleerde versie. Voor wat waard is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...