Spring naar bijdragen

ONZE .KAMER 7-6-2021


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Pluisje53:

Had jij dat ook bolletje het gevoel dat je zelf moet ademhalen  dat is zo.n naar gevoel ik heb wel 1 lorazepam snel afgebouwd en nu bang voor schade  

 

Nou ik had nooit het gevoel dat ik zelf moest adem halen, adem halen gebeurd gewoon. Dat noemen ze onwillekeurige bewegingen en net zo als het hart, gaat dit vanzelf.

Door een hoop spanningen stopte ik wel eens heel even met adem halen en dan krijg je het gevoel dat je gestopt bent en raak je in paniek. Het heeft in principe niet rechtstreeks met de medicatie te maken maar met de spanningen die je krijgt doordat je minder slikt. Je lichaam schreeuwt om die medicatie. Vroeger onderdrukte je die spanningen door te slikken en daardoor rustiger te worden. Nu je dat niet meer doet blijft je lichaam schreeuwen, en word je  heel onrustig en gespannen. Je lichaam moet opnieuw leren om met die spanningen om te gaan, maar voorlopig blijft het schreeuwen tot dat het door heeft dat schreeuwen niet meer helpt en dan gaat het lichaam wennen aan de nieuwe situatie en wordt het schreeuwen minder. Dan komen er dagen waarin je je goed voelt of minder. De dagen dat je je goed voelt worden meer en meer. Dan is het genieten van het nieuwe leven dat voor je ligt. Houd  je daar maar aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei bolletje:

 

Nou ik had nooit het gevoel dat ik zelf moest adem halen, adem halen gebeurd gewoon. Dat noemen ze onwillekeurige bewegingen en net zo als het hart, gaat dit vanzelf.

Door een hoop spanningen stopte ik wel eens heel even met adem halen en dan krijg je het gevoel dat je gestopt bent en raak je in paniek. Het heeft in principe niet rechtstreeks met de medicatie te maken maar met de spanningen die je krijgt doordat je minder slikt. Je lichaam schreeuwt om die medicatie. Vroeger onderdrukte je die spanningen door te slikken en daardoor rustiger te worden. Nu je dat niet meer doet blijft je lichaam schreeuwen, en word je  heel onrustig en gespannen. Je lichaam moet opnieuw leren om met die spanningen om te gaan, maar voorlopig blijft het schreeuwen tot dat het door heeft dat schreeuwen niet meer helpt en dan gaat het lichaam wennen aan de nieuwe situatie en wordt het schreeuwen minder. Dan komen er dagen waarin je je goed voelt of minder. De dagen dat je je goed voelt worden meer en meer. Dan is het genieten van het nieuwe leven dat voor je ligt. Houd  je daar maar aan vast.

Dankje wel bolletje ja ik vindt het een vreselijk gevoel dat met de ademhaling  ja ik ben nog aan het afbouwen met de lorazepam ik moet nog 0.63 nu dus het schiet op en dan moet ik nog de ad omhoog doen voor mijn angststoornis 

Ja ik hoop dat het ooit weer goed komt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei karin123:

@Pluisje53Heb jij in al die jaren hiervoor ook therapie gehad voor je angststoornis? Vroeger voordat je met de AD bent begonnen?

Ik zei laatst tegen iemand van de GGZ dat ik niets heb kunnen verwerken de afgelopen vijf jaar omdat ik onder de Olanzapine zat en ik kon echt niet meer denken, dat wilde gewoon niet. Ik ben een hsp'er en die moeten alles altijd heel goed overdenken en dat is niet gebeurd, ik herkauw altijd alles, ook als ik vroeger thuis was en ik was bezig onderwijl was ik alles op een rijtje aan het zetten.

Ja ik heb heel veel terapie gehad maar het heeft mij niet geholpen het enige wat mij heeft geholpen was toen een antidepressiva  ik ben ook een hsp hoor zo gevoelig voor alle dingen vreselijk is dat ik heb wel emdr gehad voor mij trauma en dat heeft goed geholpen voor de paniek maar niet voor de angst helaas 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pluisje53bij mij werkt de therapie ook niet en ze snappen niet dat het niet werkt. Ze denken dat ik iets fout doe op de 1 of andere manier. Ik heb echt al hen adviezen opgevolgd voor zover mogelijk maar het bracht mij verder van huis. Ik hoop zo dat de antidepressiva gaat werken tegen de angst en de depressie die ik onderhand ook heb. Nog een hsp'er dus hier. Ik denk dat veel hsp'ers in de problemen komen in deze wereld, vroeger was het allemaal minder hectisch en beter voor ons. Hoewel ik op bruiloften vaak naar buiten moest om even van de herrie af te zijn en op de markt lopen helemaal geen doen was, werd er knettergek van, al die mensen en dat gedouw en gedruk tegen elkaar aan. Ik meed altijd al grote menigten. Toen ik heel klein was was ik graag in het bos met kikkerdril aan het spelen vond dat machtig mooi die kleine dingen deden het net. Ook was ik graag vaak alleen om weer bij te tanken en las erg graag.

Jammer dat de EMDR niet goed heeft geholpen bij de angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk komt het goed Pluisje tenminste het ademhaling gedeelte. De angst is een ander probleem. Heb daar maar vertrouwen in.

En er is veel te vinden over HSP. Je zou eens moeten kijken bij Indigo's misschien steek je daar iets van op. Misschien jij ook Karin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het @bolletjeindigo kinderen, heb daar vroeger veel over gelezen en later ook de boeken van Elaine Aron. Heb net een boek besteld via marktplaats. Als hsp'er is het ook niet handig je te laten opnemen om van de benzo's af te willen met al die drukte en indrukken besef ik mij nu pas. Ben mezelf goed verloren de laatste zes jaar. Dank Bolletje voor het meedenken:rose:

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

@Pluisje53bij mij werkt de therapie ook niet en ze snappen niet dat het niet werkt. Ze denken dat ik iets fout doe op de 1 of andere manier. Ik heb echt al hen adviezen opgevolgd voor zover mogelijk maar het bracht mij verder van huis. Ik hoop zo dat de antidepressiva gaat werken tegen de angst en de depressie die ik onderhand ook heb. Nog een hsp'er dus hier. Ik denk dat veel hsp'ers in de problemen komen in deze wereld, vroeger was het allemaal minder hectisch en beter voor ons. Hoewel ik op bruiloften vaak naar buiten moest om even van de herrie af te zijn en op de markt lopen helemaal geen doen was, werd er knettergek van, al die mensen en dat gedouw en gedruk tegen elkaar aan. Ik meed altijd al grote menigten. Toen ik heel klein was was ik graag in het bos met kikkerdril aan het spelen vond dat machtig mooi die kleine dingen deden het net. Ook was ik graag vaak alleen om weer bij te tanken en las erg graag.

Jammer dat de EMDR niet goed heeft geholpen bij de angst.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo allemaal ik heb een vraag ik ben 20 mei gestopt met brozemapam nu heb ik last van depressie kom dat wel eens voor ben angstig raar hooft trilligen zwabberen op benen heel verdrietig ik was zo blij maak me veel zorgen          liefs  wil    :heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Natuurlijk komt het goed Pluisje tenminste het ademhaling gedeelte. De angst is een ander probleem. Heb daar maar vertrouwen in.

En er is veel te vinden over HSP. Je zou eens moeten kijken bij Indigo's misschien steek je daar iets van op. Misschien jij ook Karin.

Dankje wel lieve bolletje ja dat hoop ik wel hoor je krijgt ook overal tintelingen van het verkeerde ademen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

 

Ja klopt ik heb ook een hekel aan drukte en was ook liever alleen en kon uren lezen maar dat gaat helaas niet meer ik zit nu echt in een cirkel met de ademhaling ik kom et niet uit ik snap het ook niet waarom ik dat nu zelf moet doen daarvoor nooit geen last het is toch vreselijk hoe ga jij daar mee om karin jij hebt het ook  vreselijk gevoel dat en dan tintelingen en dan benauwd bah 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pluisje53heel erg bedankt voor je antwoord. Ik zit nu weer 5 dagen op de verhoging en ik denk dat ik het nu maar eens 7 weken vol moet houden kijken of het gaat werken. Ik heb ook die tintelingen in handen en voeten al heel lang. Is allemaal stress. Volhouden maar weer.

@Wilhelminaik hoop dat je een goede nacht hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei karin123:

@Pluisje53heel erg bedankt voor je antwoord. Ik zit nu weer 5 dagen op de verhoging en ik denk dat ik het nu maar eens 7 weken vol moet houden kijken of het gaat werken. Ik heb ook die tintelingen in handen en voeten al heel lang. Is allemaal stress. Volhouden maar weer.

@Wilhelminaik hoop dat je een goede nacht hebt.

Ja probeer het maar eens 7 weken vol te houden en dan hoop ik dat het aan gaat slaan ja die tintelingen zijn zo naar en de ademhaling is die nu normaal bjj jou ik heb het idee dat er een band om de borst zit dat je niet meer kunt ademen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pluisje53:

Ja probeer het maar eens 7 weken vol te houden en dan hoop ik dat het aan gaat slaan ja die tintelingen zijn zo naar en de ademhaling is die nu normaal bjj jou ik heb het idee dat er een band om de borst zit dat je niet meer kunt ademen 

 

1 uur geleden zei Pluisje53:

Ja probeer het maar eens 7 weken vol te houden en dan hoop ik dat het aan gaat slaan ja die tintelingen zijn zo naar en de ademhaling is die nu normaal bjj jou ik heb het idee dat er een band om de borst zit dat je niet meer kunt ademen 

 

 

1 uur geleden zei Pluisje53:

Ja probeer het maar eens 7 weken vol te houden en dan hoop ik dat het aan gaat slaan ja die tintelingen zijn zo naar en de ademhaling is die nu normaal bjj jou ik heb het idee dat er een band om de borst zit dat je niet meer kunt ademen 

ik wil hier even op antwoorden .bij mij is het hyperen begonnen na stoppen met oxzepam  ik heb dat geslikt als ik erg nerveus was en nooit meer dan 10mg per dag  ik heb daar 3 maanden over gedaan dus langzaam aan ik ben nu  sinds 9 maart gestopt en het hyperen blijft en sta ermee op en s.avonds is het over ik sik nu nog 75mgr sertraline voor de angst  waar ik mee wakker wordt en blijf angstig over dag    wie herkend dit ??   alvast bedankt  gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei karin123:

@Pluisje53ik heb ook nog steeds last van de ademhaling helaas.

Ik merk toch dat de meeste mensen hier een angststoornis hebben en niet voor niks aan de pillen zijn gegaan. Ik denk dat afbouwen van de pillen de angststoornis niet gaat oplossen, bij mij ook niet.

Nee dat klopt karin ja die ademhaling is heel vervelend nee die lost de angststoornis niet op om te stoppen met de benzo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei gerda:

 

 

 

ik wil hier even op antwoorden .bij mij is het hyperen begonnen na stoppen met oxzepam  ik heb dat geslikt als ik erg nerveus was en nooit meer dan 10mg per dag  ik heb daar 3 maanden over gedaan dus langzaam aan ik ben nu  sinds 9 maart gestopt en het hyperen blijft en sta ermee op en s.avonds is het over ik sik nu nog 75mgr sertraline voor de angst  waar ik mee wakker wordt en blijf angstig over dag    wie herkend dit ??   alvast bedankt  gerda

Ja dat herken ik wel hoor dat zelf adem moeten halen ik ben nog bezig met de afbouw van de lorazepam en heb het ook de hele dag ik heb een halve fevarin nog mijn ademhaling is 4 weken terug begonnen en stopt ook niet meer zelf het gevoel dat je moet ademhalen is zo vermoeiend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...