Spring naar bijdragen

Dagelijkse weerspiegeling


VIII

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Toen ik in 2016 voor het eerst mij realiseerde dat ik een ongezonde relatie had met alcohol ben ik terechtgekomen bij de huisarts en later de Brijder. Het heeft mij vele (kostbare) jaren gekost om toe te geven dat ik een alcoholist ben en ik de eerste niet kan nemen. Ik ben inmiddels zo vaak uitgegleden, terug gevallen, in behandeling geweest dat ik de laatste keer mij realiseerde dat het anders moest. Ik heb inmiddels mijn plekje gevonden bij AA. Iets waarvan ik altijd zei: niets voor mij met God en hogere macht blabla. Inmiddels zie ik hoe het programma mij (en vele anderen) kan helpen. Ik haal o.a. veel steun en kracht uit de dagelijkse weerspiegeling. Daarom wil ik deze graag met jullie delen. Fijn als je er iets aan hebt en zo niet, dan sla je het over :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toon die de muziek  maakt  .

AA voelt voor mij nochtans  als een sekte en ook met god heb ik geen fluit ...

Het gaat om spirituele  ontwikkeling  en verandering  in je leven kortom  openheid van geest  zoals we allemaal doen na het  stoppen  van  het  gebruik  alcohol. 

Daarnaast neem je met een sponsor  je hele levens geschiedenis door  aan de hand van de stappen .

Om te kijken hoe je  een andere kijk  op dingen kan krijgen  .

Neem aan wat op je pad komt duik niet weg in het kwade gebruik  van alcohol  maar laat het goede voorop  komen te staan  .

Zo leer ik de AA te gebruiken .

Maar ieder  zijn eigen  ding  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik deel op m’n draadje ook wel best veel dagelijkse weerspiegelingen die ik tegenkom hier en daar, niet AA. maar die ook wel in deze draad zouden kunnen thuishoren misschien?  Mag dat eventueel er bij? Of moet het AA blijven?  

Ik hoor graag jullie mening over wel/ niet toevoeging van commentaar..of bestaat er misschien al zo eentje? Of moet het gewoon op mijn eigen draadje blijven? Ik snap ook dat mensen zo’n inspirational quotes soms maar niks vinden...

Hier vb eentje waarvan de naam alleen al ‘voor positiviteit’ en dat duimpjes-logo al helemaal me op zich eigenlijk even hard tegensteekt als AA maar waarvan ik wel weet dat daar een oplossing in zit...

B776B30A-4772-4F27-82AB-EFF9F93100E6.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat dit proza, mijn tenen doet krommen, maar de boodschap wel hout zal snijden,

ben ik  wat gaan zoeken en vond de heldere prettig toon gezette blog van Leo van Berkom

van SolutionS over de 12 stappen op hun website.

met zijn interpretatie kan iedere hard core atheïst goed uit de voeten denk ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat woord god dat weet wat. Toen ik met de 12 stappen begon was er nog niet zoveel te vinden over 'alternatief taalgebruik'.
Godzijdank (;):lol:) heb ik destijds m'n eigen invulling aan dat 'beruchte' woord weten te geven en me er niet door laten weerhouden om dat programma te volgen.
Ik zou het heel spijtig hebben gevonden als ik destijds zou zijn afgehaakt en dan nu, met deze 'vertalingen voor atheïsten' zoals o.a. die van Leo van Berkom, alsnog in datzelfde programma m'n heil zou hebben gevonden. Spijtig van al die jaren die ik dan zou hebben laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...