Spring naar bijdragen

Pedro


Pedro

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, wil me even voorstellen, niet echt nieuw hier, wel een nieuwe naam en een nieuwe uitdaging. Eerder periodes gehad van het prima kunnen stellen zonder drank maar ik verval nu weer in de oude gewoonte van te vaak en te veel drinken. Vandaag maar weer dag 1 als eerste stap naar een leven zonder alcohol, wat uiteindelijk toch veel meer kwaliteit heeft voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ook een dagboekje beginnen op papier of in een tekstbestand. Redenen voor en tegen drank op een rijtje zetten. Bedenken wat je nu eigenlijk wilt en een besluit nemen voor wat langere termijn. Daarna je bevindingen noteren en herhaald terugkomende patronen van gedachten en gedrag analyseren. Dan werk je er ook echt aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Angelheart, het is niet zozeer twijfel dan wel voorzichtigheid. Laat ik nu eerst maar even een periode niet drinken en dan weer verder kijken. De laatste tijd was het weer dagelijks en vaak te veel. Dat is dan ook de reden dat het anders moet. Ik weet dan ook best wel dat het betekent dat het weer totaal alcohol vrij moet worden. Jij ook succes! 

bewerkt door Pedro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag zes vandaag voor mij. Het viel niet mee afgelopen week. Vooral het lichamelijk detoxen was pittig. Was dus al weer verder in mijn alcohol afhankelijkheid dan ik had gedacht. Gaat nu al beter maar moet mentaal scherp blijven. De gedachte van zal ik een bier nemen schiet er zo in. Ik had niet verteld aan mijn vrouw over dit nieuwe avontuur maar gisteravond zei ze dat ze wel erg blij was dat ik bijna geen wijn meer dronk. Dat bijna is dus niks. Deed me veel goed juist op een moment dat ik het lastig had. Waar ik woon zijn de temperaturen al zomers en schijnt de zon volop. Ik ben veel buiten aan het werk, lekker fysiek bezig zijn, ‘s middags siesta met m n kop in de zon wat slapen en vooral niet te veel nadenken. Stap voor stap, poco a poco zeggen ze hier. Komt goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er de pest in, ben boos, boos op mezelf. Ik was lang gestopt totdat ik dacht dat wel weer kon, af en toe. Dat ging ook heel lang goed. De laatste tijd merkte ik dat het de foute kant op ging. Ik zocht redenen om boodschappen te doen zodat ik weer een voorraad wijn kon kopen. Als ik in de spiegel keek zag ik weer de kop van een drinker. Nu ik een week niet drink merk ik pas hoe ver ik al weer was weggezakt. Ik dacht even pauze te kunnen nemen maar de ernst van de sitatie dringt nu toch goed door. Ik heb het flink verpest en moet dus weer helemaal opnieuw beginnen en het voelt zwaarder dan ik me herinner van de vorige keer. De video van Els Noorlander was goed om te zien, weet ik tenminste waarom ik me voel zoals ik me voel. Wat een @€&## ben ik. Wat me goed doet is om hier de berichten van de andere te lezen. Reageren lukt me nog niet echt, te veel met mezelf bezig nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...