Spring naar bijdragen

Maandag 21 juni 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Een hele beroerde nacht, slecht geslapen door buikpijn. En vandaag natuurlijk een druk programma... Nou ja, eerst maar even opstarten! 
@Cleo66:heart:... Zou je met mensen erover kunnen praten? Wellicht hebben ze het niet door dat ze je zo’n rotgevoel bezorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet dat naar zijn @Cleo66
Ik ken het gevoel van toen ik kind was. 
Het heeft me wel geleerd niet afhankelijk van anderen te zijn of te worden. 
Onderonsjes waar anderen bij zijn vind ik behoorlijk 'aso', dat doe je niet. 
Net zoals het afzeggen van een afspraak omdat je een 'leukere'  afspraak kunt maken... 
Er is een gezegde: 'Als je mensen leert kennen ga je van dieren houden'.... 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Straks de kleinkinderen ophalen, ze komen een middagje hier :heart:. Lekker door de regen met z'n drietjes, dat komt helemaal goed: laarsjes aan, parapluutje mee en stámpen in die plassen! Het regent hier al de hele nacht (slecht geslapen daardoor), en nu ook.  

Eerst de huisarts bellen straks en een afspraak regelen voor een longfunctietest en voor een doorverwijzing naar een chirurg: de galblaas moet eruit van de internist en de cardioloog wil een lft. zien.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal, 

Laatste nachtje met de kleine in huis gehad voorlopig. Nu ga ik hem verder nog wel zien deze week, maar slapen wordt even afwachten wanneer dat weer kan. Afgelopen nacht was ook bonus trouwens omdat dat beter uitkwam voor mijn (ex)vrouw. Vraag me dan meteen af of ik gebruikt word als veredelde oppas wanneer het haar uitkomt, maar dat is ook omdat ik haar nu na alles wat er de laatste tijd gebeurt is gewoonweg niet meer vertrouw. Afijn, straks de kleine naar de gastouder brengen en dan door naar mijn werk voor een gesprek met m'n teammanager. Vanmiddag even naar de sportschool, om 17:40 de eerste vaccinatie en dan als de brandweer naar huis waar een vriend voetbal komt kijken. Vooral een drukke middag dus... 

@Cleo66, ik ken je gevoel. Wat voor mij gewerkt heeft, maar wat ook energie kost is het los laten van mensen die niks toevoegen in mijn leven. Dat hoeft niet voor altijd, maar op bepaalde momenten wanneer ze bepaald gedrag vertonen. Dat kost nog steeds moeite omdat ik het nog steeds elke keer bewust tegen mezelf moet zeggen. De drang om aardig gevonden te worden, om erbij te horen komt bij mij uit een verleden vol met gepest worden. Daardoor heb ik persoonlijk dat gevoel en dat zorgt ervoor dat ik mezelf voorbij loop als ik geen keuzes maak of me heel verdrietig en angstig ga voelen als iemand anders een keer niet kan. Ik maak alles persoonlijk terwijl er 100 redenen kunnen zijn waarom iemand niet zou kunnen. De truc voor mij is los laten en vertrouwen. Hoe moeilijk ook. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Nancy. 
Jeetje, jij gaat echt het hele medische circuit door Nancy, wat moet dat vermoeiend zijn. 
Galblaas moet er uit, wat is de reden daarvan? Zijn er galstenen gevonden? 

Maar heerlijk dat de kleinkinderen komen vanmiddag. En ja, zó leuk: lekker stampen in de plassen en een parapluutje .... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo! Wat een rotgevoel, ik herken dat wel. Van jongs af aan geprobeerd waar dan ook bij te horen, maar het lukte maar niet. Ook als jong volwassene niet. Totdat ik, als volwassene, besloot dat de maat vol was. Ik dacht, so be it. Tot mijn verbazing veranderde er toen wat in mijn relatie tot anderen. Omdat ik zelf minder krampachtig was, werden de contacten allemaal wat makkelijker. Nog steeds voel ik me met enige regelmaat een outsider, maar heb er vrede mee. Ik heb enkele relaties die er zeer toe doen en de rest wat minder. Ook goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Yvonne:

Goedemorgen Nancy. 
Jeetje, jij gaat echt het hele medische circuit door Nancy, wat moet dat vermoeiend zijn. 
Galblaas moet er uit, wat is de reden daarvan? Zijn er galstenen gevonden? 

Maar heerlijk dat de kleinkinderen komen vanmiddag. En ja, zó leuk: lekker stampen in de plassen en een parapluutje .... 
 

Ik word er helemaal mal van! Longfunctietest vanwege die corona van vorig jaar en toen ik helemaal onderzocht werd na de constatering van diabetes werd dat hartprobleem geconstateerd, maar inderdaad ook galstenen. Heb er ook last van, dus ja, hopelijk zo snel mogelijk eruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 minuut geleden zei nancy:

Ik word er helemaal mal van! Longfunctietest vanwege die corona van vorig jaar en toen ik helemaal onderzocht werd na de constatering van diabetes werd dat hartprobleem geconstateerd, maar inderdaad ook galstenen. Heb er ook last van, dus ja, hopelijk zo snel mogelijk eruit. 

Ja, kan me indenken dat dit hartstikke ellendig is. 
Wat betreft de galblaas: ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, vaak met behulp van zware medicatie, diverse echt heftige kolieken gehad, je denkt echt dat je dood gaat. 
Uiteindelijk toch maar 'dapper' het ziekenhuis ingegaan.
Een dag later al weer thuis, het was een fluitje van een cent achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons hoor je er in ieder geval helemaal bij @Cleo66:heart:
Jij zegt vaak: "als je doet wat je altijd deed, kreeg je wat je altijd kreeg". Dat geldt vast ook voor moeite doen om erbij te horen.
Je kunt mensen niet veranderen of dwingen om te doen wat jij wilt dat ze doen. Maar je kunt wel met jezelf bezig zijn, jezelf warme aandacht geven.
Steek je duim maar op als je jezelf straks tegenkomt in de spiegel en geef jezelf een warme lach.
Knuffel van mij :lips:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...