Spring naar bijdragen

Donderdag 10 juni 2021


niks

Aanbevolen berichten

Mmm lees hier interessante dingen waar ik voor nu maar even niet verder op in ga, om mijn en @Quinn ‘s hersenen te sparen...die zijn voor even al druk genoeg...(en het is nog maar 7u ‘s ochtends...):huh:

Voor nu is het weekend maar het is hier grijs verdorie door veel te werken heb ik de laatste dagen niet vd zon en zwemmen kunnen genieten en nu zou het weer dan omslaan..?? Typisch! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees Jeroen Brouwers; client E Busken
(hoort niet op deze draad, maar past wel hoop ik/vind ik☺)
een groot monoloog van iemand die aftakelt maar ook nog
super intelligent blijft, pfffft word je niet vrolijk van, maar kan
zo maar realiteit worden. Zonder de mogelijkheid eruit te stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna alle boeken van Anne Rice gaan over onsterfelijkheid. Als je voorbij het feit dat het over vampieren gaat leest dan krijg je met name de boodschap door dat je nieuwsgierig moet blijven, geïnteresseerd in de tijd, in de mensen, in nieuwe ontwikkelingen.

En ertegen moet kunnen dat er uiteindelijk nooit echt iets veranderd.. 
Er waren ook veel hoofdpersonen die dat eeuwige leven helemaal niet meer trokken en daardoor gek werden.

Van belang bij dat alles  is wel dat het lijf het moet blijven doen. Dat wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Reacher:

Van belang bij dat alles  is wel dat het lijf het moet blijven doen. Dat wel.

Ik begrijp je niet, Reacher. Als er één ding onomstotelijk vaststaat, is het dat je lijf er op den duur mee ophoudt. Waarom zou je dat willen ontkennen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Quinn:

Ken je Dorian Grey?

Ja, met dat schilderij. prachtig boek. Maar alweer: niks tegen kunstvormen, geloof of wat je ook verzint om er vrede mee te hebben, dat interesseert me allemaal ook hevig en het hoort bij onze natuur/cultuur. Maar ik vraag me af of het niet onnodig ziekmakend is steeds maar zo te somberen over het feit dat het lichamelijk minder wordt op den duur. Ermee leren leven vind ik voor mezelf veel zinniger, en zo moeilijk vind ik het eerlijk gezegd ook niet. Tot nu toe in elk geval.

Er staat een boeiend interview met Hedy d'Ancona (83, oud politica) in de Volkskrant van vandaag (nou ja, die van zaterdag 12 juni dan) over ouder worden: ‘Ja, het zákt allemaal, maar dat is niet zo erg’. Ik kan geen link plaatsen want het is alleen voor abonnees, maar een kort citaat mag wel: 

‘In de beeldvorming overheerst het beeld van de eenzame zielepoot, de uitgerangeerde treurwilg. Met de beste bedoelingen worden acties ondernomen om ons te bevrijden van pyjamadagen, om ons met regelmaat te omarmen, om kopjes thee met ons te drinken’, schrijft ze. Maar aan die betutteling heeft ze helemaal geen behoefte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Bob, dat is levenskunst. Doen met wat er is en jezelf niet gek maken. De waardering voor het ouder worden, van jezelf en van de ander. Senioren niet zien als nutteloze gebrekkigen die buiten de maatschappij staan maar daar deel van uit maken en hun inbreng waarderen. Ik hoop dat ik dat over zo'n 20 jaar, mocht ik nog leven, mag meemaken.

Bedankt voor de tip voor het interview, dat ga ik lezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja de boeken van Anne Rice, heb ze allemaal gelezen. Over Lestat en zijn mede vampiers. Vond ze geweldig en kon me helemaal inleven. Later nog een film over gemaakt.

Ik ben een dromer die de realiteit niet uit het oog verliest. Maar mag graag in die andere wereld vertoeven. Heb altijd het gevoel hier niet te horen. Geef niets om grote huizen en auto's en verre vakanties en al die dingen waar mensen voor gaan werken, ik snap dat niet, het is in mijn ogen niet belangrijk.Vandaar dat ik waarschijnlijk ook 23 jaar gezopen heb en aan de benzo's, te gevoelig. Heb altijd moeite met aarden. Er is hier zoveel mis, wat Bob en Lonster ook zeggen b.v..

Deze komt al meer in de buurt.

https://www.moviemeter.nl/film/61502

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-6-2021 om 09:12 zei ikkanhet:

Het ga jullie goed mijn zin hier is over. Sommige heb ik op de app is voldoende.

Goed dit is dan weer twee dagen geleden. Gister en vandaag weer niks aan de hand. Wat is dat toch hier met dat dramatische?  *misschienweldooriedereenaardiggevondenwillenworden* Ik ben er geloof ik wel achter dat de dagdraad op deze manier oneindig lang lijkt, en ( voor mij ) moeilijk te volgen is. Vermoeiend als je probeert bij te lezen als fulltimer. Maar wat ikkanhet zelf al eerder schreef, vast tijd teveel. Zou ik ook wel willen ^_^ Hoe zit dat eigenlijk, valt er een prijsje te winnen met posten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Senna33:

Goed dit is dan weer twee dagen geleden. Gister en vandaag weer niks aan de hand. Wat is dat toch hier met dat dramatische?  *misschienweldooriedereenaardiggevondenwillenworden* Ik ben er geloof ik wel achter dat de dagdraad op deze manier oneindig lang lijkt, en ( voor mij ) moeilijk te volgen is. Vermoeiend als je probeert bij te lezen als fulltimer. Maar wat ikkanhet zelf al eerder schreef, vast tijd teveel. Zou ik ook wel willen ^_^ Hoe zit dat eigenlijk, valt er een prijsje te winnen met posten? 

Ja een gouden beker :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zeg je dat mooi @knakkerzo zie ik het ook. Je hebt het mooi omschreven. Ik bedoel met dromers dat ze zich vaak niet thuis voelen hier op aarde omdat alles draait om geld, macht e.d.. Het gaat mij om de kleine dingen, natuur, je goed voelen, een mooie film, fijne muziek waar je je emoties goed bij voelt, de merel van Jannigje die aan het badderen is enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Verzet tegen verval en sterflijkheid: ik vind het wel een ontroerend streven. Maar ik denk wel dat ik permanent ongelukkig zou zijn als ik dit tot mijn levenshouding zou maken. Dan maak ik liever een dansje met de Dood, als behorend bij het Leven.

Als jij dat dansje doet met hem of haar ( of beiden tegelijk) en daarmee afleidt dan graag.

ik zou wel line dancing doen als ik jou was. Of die middeleeuwse hoffelijke dans. Beetje afstand houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-6-2021 om 22:19 zei Bob:

De makke is volgens mij dat mensen in staat zijn meer te bedenken en zich voor te stellen met die ver ontwikkelde hersenen dan wat in hun leefwereld nodig en bij hun zintuigelijke waarneming passend is. Zich voorstellen wat er voorbij de horizon zou kunnen zijn, dat heb je toch niet nodig om goed te leven, gevaar aan te zien komen en voldoende eten en drinken te vergaren? Maar we doen het toch en scheppen er plezier in. Daar is nog niet zoveel mis mee. Maar zich afvragen waaruit het kleinste atoom is opgebouwd en wat er voorbij de verste sterren is of voor de oerknal was, dat kun je wel bedenken maar je gaat voorbij aan het bereik waar je zintuigen geschikt voor zijn en dat is, ik herhaal het nog maar eens, ook helemaal niet nodig om op aarde optimaal te leven en je voort te planten. Wat er na de dood is, ook zo'n rare vraag. Waarom zou je dat überhaupt willen weten? Maar we willen het toch, want zo werken die hersenen nu eenmaal. Gevolg: er moet iets verzonnen worden om de discrepantie in het reine te krijgen.

Ik heb nog eens nagedacht (oh oh) is het verzet tegen de dood en aftakeling nu niet precies wat ons biologisch en zintuigelijk is ingegeven (sterk willen blijven en overlevingsdrang) en alle vrede en acceptatie van ouder worden en de dood niet juist allemaal erbij bedacht? 
Begrijp me goed, ik zou daar ook wel boven willen staan (zou veel rust geven) maar mijn reptielenbrein wil haar portie noodles en leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei knakker:

Als ik naar de natuur kijk, de dieren observeer kom ik juist tot een tegenovergestelde conclusie. Een stervend dier kruipt weg, gaat ergens onder een struik ofzo liggen en sterft. Niks geen gedoe of verzet. Gewoon accepteren dat het einde er is.

Natuurlijk tot het uur daar is is de overlevingsdrang hetgeen dat je voortdrijft. Je moet niet meteen onder die struik gaan liggen. 

Weer een waarheid als een koe. Op zijn minstens bij twee huisdieren duidelijk opgemerkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei knakker:

Als ik naar de natuur kijk, de dieren observeer kom ik juist tot een tegenovergestelde conclusie. Een stervend dier kruipt weg, gaat ergens onder een struik ofzo liggen en sterft. Niks geen gedoe of verzet. Gewoon accepteren dat het einde er is.

Natuurlijk tot het uur daar is is de overlevingsdrang hetgeen dat je voortdrijft. Je moet niet meteen onder die struik gaan liggen. 

De fase waar ik het over heb gaat inderdaad over alles dat plaatsvindt vóó het struikkruipen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...