Spring naar bijdragen

nieuw en toch weer niet


Emy

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Emy een vrouw van 57 net gescheiden, 7 jaar niet gedronken en vanaf 7 maart weer alcohol toegelaten in mijn leven om de ergste angst en paniek te onderdrukken. 

Gisteravond voorgenomen niet te drinken, niet gelukt. Vandaar dat ik me vanochtend maar kort even voorstel zodat ik vanavond hier naar toe kan gaan. 

fijne dag allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Maja.

Mijn hele wereld staat op zijn kop, sinds zaterdag woon ik ergens anders, heb 30 jaar op een fijne plek gewoond en was 35 jaar samen.

Heel tevreden een niet drinker geweest, ik wil de de rest van mijn leven niet meer drinken want de nadelen wegen niet op tegen de voordelen, dat had ik helder voor ogen. Maar de stress door uit elkaar te gaan is me teveel geworden.  Ik heb zoveel stress, paniek en angst gehad, niet te harden gewoon en ja toen ben ik op 7 maart gezwicht voor alcohol. Ik snap het wel maar wil het niet.  Niet weer dat jarenlange gevecht van wel en dan weer niet, gewoon heel simpel, niet. 

Uit ervaring weet ik dat een forum kan helpen, lekker je hart luchten en steun krijgen en ook geven. Ik ben jarenlang actief geweest op het 'Minderdrinken'forum.

Ik kan vandaag nog niet zeggen, ik drink niet. Gillende paniek om maar even te chargeren. Ik ga uitzoeken wanneer mijn stop datum is. Ik wil me veilig genoeg voelen om vooral de avonden door te komen. Heb wel al lekkere frisdrank gekocht. Mijn vaste drankje was altijd sparoodcitroen, daar was ik zo gelukkig mee. Ook met uit eten gaan vond ik een gewone sparood echt lekker een traktatie. Vroeger toen ik nog dronk vond ik het altijd een sneu gezicht dat mensen een sparood namen bij het eten. Wie is er dan sneu..... Zo wil ik niet meer worden. Dus voor het te laat is ga ik stoppen.

De angst, heimwee en paniek is vast wel vrij herkenbaar voor anderen die ook gescheiden zijn. Ik heb geen kinderen dus die zorg heb ik niet, maar man o man, wat is dit zwaar. Ik ben weggegaan omdat manlief anders over de wereld dacht dan ik en dat op een dominante bepalende manier. Ik was gewoon aan het verdwijnen en dit is al 5 jaar geleden begonnen en afgelopen jaar was vreselijk. Ik ben mezelf voor een deel kwijtgeraakt.

Nou kijk dat is toch wel even fijn zo van me af schrijven en een lijntje uitgooien. Ik ben nog niet in staat om te reageren bij anderen, even tijd nodig om te wennen, ook te kijken hoe dit forum werkt.

fijne dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Brazer en Denise,

Zo is dat gewoon hier lekker aan de slag, ik kan het!

 

En Denise je hebt zo gelijk, drinken is verloren tijd, helder verwoord allemaal. Bedankt en tot later moet nu wat dingen doen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Emy goed dat je je hebt aangemeld. En heel veel sterkte in deze tijd. Ik hoop dat je je snel thuis voelt hier. Zelf ben ik vanaf 1 januari alcohol vrij en ik ben ook actief geweest op minder drinken. Dit forum is heel actief, dus doe maar rustig aan. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Emy, wat fijn dat je ons gevonden hebt.
de zin; ik was gewoon aan het verdwijnen. zo herkenbaar voor mij.
Helaas kun je deze fase niet overslaan en ook niet gemakkelijker maken.
Ik heb er een jaar over gedaan na de scheiding. Ik weet niet of ik eerder
had kunnen stoppen, maar vanaf de dag dat ik dit forum vond, nooit meer!
Ik hoop dat we je kunnen steunen, zodat de angst en paniek je niet veel langer
beheersen. Voor mij was het een keerpunt dat ik mezelf weer terugvond en
sterker werd dan voorheen. zet m op:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Lady Jane!

Wat goed dat je na een jaar bent gestopt na je scheiding. Ik ben zo bang dat ik door te blijven drinken niet aan mijn herstel kan beginnen. Dus ik ga er alles aan doen om z.s.m. te stoppen. Ik wil gewoon weer vroeg kunnen opstaan zonder de zelfhaat dat ik toch weer bijna 1 hele fles wijn heb opgedronken en bovendien ook nog oxazepam slik. Drank en pillen, klinkt niet goed en voelt ook niet goed. Angst voor de slapeloosheid daar moet ik ook doorheen. Dan maar 's nachts lezen als het lukt en een gevoel van veiligheid creeren 

En ik hoop dat ik die 7,5 jaar niet drinken nog in mijn systeem heb zitten. Ik was zo oké met niet drinken.  Ik wil weer kunnen genieten mooie bubbels van de sparood, die inderdaad niet onderdoen voor prosecco bubbels ;-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emy, na jarenlang slecht slapen ontdekte ik dit matje
(zie flowmat.nl/producten, middelste setje)
het werkt als detox en ontspannend, de zuurstof door
je lichaam wordt versterkt en werkt ontspannend.
Doordat je eerst wat pijn kunt voelen door de stekeltjes
ben je meteen uit je hoofd/piekers. Ik slaap erop in en
lag er gisteren nog 2 uur op, dan heel voorzichtig overeind
(huid deukt weer uit en dat voelt ook even flink) maar ik
slaap meteen weer in. Het wordt gebruikt als meditatiematje
ik gebruik het als inslaapmat en heb het al bijna 10 jaar aan
het hoofdeind van mijn bed. Dat idee alleen al geeft me rust.
ik heb zelfs geen warme melk met anijs of honing meer nodig☺
Angst is vaak een slechte raadgever he, en drank is eenkorte termijn
"oplossing"/excuus. Ik ben er ook veel te lang ingetrapt, maar
oogst nu al weer bijna 12 jaar, ik wil echt nooit meer alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip voor het slaapmatje,:)

Ik ben nu nog groggy, mijn brein doet het nog niet goed, het plan is VANDAAG DRINK IK NIET. Ik ben niet gescheiden om als een kluizenaar op mijn mooi nieuwe plekje te me te verdrinken.

Kom later nog terug. 

liefs van Emy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat super leuk je hier weer te ontmoeten Artemis ik ken je zeker nog van Minder Drinken. Wat een gevecht is het toch maar wel eentje om te winnen.

Wat goed dat je gestopt bent en ik heb een heerlijk dagje aan de zee gehad in gedachten was ik erbij, bedankt! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lief oud stopmaatje, niet dat jij oud bent ;-), voel je hand.2 dagen niet gedronken, veel paniek en angst. Heb me aangemeld voor GGZ hulp, niet zozeer voor alcohol. Dat ga ik wel redden zei ze dapper.

Komt even niet veel uit me, ben er wel op uit geweest op de fiets, continu angst/stress.

Ga nu even liggen.

liefs van mij:heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...