Spring naar bijdragen

Voorstellen


Best

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Best:

Dag 3 op dit forum:

Ik moet accepteren dat wat in mijn hele zijn eigenlijk niet te accepteren is. Mijn kernwaarden, alles wat ik belangrijk vind in het leven wordt met de grond gelijk gemaakt op dit moment. En nee, ik zeg daarmee niet dat ik er geen schuld aan heb of dat het allemaal alleen aan haar ligt, juist niet zelfs. Maar ik snap het niet, ik snap haar keuze niet en ik krijg er geen antwoord op... 

Heel moeilijk om hier rust in te vinden op dit moment. 

Het is soms ook niet begrijpen. Ik heb bij mijn ex geen vragen gesteld. Ik had gelukkig wel geen kinderen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Best:

Ik denk ook dat al zou ik een antwoord krijgen dat ik het alsnog niet zou begrijpen. 

Sorry voor mijn kort antwoord van daarjuist. Ik moest nog ergens zijn.  In mijn geval zag ik dat het niet "meer" lukte, dat ze wat teveel contact had met andere mannen enzo. Ik vrees ook dat sommige de fout bij hunzelf nooit gaan zien. Of zeker niet willen toegeven naar hun familie en vrienden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms  zul je nooit  antwoorden krijgen  op vragen  waar je graag antwoord  op zal willen  hebben .

Je vraagt  misschien ook iets onmogelijks  van een ander ,  belangrijk  wat ik leer is  dat ik geen invloed  krijg  op gedrag van  anderen iig wat ze met mijn informatie  of vragen doen .

Dat zegt iets  van een ander niet in iets in mijn proces waar ik in zit.

Niet te vergelijken  met een echtscheiding  waar jij nu in staat maar wel een gemeenschappelijke  deler  over  het  in en uit wisselen van gevoelens  en behoeftes.

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ontzettend moeilijk om het besluit van een ander te respecteren als je er zelf lijnrecht tegenover staat. Maar argumenteren, overtuigen, smeken... het gaat je nu in elk geval niet helpen. Het enige dat je kunt doen, is zelf invulling geven aan je leven. En natuurlijk mag je stil een beetje blijven hopen, want je weet maar nooit. Bouw op dit flard hoop echter niet hele leven.

En weet je? Je drinkt niet. Goed bezig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt er inderdaad op neer dat het gewoon tijd gaat kosten. Tijd om dit te verwerken en tijd om mezelf te gaan leren kennen. Uiteindelijk zal mijn leven wel weer op z'n pootjes terecht komen, maar dat is een toekomst beeld wat ik nu nog niet voor me zie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 4 op dit forum:

Vannacht een redelijk goede nacht gehad. Bij elkaar zo'n 5 uur geslapen en dat is meer dan de laatste weken dus daar ben ik opzich blij mee. 

Ik had mezelf ziek gemeld op mijn werk toen mijn (ex) vrouw te kennen gaf dat er dingen moesten veranderen en dat ze eraan dacht om een scheiding aan te vragen. Het tweede gesprek noem ik dat gesprek. Vandaag ga ik na overleg met mijn leidinggevende voor het eerst weer naar een vergadering omdat ik heb afgesproken om deze werkzaamheden weer op te pakken. Dat is mentaal zwaar belastend waardoor ik hoop dat het voor afleiding gaat zorgen. 

Gisteravond een goede AA meeting gehad. Die meetings helpen echt enorm en kan ik dus ook iedereen aanraden. Je kunt je eigen verhaal kwijt en de succesverhalen van anderen kun je als voorbeeld nemen terwijl de minder succesvolle verhalen van anderen kunnen dienen als een waarschuwing. Dat leven, het leven met de drank, dat wil ik niet meer! 

Op naar de volgende 24 uur! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Best:

Gisteravond een goede AA meeting gehad. Die meetings helpen echt enorm en kan ik dus ook iedereen aanraden. Je kunt je eigen verhaal kwijt en de succesverhalen van anderen kun je als voorbeeld nemen terwijl de minder succesvolle verhalen van anderen kunnen dienen als een waarschuwing. Dat leven, het leven met de drank, dat wil ik niet meer! 

Fijn dat AA meetings je helpen, en fijn dat je een dagboek bijhoudt hier. 

Ik ben per 1 januari gestopt en op de jaardraad, heb je die al gevonden? dat is mijn AA, net zoals dit hele forum. Ik ben hier pas sinds half maart, het helpt mij om vrij te worden. 

Fijne dag, je doet het wel, leven zonder drank :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Artemis:

 

Ik ben per 1 januari gestopt en op de jaardraad, heb je die al gevonden? 

@Artemis, waar moet ik dat vinden?

Iedereen echt heel erg bedankt voor alle lieve woorden! De vergadering ging goed. Ik kon merken dat ik gemist was de laatste tijd en dat deed me goed. Wel was het lastig om de hele tijd mijn aandacht erbij te houden, maar ja dat is ook niet raar denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Best:

sorry. 

je hoeft hier geen sorry te zeggen, we zijn hier om elkaar te helpen. In het begin kan dit forum erg overweldigend zijn. Ik was hier in 2015 elf maanden en ben daardoor afgehaakt. teveel informatie. Stond 11 maanden droog en ging weer drinken. Nu ben ik dit jaar weer teruggekomen. Forum deelnemers wezen mij de weg, ik wijs jou graag de weg als je dat wil. Doe vooral rustig aan. je hoeft hier helemaal niets. Ik begrijp dat je in een moeilijke periode zit. 

Voor mij werkte het om op tijd te stoppen. Ik vind de dagdraad teveel. Dat trek ik niet. 

Doe vooral wat voor jou goed is, succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe werkt dat aanmelden dan? En moet ik dan de datum aangeven dat ik gestopt ben of gaat het in vanaf de datum van opgeven? 

zie intro jaarpact. 

Ik begon hier op 17 maart, maar ben 1 januari gestopt met drinken. Voor mij telt 1 januari, zie de lijst met 72 deelnemers. 

Je meldt je alleen aan als je 1 jaar niet wil drinken, anders niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de dagdraad fijn om te lezen omdat je meegenomen wordt in het leven van mensen in het hier en nu. Echter krijg ik wel sterk de neiging om op mensen te reageren daar en dan word ik onzeker of ik het wel goed doe. Heel raar is dat niet aangezien ik best wel een onzeker iemand ben al zou je dat niet zeggen als je me zou tegen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Artemis:

Forum deelnemers wezen mij de weg, ik wijs jou graag de weg als je dat wil. Doe vooral rustig aan. je hoeft hier helemaal niets. 

Juist door dit soort dingen voel ik me heel welkom hier! Dank je wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(goede)morgen iedereen, 

Wat slaap ik slecht. Al weken slaap ik niet meer dan ergens tussen de 3 en de 5 uur per nacht. De warmte in de slaapkamer zal ook niet helpen, maar het zijn vooral de gedachten die door mijn hoofd gaan. Ik denk alleen maar aan alles wat er is gebeurd en aan wat er nog te gebeuren staat. Ik kijk op tegen de toekomst en ben er zelfs bang voor. Bang voor alles wat er nog gaat komen en dan denk ik aan dat ene zinnetje wat ik op de een of andere manier nooit kan onthouden, maar het gaat ongeveer zo: een mens lijdt het meeste aan het lijden dat hij vreest, maar wat nimmer komen zal. Echter is dat in mijn situatie wel anders want het komt wel, sterker nog ik zit midden in deze nachtmerrie! 

En dan de zucht, het verlangen om te verdoven om "gewoon" te vluchten... Ik wil het niet, maar de verleiding is zo groot! Waarom zou ik het niet doen? Ik zit alleen in ons huis waar ik alleen achter zal blijven straks als alles geregeld is dus waarom niet? Ja, ik wil het niet meer, ik wil dat leven niet meer. Het afhankelijk zijn van de drank, de angst of er wel genoeg is, het liegen en bedriegen, de schaamte, ik wil het niet meer. En toch... 

Het is het onbekende waar ik heel bang voor ben. De onzekerheid en hoe ik ermee om moet gaan, nu en in de komende tijd. Ik heb werkelijk geen idee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...