Spring naar bijdragen

100 per week


Grunn

Aanbevolen berichten

Hallo ik wil me even voorstellen, ik ben een man 58 jaar getrouwd en kreeg het voor elkaar om vanaf mijn 16e te drinken, alcohol vond ik direct vanaf het begin fantastisch. Toen ik op mezelf ging wonen met een kroeg vlakbij was ik helemaal klaar, ben ondertussen met mijn vrouw (die ook drinkt maar niet zoveel) verhuisd naar een mooie vrijstaande woning. 3 jaar geleden ben ik 5 maand gestopt, na een biertje bij de buurman weer begonnen, binnen no time zat ik weer op mijn oude niveau +/- 100 flessen bier in de week smiddags na mijn werk een stuk of 10  op vrijdag en zaterdag helemaal los vooral op zaterdag 11.00 beginnen tot 23.00 of nog langer compleet van de wereld.

11 april 2021 zondagavond mijn laatste bier genomen

Ben nu 5 week verder zonder alcohol, heel moeilijk vooral de 1e 2 week

Zat hiervoor alweer op 100 flessen per week

Leverpijnen, hartkloppingen, opgeblazen gevoel, depressief, deed mijn werk niet goed, deed helemaal niets meer alleen maar zuipen.

 

Nu 5 week verder ben ik fris opgewekt, uitgeslapen heb weer zin om iets te doen, geen leverpijnen en hartkloppingen.

Het gevaar loert echter in mijn hoofd daar zit de drankduivel die regelmatig komt vragen hoe het is en of ik niet een biertje wil!

Heb veel over het stoppen met drinken gelezen, zo kwam ik op dit Forum terecht en kom daar zeer herkenbare verhalen tegen, 

Ik heb nog veel meer te vetellen over de afgelopen 42 jaar en wil dat graag met jullie delen, en elkaar steunen om die rot drank voorgoed te laten staan, je gaat uiteindelijk helemaal kapot.

 

Deze bijdrage is ter kennismaking groetn utt Grunn

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je knakker het is inderdaad verbazend hoe snel je weer terug bij af bent, wetende dat die 5 maand geen alcohol een heerlijke tijd was, en dan toch weer beginnen!, maar ik ga deze keer het duiveltje verslaan, om te genieten van het leven wat te mooi is om het door een alcoholmist te laten verpesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Grunn. Goed dat je hier komt en ook 5 weken droog is prima. Voor blijvend stoppen is er voor zover ik weet geen toverformule die voor iedereen werkt, maar het helpt wel als je je motivatie op weet te krikken en inziet dat er veel meer in het leven is dan die korte roes die je uiteindelijk niks oplevert. Zijn er misschien dingen die je nu nuchter mooi kan oppakken en waar je in je dronkemanstijd nooit echt toe kwam? Dan is het daar nu misschien eens tijd voor en dan heb je ook wat anders aan je hoofd dan je zielig voelen omdat je iets van vroeger mist.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste lezers en lotgenoten, Ik val even binnen dit is dag 40 zonder alcohol het worden 3 moeilijke dagen met pinksteren , maar heb tegen het drankduiveltje in mijn hoofd gezegd zich stil te houden ben niet voor niets al 40 dagen droog, voel me prima word steeds rustiger was namelijk nogal opgefokt en lichtgeraakt maar geen leverpijn en hartkloppingen maakt veel goed, verder heb ik heel veel tijd over, hebben jullie dat ook? Ik ga dan gitaar spelen of netflixen ben zelfs aan het klussen geslagen iets waar ik nooit tijd voor had!!! Ben nieuwsgierig of jullie ook zoveel tijd over hebben na gestopt te zijn.

Lekker even van me af geschreven.

Iedereen fijne pinksteren Goetn uut Grunn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben Pinksteren door gekomen zonder te drinken mede dankzij jullie reacties bedankt daarvoor, morgen zonder kater aan het werk wat een heerlijk gevoel is dat toch, gewoon koffie in de kantine drinken, geen trillende handen, geen drank walm, en geen drank hoofd, is dat misschien herkenbaar? heb er weer zin in, iedereen een mooie droge week toegewenst Groetn uut Grunn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bijna voor de bijl gegaan gelukkig is het moment voorbij, ik moet dit even kwijt hier.  heb wat rondgekeken op google en op dit Forum  dat hielp. Alles stuitert in mijn hoofd en roept om die slok maar ik weet dat ik dan helemaal straalbezopen ga worden rare dingen ga zeggen waar ik morgen veel heel veel spijt van heb. Ik vecht deze dag door als ik dit morgen terug lees en heb niet gedronken ben ik weer iets sterker geworden.

groetn oet Grunn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Grunn:

Ik vecht deze dag door als ik dit morgen terug lees en heb niet gedronken ben ik weer iets sterker geworden.

Houd vol, je kan het, morgen geen kater, wat mij helpt is kijken naar mensen die op dit moment zitten te drinken. Het ziet er niet uit, het klinkt niet. Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties voelt zo ontzettend goed heb dan niet het idee dat ik er helemaal alleen voor sta, wat mij opvalt is dat iedereen het over die dag vooruitkijken heeft inclusief mezelf dat helpt echt, zelfs toen onze buren gingen barbecueën met een drankje erbij ben ik thuis buiten blijven zitten en er niet heen gegaan ,  dacht inderdaad aan morgen. 

wens iedereen een geweldige zondag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Gisteren voor het eerst weer uit eten geweest we waren met 4 personen ik drink niet dus ging ik rijden.

Had geen trek in alcohol maar wat opviel is dat de anderen er steeds weer over begonnen, dat was ik op een gegeven moment wel zat, het is niet leuk om bij mensen te zitten die drinken, en moeilijke gesprekken beginnen, eigenlijk moet je daar om lachen maar ik was blij dat ik ze in de auto kreeg om naar huis te gaan.

Doe dit voorlopig niet weer kan niet 2 tot 3 uur aan een tafel zitten naar dat gewouwel te luisteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...