Spring naar bijdragen

woensdag 16 juni 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

@Reacher, nog bedankt voor je :rose:

Ik heb gisteren een Pfizer prik gehad. En alles bij elkaar viel het eigenlijk goed mee.

Wel daar meteen een mega koorts aanval gehad na het zetten van de prik. En een beetje duizelig, zodanig dat ik even begeleidt werd naar mijn stoel. :D Dus ik moest 20 minuten blijven zitten terwijl anderen al na 15 minuten weg mochten. Verder goed geslapen en deze morgen fit opgestaan met een heel klein beetje spierpijn.

Geen idee of het daadwerkelijk geholpen heeft... Maar ik heb de tip gewoon goed in acht genomen dus ik heb vannacht niet op mijn geprikte arm geslapen. Een vriend van me die zelf dokter is had me dit gezegd, dat je dan met minder veel spierpijn wakker zou worden als je niet om die arm zou slapen. Dus ik ben met 2 kussens naast me op mijn rug gaan slapen, zodat als ik ging draaien ik eraan herinnerd werd dat ik niet op die arm moest gaan liggen.

En ja en ik had er niet veel last van.

Dus ik zou het wel als tip door willen geven aan mensen die nog een prik gaan krijgen. Proberen om niet op die arm te gaan liggen de eerste nacht. Het is niet wetenschappelijk bewezen, want ik heb niet op die arm gelegen, maar vandaag heb ik geen last gehad van die arm bij het heffen en sjouwen op het werk. Dat was vroeger met een tetanusprik of een andere prik in mijn arm wel anders. Dus ik vind het echt wel een aanrader, onder mom van baat het niet, het schaad ook niet. En veel beter voorkomen dan genezen toch? ;)

Vanaf 21 juli en 2 weken daarna mag ik mezelf weer als "vrij" mens onder de mensen begeven. Heerlijk vooruitzicht!

Fijne warme dag en rest van de avond nog allemaal! En tot de volgende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Nancy!

Chagrijnig zijn is soms ook gewoon heel lekker! Dus geniet er ook een beetje van. ;)

Maar zonde van je energie als dat door collega´s of werk komt. Ik weet niet met voor geslacht jij werkt? Ik met boel veel vrouwen. Ik ben zelf een vrouw maar soms kunnen ze echt moeilijk over niks doen, vind ik dan.

Vandaag ook weer zoiets, je moet bij ons de afwas doen, alle bakken waar de mijten in zitten of mee gevoerd worden moeten afgewassen worden voor een goede recycling van het materiaal. Is niet de meest interessante klus maar het hoort er nu eenmaal bij. 1 collega is daar gewoon heel open en eerlijk in, (wat ik een mooie eigenschap van haar vind) als er een ander klusje moet gebeuren doet ze dat liever dan de afwas. 

Ik denk dan ieder zijn ding toch? Dus ik heb er niet zoveel moeite mee als ze iets anders zoekt om te doen. Ik zou zelfs de afwas van haar overnemen als zij iets anders kan doen. Want ik heb er geen moeite mee.

Maar nu vallen er dus mensen over haar openheid. En dat zeggen ze niet direct tegen haar, maar indirect. Zoals ik zal maar gaan afwassen hè, want het zijn altijd dezelfde die het moeten doen. Ik vind dat nogal vals. Want ze voelt zichzelf wel aangesproken dan.

Wat in mijn optiek niet hoeft. Dus ik heb haar ook uitgelegd, die mensen kiezen er toch zelf voor dat ze de afwas gaan doen? Daar sta jij eigenlijk totaal buiten. Dus hoef je je er ook niks van aan te trekken. Dat gemopper en die sneer betekend eigenlijk hun eigen frustratie omdat zij er niet voor uit durven te komen dat ze het ook maar een rot taak vinden.

Ik denk dat het misschien op jou werk ook zou kunnen zijn, dat jij te open bent, dus besluiten nemen achter je rug om omdat je te sterk bent voor ze als je er wel bent. En dan heb ik gewoon een heel simpel advies, (niet altijd even makkelijk om je eraan te houden als je je betrokken voelt bij het werk) maar als anderen iets besluiten achter je rug om. Zijn zij ook eindverantwoordelijke daarvoor. Dus als het dan zo loopt zoals jij al gezegd zou hebben. Hoeft dat jou zorg niet meer te zijn. Het is immers buiten jou om besloten.

En voor mij werkt dat echt goed! Je blijft betrokken, want je draagt het probleem wel mee en helpt het op te lossen. Maar het zit niet in al je vezels dus je kan ook afstand nemen als je te moe wordt of bent. Die vrijheid heb je gekregen toen mensen om je heen een besluit namen. Jij bent niet meer verantwoordelijk, je zit in de status van helpende hand.

Mij geeft dat echt een soort van vrij gevoel in mijn zijn. Oké iedereen is druk en jij hebt weer 600 schone bakken nodig tegen het begin van de week. Maar jij ligt liever van de zon te genieten? Terwijl ik sta af te wassen. Prima maar dan ga ik er ook geen haast meer achter zetten. Als jij het al niet belangrijk vind waarom zou ik het doen? Ik vind het wel belangrijk dat mijn bakken klaar zijn als ik maandag op ga starten. Dus was meestal ook mijn eigen bakken als eerste uit en daarna ga ik andere afdelingen helpen. Maar ruzie maken doe ik er niet over. Ze voelen dat gewoon op vrijdag, hé voor maandag hebben we niet genoeg bakken om op te starten. En dan zeg ik, jou probleem, jij vond de zon halverwege de week belangrijker dan de afwas. Ik heb 300 bakken afgewassen de rest mogen jullie doen want ik mag geen overuren draaien.

En als ik naar huis ga, ben ik tevreden. Mijn zorgen zijn over, want voor mijn mijten heb ik wel gezorgd. Er zit een soort van rekbaarheid aan mijn collegialiteit. Als mensen het zelf niet zo belangrijk vinden hoef ik dat ook niet belangrijk te vinden.

Met insecten ligt dat wel een beetje anders. ;) Als het over katten of honden zou gaan of andere dieren dan zou ik die dieren wel verzorgd hebben maar hun in de gedachte gelaten hebben dat ik het niet gedaan had. Die dieren kunnen namelijk niks doen aan menselijke laksheid. Maar ze zouden op zaterdag toch wel heel vroeg uit hun bed gaan om te checken of ze wel verzorgd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...