Spring naar bijdragen

Voedsel voor het brein: stellingen en vragen


Reacher

Aanbevolen berichten

Als iemand op de dagdraad schrijft dat hij het moeilijk heeft en er wordt maar doorgebabbeld over een ander onderwerp, gezellig met elkaar vind ik dat pijnlijk om te lezen. Dat is niet wat er vaak gebeurt, maar ik las dat van de week wel. Vooral bij nieuwe mensen wordt er niet altijd gereageerd. Het bezwaar van nieuwe forumleden is ook dat ze er lastig tussen lijken te komen, omdat er zoveel onderonsjes zijn.

Ik ken Rudy niet, volgens mij zijn hier genoeg langgestopten die regelmatig schrijven en steunen. En ook nieuwe enthousiastelingen kunnen een steunend woord bieden aan iemand die schrijft het moeilijk te hebben. 

Deze stelling begrijp ik geloof ik niet goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit er nog wat over na te denken. Van de week was er een situatie waar ik niet op reageerde, omdat ik teveel met mezelf te stellen had. Misschien is dat wel voor meerderen een veel voorkomend probleem. Als je zelf hard worstelt, kun je niet altijd een ander helpen. Kom je toch op stabielere mensen uit. En daar kan ik er hier trouwens ook een hele rij van opsommen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-2-2022 om 07:52 zei Reacher:

[...]
Ze zijn er wel (voornamelijk dezelfde forummers die vers gestopten een hart onder riem steken) en Kohtje maar het deel forummers dat het zelf nog moeilijk heeft is vele malen groter. Begrijpelijk want daar is het forum voor. 
[...]

Word ik hier nou als een "geval apart" neergezet? :unsure: Waarom zo specifiek apart benoemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Lonster:

Deze stelling begrijp ik geloof ik niet goed. 

ik ook niet, ik had het moeilijk, maar ik ben nooit expliciet in mijn hulpvraag, modder liever zelf aan. Er waren er meer die ik niet noem, maar omdat ik afhaak lees ik het de dag er na pas. En dan hoeft het niet meer, of juist wel. Ik verdwaal hier in de veelheid  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef.. moest even zoeken waar ik m'n vraag stelde. Deze draad staat op m'n lijstje "kom ik zo af en toe toevallig tegen"..:blush:

 

15 uur geleden zei Bob:

 [...] dus kijken we naar je op.

Wil je daar mee ophouden, alsjeblieft? Lijkt me voor niemand goed, voor mij in elk geval niet.
Ik voel me nou niet bepaald empathisch, hulpvaardig en begripvol momenteel. Sterker nog, ik snap van een heleboel schrijvers hier helemaal niets meer. Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik niet kan. Emoties, zowel die van mezelf als die van anderen, waren, zijn en blijven voor mij raadselen waar ik soms wanhopig van kan worden. Zwaar wanhopig, zelfs heel erg zeer wanhopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt me met een paar berichten zeer geholpen @Kohtje.   Het zijn de berichten waarin je het mooie verhaal ontmaskerd als een verlangen naar een borrel.  Alsof je een stukje aan de puzzel legt.  Ik geloof zelf niet zo in iemand op een voetstuk zetten, meer in taakverdeling.  Als je het werk ziet, dan doe je het.   Als je het wilt. Geen verplichting.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een standbeeld hoeft niet hulpvaardig te zijn en toch kijkt men er naar op, @Kohtje. Misschien noemde @Reacher je juist omdat je er zelf nu minder toe komt wel naast anderen die hier nog regelmatig bemoedigende woorden plaatsen. Dat verplicht je verder tot niets. En jij bent trouwens niet degene die bepaalt hoe anderen jou zien, al kun je er uiteraard wel invloed op (willen) hebben. Verder vind ik dat een grapje op zijn tijd moet kunnen. Niet alles zo serieus opvatten.

Wat @Etty schrijft over taakverdeling vind ik ook heel waardevol en relevant in deze context.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Bob, en ook Reacher, en ook de rest... excuses dat ik er zo'n punt van heb gemaakt. Meestal weet ik me in te houden als ik even niet erg lekker in m'n vel zit en me dan al snel ergens aan erger. Dit keer glipte er tussenuit. Geen punt. Wat je zegt: ik bepaal niet hoe anderen bepaalde dingen (willen) zien. Bedankt voor je relativerende berichtje.
Kom je naast me staan als standbeeld? Heb je wel verdiend. Mag ook op een eigen aparte sokkel, als je dat liever hebt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nee.. ergens een geheim beeldenpark, alleen vindbaar en toegankelijk voor forumleden. Misschien een idee om naast het draadje "Wie missen we al een tijdje" ook een draadje "Standbeeldenpark" waar we medeforummers kunnen voordragen en, na toestemming van de betreffende, een standbeeld kunnen oprichten.
Het jaarpact is er voor de "droogkloten", het standbeeldenpark is er voor allemaal...

Nou nee, ik voorzie al weer allemaal heibel als we zoiets zouden willen.. :face-icon-small-shocked::D Dus dat moeten we niet willen. Er is al heibel genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben INFJ-A / INFJ-T dus zowel Assertieve als Turbulente Advocaat. Boeiend voor wat het waard is.

Merk wel op hoe positief hun beschrijvingen voor iedereen zijn. Ja, zo krijg je de meeste mensen natuurlijk wel achter je analyse en gaan ze niet gauw aan de juistheid ervan twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Myers Briggs test is echt een klassieker in de psychologie. Het is natuurlijk heel bewerkelijk om van zoiets oneindig complex als een persoonlijkheid zomaar 4 dimensies te pakken en te stellen dat die een afdoende beschrijving zijn van iemand. Maar ik vind de resultaten vaak treffend. Ik weet niet of het echt een voorspellende waarde heeft maar daar is ongetwijfeld literatuur van, daar zijn vast mensen op gepromoveerd sinds de tijd dat het bestaat, misschien wel een halve eeuw of zo.

Ik kreeg de test 20 jaar geleden of zo bij mm vorige werkgever. Daar was iedereen ISTJ en ik was ENTP of INTP (ik geloof dat ik precies in het midden zat tussen E en I, eigenlijk schiet alleen de N er heel erg uit bij mij) en toen snapte ik waarom ik me niet altijd thuis voelde :D 

Ik kan de J's soms/vaak niet uitstaan en als ik een N tegenkom (een minderheid kennelijk) dan ben ik altijd blij. De Stier is heel erg S en wij vullen elkaar aan maar tis niet altijd makkelijk. Toen we nog geen gps hadden reden we door Parijs en vroeg ik welke richting moet ik volgen? Zegt ze blijf maar op deze rijstrook. Ik zeg ja maar welke richting ONGEVEER ajb???? :D spraakverwarring gegarandeerd. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons groene types is men erg positief maar dat zijn ze lang niet bij alle typeringen @Bob. Dat is eigenlijk zorgwekkender want dat riekt naar bias. 
Alleen die vergelijkingen  met fictieve en echte personen had van mij niet gehoeven, dat vind ik een beetje goedkoop.

Hoewel ik jou wel zie als een Tolkien @Oskarof een Barrack Obama @Quinn :)

Ik herken mijn weaknesses ook wel.

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...