Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 mei 2021


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Pedro:

Wilde zwijnen zijn hier een plaag. Er zijn er te veel en veroorzaken veel schade in de boomgaard en maken ‘ s nachts de honden gek. Mijn moestuin is afgeschermd, daar kunnen ze niet bij. Verder leuke beesten hoor. :D

Hebben we hier ook. En ik kom ze niet graag tegen met de hond, want in principe gaan ze er vandoor, maar als de hond er achteraan gaat dan zijn ze in staat om zich om te draaien en dan loopt zo'n zwijn verbijsterend hard. En als je een hijs krijgt met die slagtanden dan ben je goed jarig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei adri02:

Nog genoeg (vrij) ongerepte natuur op de Veluwe hoor, en dat de gelegenheidscoronawandelaars weer mogen shoppen en op terrassen zitten zorgt weer  wat meer rust. Ik fiets regelmtig 's ochtends vroeg een rondje van een kilometer of 40 zonder ook maar iemand (behalve dan edel- en damherten, reeën, zwijnen, marters, vossen, dassen en eekhoorns) tegen te komen. Alleen de wolf ontbreekt helaas nog op m'n waarnemingslijstje...

Heb het meer over de plekken  nostalgie   die wij vroeger aandeden  die  zijn toeristisch  gebied  geworden  of zelfs compleet afgesloten  voor  auto verkeer.

Wij reden vroegen uren  lang over  deze zandwegen heen  en hebben  veel gezien  .. spreek  over de plek heidebad en rondom  de schaapskooi  daar .

Hopelijk  spot je de  vos  een keer  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lieke7777:

Heb het meer over de plekken  nostalgie   die wij vroeger aandeden  die  zijn toeristisch  gebied  geworden  of zelfs compleet afgesloten  voor  auto verkeer.

Wij reden vroegen uren  lang over  deze zandwegen heen  en hebben  veel gezien  .. spreek  over de plek heidebad en rondom  de schaapskooi  daar .

Hopelijk  spot je de  vos  een keer  :)

De vos is het enigste wat wij vaak zien op de beelden van de bewakingscamera ja en marters maar die mogen wegblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei adri02:

Ja, die marters zijn vervelend. Af en toe vonden we onder de motorkap een aangeknaagde vogel, een appel, zelfs een keer een half ei, en als je pech hebt knagen ze de kabels door. Daarom hebben we nu zo'n kippengaasrooster onder de motor liggen, daar houden ze niet van met hun fluwelen pootjes :D

Hadden wij ook onder de auto liggen. Maar onze nieuwe auto is dicht aan de onderkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei bumperjim:

Hebben we hier ook. En ik kom ze niet graag tegen met de hond, want in principe gaan ze er vandoor, maar als de hond er achteraan gaat dan zijn ze in staat om zich om te draaien en dan loopt zo'n zwijn verbijsterend hard. En als je een hijs krijgt met die slagtanden dan ben je goed jarig. 

Klopt, zijn geen lieverdjes, dat weten mijn honden ook uit ervaring. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei adri02:

Ja, een hond, zelfs een grote, is geen partij voor een zwijn. Hij ratst hem zo van voor naar achteren open.

Daarom gebruiken ze kleintjes bij de jacht :) dan ratsen de zwijnen er meestal net overheen.

Dan nemen ze er 10 mee en gaat er toch 1 open en hou je er 9 over.

Ik heb wat meer scrupules met de mijne want als het gebeurt dan haalt de holenbeer mij ook open van voor tot achter en legt ze alle onderdelen op alfabetische volgorde. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei adri02:

Zo, en nu ga ik weer eens wat 'nuttigs' doen. Zit vanochtend wat te veel op het forum. :D

Volgens mij ben je hier ook best nuttig bezig.

Zo, klaar voor de strijd. Nieuwe pot koffie, gladgeschoren en potloden geslepen. Dit wordt een win.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal hier niet lekker nog steeds het gevoel dat ik zelf adem moet halen ben met afbouw lorazapam bezig kom van 3 af en sta nu nog op 0.75 er is er 1 mg af gehaald in de afkickkliniek zou er wat beschadigd zijn dat ik zelf niet meer goed kan ademhalen 

Ik wordr er bang van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels :)

Een extra dag vrij voor mezelf en de kinderen en dus een hele luie dag! 
@Pluisje53welkom. Ik heb ook lorazepam afgebouwd, deels in klinische opname deels thuis. Het is een rottig middel om van af te kicken. Ik had veel last van paniek en angst en zelfs nu ik het niet meer slik af & toe nog het gevoel. Meditatie of wat lezen kan mij dan helpen. Kun je geen contact opnemen met je behandelaar als je je zorgen maakt? 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Quinnstom hoe ons hoofd werkt... Net wat je zegt, achterlijk. Wat doe je eraan? Als ik tegenwoordig zo’n trigger heb (bv die stomme ek-reclame van Jumbo) dan probeer ik me te bedenken wat voor een ellende het allemaal bracht. Meestal ebt het dan wel weg. Maar het is gewoon klote. Mijn ervaring is dat ik er dan zo van baal ook al drink ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, met schoenen aan onder de douche maar dan hè. Zonder hoor, zo jammer van m'n schoenen anders. Het is klote en er ligt gelukkig ijs in de diepvries. Zo'n cookie dough beker, veel beter dan drank.

En als ik dat vaak zeg, wordt het vanzelf een keer waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...