Spring naar bijdragen

Donderdag 27 mei 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei spirit:

Maar ik ga maar eens wat doen. Rondje hond en om 1 uur gesprek bij antes met psyvholoog en verslavingsarts. Veel wijzer zal ik er niet door worden. Ten eerste is die man moeilijk te verstaan. Een behoorlijk zuid Afrikaans accent. Ten 2e heeft hij mij niets nieuws te vertellen. Hoop dat mijn bloed wel nagekeken gaat worden. Dat is alweer een jaar geleden. Over antabus is hij altijd erg huiverig. Het zou misschien voor mij wel een hulpmiddel zijn om wat langer droog te blijven, maar ieder medicijn heeft zo zijn bijwerkingen. Het mooiste zou zijn om het weer op eigen kracht te doen. De AA trekt me ook weer enorm aan. Dat zijn toch allemaal ervaringsdeskundigen en heel veel verhalen die ze vertellen zijn zo herkenbaar. Bovendien hou ik wel van diepzinnige gesprekken. Soms met een lach en soms met een traan want alcoholisten beschikken zeer zeker wel over een bepaalde manier van humor. Soms galgenhumor. 

Maar ik ga aan de slag nu. Met telefoontje op bed kom ik ook geen steek verder. Kom uit de bedstee mijn liefste.. 

Jullie horen nog hoe het gegaan is bij antes. 

Fijne dag allemaal. Gordijnen nog niet open gedaan, maar il heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het regent. 

Laat de zon dan maar in je hart:sun:

Nu niet terug krabbelen met die antabus e

je moet er gewoon opstaan dat ie het je geeft en bovendien hebben ze overleg gehad toch?

hou jezelf  voor ogen hoe slecht je ging laatst en dat het op eigen kracht een kwestie van tijd is voordat je weer val. 
 

ik bedoel hoevaak heb je het op eigen kracht geprobeerd?,die antabus gaat jou dat laatste zetje geven

daar ben ik van overtuigd!

zet em op spirit 

niet denken van het gaat allemaal wel weer,dus laat maar. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha @bumperjim, ja we hebben ze in het verleden (toen wij nog vlees aten) met regelmaat en veel plezier naar binnen gewerkt. Heerlijk, maar ach, ook dat doen we maar niet meer. 

Een hele klus dus als ik het zo lees @Jannigje, nou ja, jouw huis gaat er op vooruit moet je maar denken. 

@spirit, ik weet niet of je het zelf ziet, maar je vervalt weer in jouw oude patroon: hulp zoeken/aanvaarden in eerste instantie en niet veel later met bedenkingen komen: niet goed te verstaan, niets nieuws wat ze je kunnen vertellen, eventuele bijwerkingen..... trap er niet in, dit lijkt stap 1 op weg naar.... 

 

bewerkt door Yvonne
Letter teveel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:
2 uur geleden zei Yvonne:

 

Kruidenboter en een hete oven zijn heel effectief. 

Ik vraag me dat eigenlijk al lang af...zijn dat zomaar alle soorten die daarvoor dan in aanmerking komen? Ik eet dat op zich wel maar om nu zomaar die uit te tuin te gebruiken lijkt me toch ook wel wat bah :blink:. Maar het zou wel effectief kunnen zijn natuurlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Zbb:

haha hij geneerden zich omdat ik gestopt met roken ben en hij (nog) niet.  :)

Top zbb, wat moet dat goed voelen... 
Jouw strijd wordt er niet minder om maar toch.... 
En uiteraard heb ik heel veel respect voor het feit dat je beide verslavingen zo aanpakt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yvonne:

Een hele klus dus als ik het zo lees @Jannigje, nou ja, jouw huis gaat er op vooruit moet je maar denken. 

Dat hoop ik ook Yvonne.
 de mannen konden in de woonkamer en keuken niet doen wat ze moesten doen, zonder veel gedoe , breekwerk en verplaatsten van kasten die vast zitten. 
Hun leidinggevende vond dat ze dan maar moesten doen waar ik bang voor was: Door vloeren boren en lange leidingen door de kamer en slaapkamer. Én de kast in de kamer verwijderen. :huh: 
Maar dan is het een gok of ze op de goede plaats uitkomen en verbinding kunnen maken met het systeem  boven.

Geen mannen van de praktijk, die bazen, zeiden de werkmannen. 

Afwachten dus maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Lieke7777:

Succes  @spirit   ze hebben je afgelopen  maandag niet gezien bij  de groep  hoorde ik.

@Jannigje   ook succes met alles .

Ik vanmiddag weer naar Brijder  schema  therapie  vandaag.

Mijn  dbc wordt  weer verlengd ook  :)

Dat is goed nieuws, je moet het altijd maar weer afwachten met die dbc’s. Gelukkig een zorg minder voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jannigje:

Dat is goed nieuws, je moet het altijd maar weer afwachten met die dbc’s. Gelukkig een zorg minder voor je.

Is dat zo ?   Het gaat eigenlijk  vanzelf een gesprek  met de regie  behandelaar  en we  gaan weer verder. 

Ben nu al 3 jaar bezig bij Brijder  , nooit  gedacht  dat dit een zo lang traject zal worden en ik ben  gewoon nog  niet  klaar .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo denk ik een lege  agenda en zo weer 2 afspraken  gepland  erbij.

Wat dat  betreft  hoef ik mij niet te vervelen  .

Leukste  afspraak  volgende week vind ik de ontmoeting  via teams  met de projectleider van onze familie  zorg programma  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Yvonne:

AGPACT:
zbb
Reacher
Yvonne
Jannigje
ikkanhet

Pedro
Spirit
Quinn
Artemis

Lukt het ook niet als je de shiftknop ingedrukt houdt en dan de enterknop indrukt? 

Volgende keer, ik ben zo'n muisklikker, toetsenbord en ctrl c ctrl p

nu nog de D terugplaatsen :)

 

DAGPACT:
zbb
Reacher
Yvonne
Jannigje
ikkanhet

Pedro
Spirit
Quinn
Artemis

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei spirit:

Wat is eigenlijk het verschil tussen een psycholoog en een brijder? Of is dat hetzelfde? Zou wel eens wat dieper in willen gaan over mijn leven. Even diep graven zeg maar. Wellicht zijn er gebeurtenissen in mijn leven, die ik niet eens heb verwerkt. Zou wel goed voor mij zijn. 

Bij brijder  heb  ik ctg therapie  gehad van een behandelaar verslavings zorg. 

Nu met schema  therapie  krijg ik die  van een psycholoog  .  

Maar bij behandelaar ctg Brijder   ben  ik eigenlijk ook  wel dieper  in mijn leven  gedoken gedurende  gesprekken  met haar . 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

22 minuten geleden zei Artemis:

gewoon die spatie niet weg krijgt na 5 keer knippen en plakken

Of, als je het met je mobiel doet, de laatste regel inclusief de daaraan voorafgaande regelovergang (en evt. ook het laatste stukje van de tekst) kopiëren en dan achteraan de laatste naam van de lijst plakken en vervolgens de tekst aanpassen.

voor het kopiëren:
Spirit
Quinn

na het plakken:
Spirit
Quinnt
Quinn

na de correctie:
Spirit
Quinn
Artemis

Het kan ook zonder die laatste t van Spirit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...