Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 13-5-2021


Aanbevolen berichten

Goeie morgen Supertjes,

Karin wat een toestand gisteren. Hoe is het nu verder met je? Ben je een beetje rustiger geworden en hebben ze iets voor je kunnen doen? Hoe heb je geslapen vannacht? Is dat een beetje gelukt?

En hoe is het met de rest van ons? Hoe hebben we vannacht geslapen?

O, en van harte welkom Melaan. Fijn dat je hier gekomen bent. Ik hoop dat je veel aan ons forum hebt.:rose: Wat Bernice ook schreef, doe het rustig aan, want afbouwen is best erg pittig, maar je krijgt jezelf terug. En das de moeite dik en dubbel waard.

Willem je bent nog steeds het grootste voorbeeld lieverd.

Joehoe Vechter. :heart:

Ik heb gisteren mijn kat moeten laten inslapen, 18 jaar. Daarna had ik het best moeilijk, maaaaaar geen drank en pillen geslikt, alles bewust mee gemaakt en er over geschreven dus gedeeld op het alcohol forum. Hoe voel ik me nu? Goed omdat gedeeld heb.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bolletje, sterkte met het verlies van je kat.

Ik heb wel geslapen vannacht dat gaat altijd goed, kan nooit wachten tot ik weer naar bed kan. De hele dag lig ik op de bank. Ik ben gewoon bang om te bewegen met al die stress, alles zit vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Supertjes,

Karin wat een toestand gisteren. Hoe is het nu verder met je? Ben je een beetje rustiger geworden en hebben ze iets voor je kunnen doen? Hoe heb je geslapen vannacht? Is dat een beetje gelukt?

En hoe is het met de rest van ons? Hoe hebben we vannacht geslapen?

O, en van harte welkom Melaan. Fijn dat je hier gekomen bent. Ik hoop dat je veel aan ons forum hebt.:rose: Wat Bernice ook schreef, doe het rustig aan, want afbouwen is best erg pittig, maar je krijgt jezelf terug. En das de moeite dik en dubbel waard.

Willem je bent nog steeds het grootste voorbeeld lieverd.

Joehoe Vechter. :heart:

Ik heb gisteren mijn kat moeten laten inslapen, 18 jaar. Daarna had ik het best moeilijk, maaaaaar geen drank en pillen geslikt, alles bewust mee gemaakt en er over geschreven dus gedeeld op het alcohol forum. Hoe voel ik me nu? Goed omdat gedeeld heb.

Enige deelneming bolletje..sterkte ik ken het gevoel..lang geleden hondje verloren..laat de leegte je zeker niet beïnvloeden. Het slapen begint bij mij te verbeteren. Geen onderbroken nachten meer maar stilaan 5 tot6 uur doorslapen. Overdag helaas nog heel wat klachten waar ik doorheen moet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karin, waarvoor ben je bang om van de bank af te komen? Toch moet je proberen om even te staan en een paar meter te lopen meis. Is er iemand die jou een beetje verzorgd en b.v. boodschappen doet? Dit gaat zo echt niet goed. Je moet jezelf hierin aanpakken. En alleen jij kan het niemand anders omdat jezelf hoe dan ook verantwoordelijk bent voor jouw leven. Als je maar blijft liggen zak je hoe langer hoe dieper weg. Je wereld wordt hoe langer hoe kleiner en je krijgt te weinig prikkels van buitenaf. Dat kan echt helemaal verkeerd gaan wijfie. Ik heb het zelf mee gemaakt, en das niet zo leuk.

Kom op die schouders er onder. Je kan het. En veel schrijven !!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Karin het gaat nu even niet goed met jou kom op je kan het het leven is niet altijd makkelijk maar het is ook mooi  je bent zo bang er gebeurd zo  veel in je hooft je gaat niet dood je krijg een mooi leven als je van je pillen bevrijd bent nu gaat het moeilijk maar dat gaat over en gaat verder met afbouwen  het komt goed met jou       liefs wil  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Supertjes,

Karin wat een toestand gisteren. Hoe is het nu verder met je? Ben je een beetje rustiger geworden en hebben ze iets voor je kunnen doen? Hoe heb je geslapen vannacht? Is dat een beetje gelukt?

En hoe is het met de rest van ons? Hoe hebben we vannacht geslapen?

O, en van harte welkom Melaan. Fijn dat je hier gekomen bent. Ik hoop dat je veel aan ons forum hebt.:rose: Wat Bernice ook schreef, doe het rustig aan, want afbouwen is best erg pittig, maar je krijgt jezelf terug. En das de moeite dik en dubbel waard.

Willem je bent nog steeds het grootste voorbeeld lieverd.

Joehoe Vechter. :heart:

Ik heb gisteren mijn kat moeten laten inslapen, 18 jaar. Daarna had ik het best moeilijk, maaaaaar geen drank en pillen geslikt, alles bewust mee gemaakt en er over geschreven dus gedeeld op het alcohol forum. Hoe voel ik me nu? Goed omdat gedeeld heb.

Bolletje sterkte met  de dood van je Kat wel een mooie leeftijd maar het dier mis je natuurijk       zo lief zijn ze liefs wil       :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei karin123:

Hallo Bolletje, sterkte met het verlies van je kat.

Ik heb wel geslapen vannacht dat gaat altijd goed, kan nooit wachten tot ik weer naar bed kan. De hele dag lig ik op de bank. Ik ben gewoon bang om te bewegen met al die stress, alles zit vast.

Hey Karin, dat begrijp ik heel goed, ik heb ook van die dagen gehad, dat je benen lood wegen, dat je hele lijf in een kramp zit en dat de angst sterker is dan jezelf.. je kan daar gerust eens aan toegeven, maar zoals Bolletje zegt mag je je daar niet in laten gaan... probeer elke dag iets te bedenken dat je van jezelf wil of misschien gewoon moet doen. (Een wandelingetje, een tekening, iets huishoudelijks,...) Ken je iemand die je daarbij zou kunnen helpen door af en toe samen te wandelen ofzo? Yoga en stretchoefeningen hielpen bij mij wel tegen de verkramping, ook al had ik soms niks kracht meer.. en ik probeerde elke dag iets buitenshuis te doen, al was het maar even naar de winkel, dat brengt je weer wat naar de realiteit... En zie elke kleine stap als een overwinning! Hou vol, het wordt weer beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei bolletje:

Karin, waarvoor ben je bang om van de bank af te komen? Toch moet je proberen om even te staan en een paar meter te lopen meis. Is er iemand die jou een beetje verzorgd en b.v. boodschappen doet? Dit gaat zo echt niet goed. Je moet jezelf hierin aanpakken. En alleen jij kan het niemand anders omdat jezelf hoe dan ook verantwoordelijk bent voor jouw leven. Als je maar blijft liggen zak je hoe langer hoe dieper weg. Je wereld wordt hoe langer hoe kleiner en je krijgt te weinig prikkels van buitenaf. Dat kan echt helemaal verkeerd gaan wijfie. Ik heb het zelf mee gemaakt, en das niet zo leuk.

Kom op die schouders er onder. Je kan het. En veel schrijven !!!!!!!!!!

Bolletje, ik loop soms even in de kamer en naar de w.c. toe. Mijn man verzorgd mij en doet de boodschappen en verder alles eigenlijk nu. Ik heb de afgelopen jaren steeds mezelf aangepakt met zoveel angst en stress dat ik nu niks meer kan. Het is teveel geweest. Ben steeds naar het bos gegaan met man en hond en naar het hondenveld en dat ging op het laatst niet meer. Had jij ook opbouw klachten van de Paratoxine?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Wilhelmina:

Lieve Karin het gaat nu even niet goed met jou kom op je kan het het leven is niet altijd makkelijk maar het is ook mooi  je bent zo bang er gebeurd zo  veel in je hooft je gaat niet dood je krijg een mooi leven als je van je pillen bevrijd bent nu gaat het moeilijk maar dat gaat over en gaat verder met afbouwen  het komt goed met jou       liefs wil  :heart:

Wil, ik ben van de Diazepam af was nog 2 mg en omgezet naar 20 mg Oxa omdat ik een AD moet opbouwen.

Liefs Karin.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Lynn46:

Hey Karin, dat begrijp ik heel goed, ik heb ook van die dagen gehad, dat je benen lood wegen, dat je hele lijf in een kramp zit en dat de angst sterker is dan jezelf.. je kan daar gerust eens aan toegeven, maar zoals Bolletje zegt mag je je daar niet in laten gaan... probeer elke dag iets te bedenken dat je van jezelf wil of misschien gewoon moet doen. (Een wandelingetje, een tekening, iets huishoudelijks,...) Ken je iemand die je daarbij zou kunnen helpen door af en toe samen te wandelen ofzo? Yoga en stretchoefeningen hielpen bij mij wel tegen de verkramping, ook al had ik soms niks kracht meer.. en ik probeerde elke dag iets buitenshuis te doen, al was het maar even naar de winkel, dat brengt je weer wat naar de realiteit... En zie elke kleine stap als een overwinning! Hou vol, het wordt weer beter!

Hoi Lynn, Ik heb dat de afgelopen jaren ook gedaan maar kreeg het niet voor elkaar week na week niet. Ik durf niet meer naar de winkel i.v.m. Corona en ik heb de puf niet meer, te veel stress en uitgeput. Ik heb het daarvoor wel steeds gedaan. Ik ben een AD aan het opbouwen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, Karin

Ja, jij bent ook al wel heel lang bezig, he! Petje af daarvoor! Ik hoop dat de AD je wat rust kan geven...bij mij heeft die echt wel goed gewerkt, het duurde wel lang voor die aansloeg. Heb je in tussentijd iemand die je kan steunen en beetje voor je kan zorgen? 

Wat Corona betreft, ik denk echt dat de kans minimaal is dat je dat oploopt tijdens het winkelen, anders hadden we het allemaal al gehad, toch? Ik weet wel dat onze agsten niet rationeel zijn, maar mij hielp het wel om die rationeel te benaderen. Ik had alleen geen concrete oorzaak of bestemming voor die angsten, was gewoon 24/7 door mijn lijf aan het gieren... maar ik had ook wel vaak last van hypochondrische gedachten, en mij hielp het wel om die dan telkens voor mezelf te proberen te weerleggen of relativeren. Zo had ik bvb maandenlang last van haaruitval en tandvleesontsteking, en dan kon ik gaan doemdenken dat ik mijn haar en tanden zou kwijtspelen, maar dan bleef ik in mezelf herhalen dat die kans echt heel klein was. Zelfde met spierpijn, hyperventilatie, steken op de borst,... ondertussen al zoveel symptomen zien komen en gaan dat ik het makkelijker kan relativeren, maar als de angst met je aan de haal gaat is het op dat moment heel moeilijk om te rationaliseren, weet ik ook wel.  Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lynn,

Ja ik ben al erg lang bezig, sinds 2015 toen de angst ontstond, vroeger nooit last van gehad. De AD doet al wel wat, het brengt mijn spieren tot rust, die hebben jaren lang strak gestaan. Ook de adrenaline is jaren lang door mijn lijf gegaan en dat merk ik denk ik nu. Ben totaal op. Die gekke angsten heb ik ook. Relativeren dus. Vind het wel moeilijk op dit moment nu ik er zo bij lig. Jij ook sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...