Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Reacher:

En er was een trampoline. 
Ikke. <_<

Hahahah... dat is dus de reden dat de katten hier niet in de slaapkamer mogen 's nachts. 
De hond slaapt heerlijk op bed, wil gewoon Rust net als wij. 
Maar katten op bed... pfffff. niet te harden. 
En ja, dat geeft scheve ogen, maar het is niet anders, hebben ze aan zichzelf te danken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Quinn:

Hi. Ik sleur mezelf uit bed en naar de douche en vind mezelf dan gewoon helemaal geweldig. Punt uit. De rest is vandaag pure winst.

Het begin is al goed: je vindt jezelf geweldig... dat is meer dan je normaal van jezelf vindt ;) 
Houden zo Quinn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk @Yvonne Maar mijn Socrates zet het op een jodelen als hij me niet kan vinden in huis. Hij is een beetje in de war sinds de verhuizing Buiten kan niet want dan gaat hij naar zijn ex-nemesis in zijn oude buurt.

Dus dan kom ik hier maar even klagen. :D

Ik hou hem gewoon wakker vandaag. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel als je er zo lang op moet wachten, is dat ik erg kan genieten van het lekkere weer. Morgen in het buitenbad zwemmen, yeeeey. Lika ben jij nog wel eens aan het zwemmen? Eerder deed dat je erg goed dacht ik te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Artemis:

allemaal dank voor reacties op mijn bericht. Ik ben niet zo goed in een groep. Wat zullen ze wel niet van mij denken 

mooie oefenplek hier;)
wat ik allemaal niet denk over anderen, wil niemand weten
maar wat ik voor sommigen voel, verrijkt me. en de rest neem ik maar op de koop toe.
ik stel me dan voor dat ik in een grote ruimte een receptie bezoek, dan raak ik met dees en gene aan de praat (of niet) en gaat dat goed dan blijf ik, als ik de sfeer of mensen niet tref dan ben ik zo weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laatste wat ik wil is iemand overtuigen of zeggen wat te doen. Maar ik wil het graag delen om de berichten die ik lees over schaamte...


Ik ben sinds 2015/2016 een probleem drinker. Het besef dat ik alcoholist ben kwam eigenlijk pas een paar maanden geleden. Letterlijk op de bodem lag ik. 2 x van de trap, naar de eerste hulp en daarna naar de kliniek. Ik wist niet meer hoe ik eruit moest komen maar de mensen die ik nog had zeiden: het is 2 voor 12 Son. Of je werkt eraan of we gaan weg. Ik was heel boos op die mensen (mijn gezin, fam en vrienden) van hun moest ik immers stoppen. In de kliniek kwam ik redelijk tot bedaren. Ik besloot te delen op fb dat ik opgenomen was in een kliniek. Ik vond dat doodeng en schaamde me kapot. De reacties waren hartverwarmend. Toen ik uit de kliniek kwam was de woede er nog steeds. Want HUN namen mij m’n vriend af, van HUN mocht ik niet meer drinken. 
Inmiddels gestart met de antabus. Dat wilde m’n man graag dan durfde hij tenminste naar zijn werk... 

Weer aangemeld bij Brijder (de derde keer) en een nieuwe behandelaar. Al gauw merkte ik; die gaat me ook niet echt geven wat ik nodig heb. 
Met angst en beven de AA gecontact in mijn woonplaats. Altijd gezegd; die godsdienst gekkies daar ga ik niet heen hoor!! Een lieve vrouw belde mij en nodigde mij uit. Het was raar, onwennig, vreemd EN hartverwarmend. De behulpzaamheid, de herkenning, geen oordeel... ik heb gehuild. Ik haal eruit wat ik ervan nodig heb. Ik deel op mijn eigen gemaakte draadje de dagelijkse weerspiegeling, waar altijd wel iets in staat waar ik over kan nadenken en het wel of niet mee eens bent. 
 

Ik schaam me niet meer, vertel het zelfs op m’n werk. Ik ben wie ik ben met al m’n shit in m’n rugzak. Ik werk keihard aan mijn herstel, ik lieg niet meer. En sinds een paar weken is ook alle woede weg. Ik ben mijn gezin, fam en vrienden dankbaar. Dat ze me erdoorheen hebben geholpen, me hebben opgetild en al m’n grillen hebben laten gaan. Ik sta nog aan het begin maar elke dag kies ik ‘s ochtends bewust: vandaag de eerste niet. Dag 83 vandaag. 
 

DEBFD044-A4E6-4C2E-95F9-56E99B4FAD1C.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ook een hele goeiemorgen
dochter appt hoe het gaat
ik doe mijn ding weer gewoon
in afwachting van verder onderzoek
mijn brein maakt overuren
denkt dat ik hartpatient ben
reageert allergisch op dochter
angst? doemdenken? opstandigheid?
van alles wat waarschijnlijk
waardeer haar zorgzaamheid, maar wil niet tè
en het helpt ook nog wel, me verbonden voelen
ook hier, een warm bad idd
waarom dan niet anderen inlichten
is dat mijn eigen hokjesdenken?
konfronterend hoor
meer vragen dan antwoorden
wordt vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat had ik ook geschreven Raps haha
en zij vindt dat ze daar wel recht op heeft
groot gelijk. maar konfronterend he, dat wel
het is zo dubbel allemaal he.
Ik houd van haar en zij van mij, andersom
heb ik me ook erge zorgen om haar gemaakt.
En het vertrouwen niet verloren, dus ja andersom mag ook.

natuurlijk:heart:

brood smeren en naar het strand
dochter heeft een volleybaltournooi buiten
sjaloers hier. soms is ouder worden ook konfronterend.
en ook heel mooi, ook al zo dubbel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lika:

Veel communicatie gedoe met man. Brrrr... heel onplezierig. Hij gaat lekker zijn gangetje en ik gun het hem, maar voel me soms wat zielig.
 

 

 

Ja das 1 van onze mannenspecialiteiten onder invloed vd testosteron, lekker het gangetje gaan. :P Stel maar iets voor om samen te doen (dat werkt althans bij mij), dan gaan jullie gezellig samen een gangetje :) 

Stier kwam gisteren met Normandië aanzetten, had al van alles uitgezocht en zei toen heel terloops "das omdat ik gisteren boos was". Ik had nl eergisteravond gezegd ik wil het graag over de zomervakantie hebben voordat er nergens plaats meer is, waarop ze heel geirriteerd reageerde (want moe). Kwam er dus gisteren ineens een goedmaker, ik dacht inwendig waaaaaat?? die zit aan zichzelf te werken :) doet ze vast vaker maar nu merk ik het een keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Sandro:

Goedemiddag. In 2 weken tijd 60 eenheden minder gedronken. Een succesje, maar drink desondanks nog steeds te veel. Werk aan de winkel.

Oh ik dacht dat minderen niet bestond, je bewijst het tegendeel :D succes met nog meer minderen dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...