Spring naar bijdragen

Gestopt xanax


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, ben nieuw hier... Begin dit jaar Corona gehad en heel angstig geworden hierdoor. Medicatie gekregen van huisarts 15mg mirtazapine en 0,5 mg xanax retard. 
op den duur sipralexa er bij en nr 1 mg xanax retard. Intussen na 3 pogingen abrupt te stoppen met xanax in de hoop dat sipralexa genoeg werkte maar niet ... Nu 3 weken geleden op 5 dagen afgebouwd van 1mg retard naar 0,25mg en niks meer. Ben nu 2 weken ver en voel mij hoe langer hoe slechter ... Hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, branderig gevoel achterhoofd (soms tot in armen), depressief, hartkloppingen, zweten ‘s ochtens, kan niks meer ... Vorige week sipralexa ook gestopt en overgestapt op Efexor 75mg. Mijn huisarts weet geen raad met mij en heeft mij geen enkele x verwittigd dat ik de afbouw langzaamaan moet doen. Ik weet ook niet meer wat te doen. Terug starten en heel langzaam afbouwen of gewoon volhouden nu ? Weet er iemand raad? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste x was na ongeveer 6 weken 0,5mg te gebruiken en plots gestopt, een week later kreeg ik terug angstaanval. Terug gestart. Daarna voor de paasvakantie van 2 weken op 2x0,5mg nr 1x 0,5mg (4 dagen) en dan gestopt, daarna nog een dag wel en een dag niet genomen. De 4de dag hierna terug uit het niets angstaanval (op vakantie) dus terug ingenomen. Intussen blijven nemen van een maand 2x 0,5mg en dan op 5 dagen gestopt maar voelde toen al de tweede dag branderig in nek en hoofdpijn. Blijven doorzetten 2 weken tot gisteren, huisarts wist niet meer wat te doen met mij. Heb terug moeten nemen want kon echt nie meer, werd hoe langer hoe slechter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Gast:

Eerste x was na ongeveer 6 weken 0,5mg te gebruiken en plots gestopt, een week later kreeg ik terug angstaanval. Terug gestart. Daarna voor de paasvakantie van 2 weken op 2x0,5mg nr 1x 0,5mg (4 dagen) en dan gestopt, daarna nog een dag wel en een dag niet genomen. De 4de dag hierna terug uit het niets angstaanval (op vakantie) dus terug ingenomen. Intussen blijven nemen van een maand 2x 0,5mg en dan op 5 dagen gestopt maar voelde toen al de tweede dag branderig in nek en hoofdpijn. Blijven doorzetten 2 weken tot gisteren, huisarts wist niet meer wat te doen met mij. Heb terug moeten nemen want kon echt nie meer, werd hoe langer hoe slechter. 

Hey, 

Ik denk dat die angstaanvallen bij eerdere stoppogingen wel van de ontwenning kunnen zijn, want retard worst langzaam afgescheiden in je bloed en dan duurt het ook langer eer het uit je bloed is, dus heb je pas na enkele dagen ontwenningsverschijnselen...

Ik weet niet hoelang je al AD nam, want dat kan echt wel helpen maar heeft tijd nodig om een spiegel op te bouwen (toch een 3 a 4 weken, bij mij zelfs langer) en tot het zover is, is het denk ikbnormaal dat het met vallen en opstaan gaat, maar zou toch geen neerwaartse lijn in mogen zitten... 

Echt rot dat het Coronabeestje je te pakken heeft gekregen, dat is niet mals...ik denk dat je ook wel ergens een manier moet proberen te vinden om met die angst om te gaan, vb met hulp van een psycholoog? 

Ik lees dat je terug bent begonnen met het innemen van xanax, dus ik veronderstel dat je dan eerst gaat stabiliseren en dan langzaam afbouwen? 

Groetjes en veel sterkte! Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gast

Het probleem volhouden of terug starten is dus al opgelost. Je had geen andere keuze.

Mag ik je vragen wat "nr" betekent?  Je schrijft: 2x0,5mg nr 1x 0,5mg.

Afbouwen van xanax retard is volgens mij nog niet zo makkelijk, tenminste niet als je het wilt doen door het tabletje in kleine stukjes te snijden. De tabletjes hebben namelijk vertraagde afgifte en door het in stukken snijden gaat dit effect verloren en ervaar je een andere werking.  Dat zou ook mede kunnen verklaren waarom je laatste afbouwpoging geen succes was, behalve dat die ook erg snel was.

Wat je misschien het beste zou kunnen doen is eerst proberen weer stabiel te worden op de xanax retard en daarna om te zetten naar diazepam. Dat is een methode die veel gebruikt wordt. Dan weer wachten tot je wat stabiel bent en daarna in kleine stapjes afbouwen. Ik meen dat @Vechter het ook zo gedaan heeft.

Het omzetten in diazepam kun je ook het beste niet in een keer doen maar bijvoorbeeld de eerste week zet je de helft om en blijf je voor de helft nog xanax gebruiken en pas de tweede week laat je de xanax volledig weg en gebruik je alleen nog de diazepam.

Lees ook de Ashton Manual als je dat nog niet gedaan hebt. Via Google te vinden in het Nederlands en Engels.
 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-5-2021 om 13:30 zei Gast:

Hoi, ben nieuw hier... Begin dit jaar Corona gehad en heel angstig geworden hierdoor. Medicatie gekregen van huisarts 15mg mirtazapine en 0,5 mg xanax retard. 
op den duur sipralexa er bij en nr 1 mg xanax retard. Intussen na 3 pogingen abrupt te stoppen met xanax in de hoop dat sipralexa genoeg werkte maar niet ... Nu 3 weken geleden op 5 dagen afgebouwd van 1mg retard naar 0,25mg en niks meer. Ben nu 2 weken ver en voel mij hoe langer hoe slechter ... Hoofdpijn, misselijk, geen eetlust, branderig gevoel achterhoofd (soms tot in armen), depressief, hartkloppingen, zweten ‘s ochtens, kan niks meer ... Vorige week sipralexa ook gestopt en overgestapt op Efexor 75mg. Mijn huisarts weet geen raad met mij en heeft mij geen enkele x verwittigd dat ik de afbouw langzaamaan moet doen. Ik weet ook niet meer wat te doen. Terug starten en heel langzaam afbouwen of gewoon volhouden nu ? Weet er iemand raad? 

Hey,ben zelf afgebouwd van 3mg xanax retard. Ik zou eerst en vooral een andere huisarts zoeken.het enigste wat die doet is medicatie voorschrijven maar weet niet hoe het aftebouwen. Retard is niet langzaam aftebouwen. Je moet overgaan naar reguliere xanax en dit verdelen over 3 innamen per dag omdat dit kortwerkende is.ikzelf heb de laatste 1mg omgezet in 20mg diazepan om dit dan langzaam aftebouwen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...