Spring naar bijdragen

Stoppen met roken, drastisch minderen met drinken.


Aldoendeleertmen

Aanbevolen berichten

Vanochtend dit forum gevonden. In het verleden heb ik veel gehad aan een ander forum, bij het stoppen met roken. Toen een recordperiode van 5,5 maand niet gerookt. Tot een fikse ruzie met zus: toen ben ik het ouderlijk huis uitgevlucht, een lift gekregen naar het station, omdat er geen bussen reden in het weekend, en in de stationskroeg een sigaret gevraagd aan een wildvreemde. Het ding voelde zeer onnatuurlijk aan in mijn mond, maar dat ging snel over, en nu zijn we enkele jaren verder. Het ergste is dat ik stiekem rook: alleen mijn moeder en mijn huisdieren weten het - hoop ik... Het schuldgevoel is enorm, zeker omdat enkele vrienden mij afgelopen jaren financieel erg hebben geholpen, roken van sigaretten is onbetaalbaar met mijn inkomen. Misschien dat mijn moeder vanochtend aanvoelde dat ik dit forum had gevonden, tijdens het dagelijkse goedemorgen-telefoontje: ze lanceerde zonder enige aanleiding het Franse gezegde: "Vouloir c'est pouvoir". Ze is weliswaar Francofiel, maar dit kwam echt uit het niets.

Verder speelde waarschijnlijk een rol dat ik op het eind veel minder steun had aan het forum. Het werd er stil door de zomervakantie, en er zaten een paar mensen op het forum die intens gemene of cynische berichten plaatsten.

Ik zie dat er op dit rook-forum weinig activiteit is, vergeleken met het alcoholforum. Gelukkig wil het geval dat ik ook drastisch wil minderen met drinken, komt dat even goed uit;) (ik bedoel de boer die kiespijn heeft). Zal me daar ook aanmelden dus.

Wat stoppen met roken betreft heb ik veel gehad aan Allen Carr, tijdens de die lange stopperiode vooral aan het boek dat hij speciaal voor vrouwen schreef: dat gaf aanvullende motivatie op zijn eerste boek. het deed me inzien hoe ik in de rookval ben gelokt.

bewerkt door Aldoendeleertmen
te persoonlijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een stopper

die drie,vier,vijf maanden grens is een lastige. 
 

daar bleef ik de vorige keren ook steken. 
 

dit keer ben ik er extra bewust van. 
 

stop je geheel op eigen kracht?

ik heb voor de derde keer een champix kuur en ben inmiddels 53 dagen gestopt

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Zbb,

Toch nog een andere rookstopper hier ;) Nee ik wil het zonder hulpmiddelen, om trouw te blijven aan de Carr-filosofie. Alhoewel ik nog 'haver-tinctuur' wil bijbestellen, een aftreksel dat schijnt te kunnen helpen bij verslavingen, en ik ben een beetje een kruidenvrouwtje. Eerder ben ik wel enkele keren gestopt met Tabex. Het hielp, maar ik kreeg er wel rare bijwerkingen van, vooral van de 'groene' verpakking.


Ik hoop dat jij niet teveel bijwerkingen hebt van de Champix? Het kan erg heftig spul zijn, voor zover ik weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

ja klopt,je moet wel tegen de bijwerkingen kunnen inderdaad. 
 

je kan er aardig raar van in je hoofd worden,ik kan het gelukkig wel handelen. 
alhoewel ik er dit keer duidelijk meer last/moeite mee heb dan de vorige twee keren. 
 

het boek van allen-car heb ik ook ooit proberen te lezen maar ik kwam er niet doorheen,met dat eindeloze herhalen van van alles. 
 

op eigen kracht heb ik het een paar keer 8dagen volgehouden. 
 

het is een lastige verslaving,anders/lastiger dan de drank vind ik persoonlijk

ook met de drank ben ik alweer een tijdje aardig onderweg,maar ook daar struikel ik nog regelmatig. 
 

maar we geven niet op 

deze dag zit alweer bijna in the pocket. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Zbb, mooi dat je alweer rookvrij naar bed kunt, trusten !

Ben je nog steeds de Champix aan het afbouwen? Van die groene Tabex kreeg ik hartkloppingen en nachtmerries, heel akelig, van de blauwe de meest vreemde kleurrijke dromen: dat was eigenlijk erg leuk, maar goed het heeft me niet geholpen gestopt te blijven, dus wat heb ik eraan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Aldoendeleertmen

tabex/champix is een hulpmiddel om de eerste tijd door te komen. 
 

uiteindelijk moet je het toch zelf doen.


De laatste week champix  wil ik af gaan bouwen.

ik heb zo n splitter gekocht bij de apotheek om tabletten te kunnen halveren.
 

met tabex zelf heb ik geen ervaring mee,maar zo te lezen zijn de bijwerkingen daarvan ook niet mis. 
 

Bedankt voor de tip @mito

ik zal eens kijken in de App Store 

je bent al een aardige tijd onderweg,

goed bezig!
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ZbbDat is geen garantie geloof ik.. En ze kunnen ook onbedoeld iets zeggen waar ik niks in zie, of wat me de moed in de schoenen doet zinken. Maar ik bedenk me nun dat je op Quir Now wel mensen kunt 'blokken': dan zie je hun berichten niet meer geloof ik. en omgekeerd misschien ook? Dus misschien moet ik dat gewoon doen:) het is inderdaad wel een erg actieve chat, dat gaat 24 uur per dag door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb De knop is nog niet om.. Ben wel druk bezig met het uit de weg ruimen van 'stressfactoren'. Ja ik ken de 'valkuil van wachten op een goed moment', maar timing is ook wel belangrijk. Dus zorgen dat moeder en de dieren goed verzorgd zijn, voor zover ik er iets aan kan doen, uitgestelde administratie, huis opruimen. Zojuist bij de tandarts geweest, dat viel gelukkig mee !

En hoe vergaat jou het splitten van de champix?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoii

ja stress momenten zullen er altijd wel zijn,maar het is de eerste tijd wel belangrijk dat je ze zo veel mogelijk uit de weg kan. En nee het juiste moment komt nooit,maar wat zeker is dat je de juiste mindset moet hebben anders word het wel heel moeilijk. 
 

jou moment komt echt nog wel,je merkt vanzelf wanneer dat is. 
 

het splitten van de shampix gaat goed,heb minder last van de bijwerkingen. Al zijn ze niet helemaal weg. 
 
Tot zover gaat het goed!

groet zbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee in principe hoef je de champix niet af te bouwen,zover ik weet word het wel geadviseerd als je de kuur met nog eens drie maanden verlengd. 
 

Een standaard kuur is drie maanden en dan stop je gewoon als de pillen op zijn. 
 

ik vind het echter voor mezelf een fijner idee om de laatste week wel af te bouwen,gewoon dat de overgang van de champix naar niks niet zo groot is. 
 

naar mijn weten is het niet verslavend,het bevat ook geen nicotine zoals pleisters,kauwgom of vaper. 
 

de stof die erin zit gaat op de zelfde receptoren zitten als de nicotine normaal gesproken en daarom neemt het de behoefte van het roken weg. 
 

eerlijk waar ,de meeste/ergste trek is als sneeuw voor de zon verdwenen na een tijdje. 
 

soms denk ik dagen niet aan roken,net of het gewoon uit me geheugen gewist is dat ik ooit gerookt heb. 
 

je kan er wel echt behoorlijk heftige bijwerkingen van hebben,ik kan het niet goed uitleggen maar je kan er heel raar van in je hoofd worden. 
 

Zelfmoord gedachten

je gedachten niet stop kunnen zetten,dus dat het maar door blijft malen in je hoofd zeg maar. 
 

van de kleinste dingen in de stress raken. 

situaties moeilijker overzien  

kortom een prima hulpmiddel als je er tegen kan,maar als je geestelijk al een beetje labiel bent. 
 

of bijvoorbeeld bekent ben met psychoses of andere geestesziektes 

zou ik het afraden 

(volgens mij schrijft de arts het dan ook niet voor)

dit is voor mij nu de derde keer dat ik gestopt ben doormiddel van champix en de eerste twee keer had ik beduidend minder last van bijwerkingen. 
 

Het kan natuurlijk dat jij helemaal nergens last van heb als je besluit de champix te nemen. 
 

er zijn zoveel verhalen op het internet en ervaringen het werkt voor iedereen weer anders. 
 

ik zou zeggen geef het een kans want het kan je echt door de eerste moeilijkste tijd heen trekken. 
 

succes met je keuze en met het stoppen met roken natuurlijk. 
 

het is echt een verademing om gestopt te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ha Zbb,

Wat akelig voor je ! Ikzelf zit in een 'totale crisis' wat betreft mijn moeder. Ze is sinds een week opgenomen in het ziekenhuis, nadat de situatie al weken steeds meer onhoudbaar werd. Ze heeft waarschijnlijk dementie, maar daarnaast een flink 'delier', echt helemaal in de war. Toen ze was opgenomen, kon ik eindelijk weer naar huis en tot mezelf komen. Heb het roken en drinken laten gaan: blijven doen dus :(:(:(:( Komende tijd zal ik aan de bak moeten, het 'goede moment' om mijn verslavingen te doorbreken lijkt verder weg dan ooit? Maar wie weet zal juist dat me helpen???? De grote vraag op dit moment is of ze nog weer terug naar huis kan...? Er zal dan heel veel hulp geregeld moeten worden. En ook als ze niet naar huis kan, komt er een aardverschuiving in m'n leven aan.
Er zijn grote spanningen met de enige zus, ik hoop dat ze er nooit achter komt dat ik dit hier schrijf. En ach ja, die spanningen waren er altijd al, van kinds af aan.

PS Moeder heeft altijd behoorlijk veel gedronken, dat kan mede het delier van nu verklaren: ze is vast aan het afkicken in het ziekenhuis. Maar los daarvan is ze ook gewoon oud, 85 jaar, en zijn er diverse andere verklaringen te bedenken voor een delier.

Goed, ik typte het hier maar even neer, terwijl ik me had voorgenomen niet al te persoonlijk te worden op een openbaar forum(?) :) Veel sterkte, ook andere lezers. Voor zover ik heb gelezen is Champix wel erg heftig spul, misschien beter Tabex proberen, en dan de blauwe verpakking: even goed speuren op internet, Facebook geloof ik: van de groene meende ik ooit heftige bijwerkingen te krijgen: hartkloppingen en nachtmerries. De blauwe werkte wel, 5 maanden volgehouden, maar heb me nu voorgenomen alleen nog te bouwen op Allen Carr, en wat natuurlijke 'huismiddelen' dan, zoals lavendelolie enzo.,

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 18-6-2021 om 12:48 zei Aldoendeleertmen:

Vanochtend dit forum gevonden. In het verleden heb ik veel gehad aan een ander forum, bij het stoppen met roken. Toen een recordperiode van 5,5 maand niet gerookt. Tot een fikse ruzie met zus: toen ben ik het ouderlijk huis uitgevlucht, een lift gekregen naar het station, omdat er geen bussen reden in het weekend, en in de stationskroeg een sigaret gevraagd aan een wildvreemde. Het ding voelde zeer onnatuurlijk aan in mijn mond, maar dat ging snel over, en nu zijn we enkele jaren verder. Het ergste is dat ik stiekem rook: alleen mijn moeder en mijn huisdieren weten het - hoop ik... Het schuldgevoel is enorm, zeker omdat enkele vrienden mij afgelopen jaren financieel erg hebben geholpen, roken van sigaretten is onbetaalbaar met mijn inkomen. Misschien dat mijn moeder vanochtend aanvoelde dat ik dit forum had gevonden, tijdens het dagelijkse goedemorgen-telefoontje: ze lanceerde zonder enige aanleiding het Franse gezegde: "Vouloir c'est pouvoir". Ze is weliswaar Francofiel, maar dit kwam echt uit het niets.

Verder speelde waarschijnlijk een rol dat ik op het eind veel minder steun had aan het forum. Het werd er stil door de zomervakantie, en er zaten een paar mensen op het forum die intens gemene of cynische berichten plaatsten.

Ik zie dat er op dit rook-forum weinig activiteit is, vergeleken met het alcoholforum. Gelukkig wil het geval dat ik ook drastisch wil minderen met drinken, komt dat even goed uit;) (ik bedoel de boer die kiespijn heeft). Zal me daar ook aanmelden dus.

Wat stoppen met roken betreft heb ik veel gehad aan Allen Carr, tijdens de die lange stopperiode vooral aan het boek dat hij speciaal voor vrouwen schreef: dat gaf aanvullende motivatie op zijn eerste boek. het deed me inzien hoe ik in de rookval ben gelokt.

Champix geprobeerd? Voor info bel je huisarts 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...