Spring naar bijdragen

Woensdag 12 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

En wat een mooi plan, om jaloers op te worden..wat mooi te lezen dat je je hart volgt en dat nou net dít op je pad komt. Zo moeten dingen soms ook gewoon gaan, denk ik. Heel heel veel Fijne momenten gewenst daar in Zweden! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, gewoon nog op z'n jopie's en daarmee niet gewoon maar specifiek op z'n jopie's, zoals het jopie toevalt en zoals jopie daar haar dingen uitpikt en er wat mee doet of dingen voorbij laat gaan zonder er wat mee te doen. Wat dat betreft klopt m'n eigen interpretatie van toeval nog altijd wel.. alles is toeval, alles valt ons toe. Wat daarmee te doen is soms een keuze, soms word je er door meegevoerd zonder keus te hebben en soms kun je door even aan het roer/stuur te draaien je positie in de stroom wat wijzigen.. on the flow. Je koers is altijd goed want die valt je toe. (iets met higher power)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei jopie:

 

... ik was het kwijt hoor, afgelopen jaar. Ik was het helemaal kwijt, en daardóór steeds méér kwijt, en nóg...

Oók dat is wat je toevalt, lieve jopie en heeft je gebracht waar je nu bent. Toevallig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jopie:

of het toeval is dat ik juist vandaag weer even kom, ik weet het niet.... 

Het was vast al duidelijk, ik was aan het zoeken en wiebelen hier. Niet zo heel spannend verder, denk dat dat bij iedereen zo is bij een nieuwe fase als je een beetje 'bewust' leeft, dat schuurt, gromt en rommelt, maar toch: het forum, zowel lezen, als schrijven, hielp mij daarbij niet. Bracht mij niets, kan ik ook zeggen. En dan is het aan mij om daar iets mee te doen: de knop uit, of, als dat niet lukt, het toestel eruit :)

Ik ben verantwoordelijk voor mij. 

Nog steeds weet ik voornamelijk wat ik niet wil, en nog niet wat ik wél wil. Wel in richting en kernwaarden, maar nog niet in concrete invulling. Je zou kunnen zeggen: "dat is al heel wat", maar voor mij is het niet voldoende en brengt het me niet echt verder. Ik wil (wens) echt constructief blijven denken, vanuit mogelijkheden en wensen, en niet vanuit onmogelijkheden of beperkingen. Wonen in een huis gaat het niet worden. Dat weet ik nu zeker.  Hoe dan wel? 

En toen kwam er zomaar ineens een  trein voorbij waar ik maar lekker op gestapt ben, zonder ook maar een beetje te weten wat dat brengt: 2 maanden werken in Zweden aan een huis en erf in 12 ha bos. En ik ga het maar gewoon doen. Met mijn camper daar staan, aan de rivier, en deels keihard aan de klus, met een weg aanleggen, bomen kappen, een kachel bouwen, met de kinderen klungelen, en deels zelf sjouwen, trekken, zwemmen in het meer, en lezen. Deels in een gemeenschap van mensen die ook dit willen, deels lekker alleen maar wellicht minder eenzaam dan hier. Laat maar komen, er komt altijd iets uit. Vandaag vertrek ik. En in juli kom ik terug.  Eén ding is zeker: van gewoon simpel hard werken, ook nog met zichtbaar resultaat, wordt geen mens slechter!

Ik ga gewoon, en dan komt er wel wat.... niets afsluiten, wel gaan, wel lopen, en zien wat het brengt, zonder hijgerige verwachtingen... "nieuwsgierigheidsknop aan" :)

Vandaar even een berichtje. 

 

Jeeeeeej jopie!!! Goed om je te lezen. 

Nog steeds niet weten wat je wil hmm, ik denk dat ik John Lennon maar ga citeren dan: life is what happens while you're making other plans!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoiii

Nieuw hier en nog even aan t uitvogelen hoe dit allemaal werkt!!

 

alles goed met iedereen?

Hier probeer ik te stoppen met roken maar o wat is dat lastig!

opzoek naar een maatje om elkaar te steunen of voor fun en afleiding ... dan valt er mss nog iets te lachen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

For something completely different: Ik had vanmorgen om kwart over 9 een telefonische afspraak met mijn cardioloog. ...ik ben nóg niet gebeld. Over het opbouwen van spanning gesproken. Net maar even gebeld naar het ziekenhuis: het kan nog wel even duren. Zó vervelend, ik heb er een halve dag vrij voor genomen en over twaalf minuten heb ik mijn eerste videogesprekken/ vergaderingen.  Grrrrrr......:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @aivy84. Zoals @Inzichzelfal schreef is er elders een speciaal deel voor stoppen met roken. Hier gaat het meer over alcohol, al zijn er hier geloof ik ook wel mensen die proberen te stoppen met roken. Bij de roken groep is het wel een stuk minder druk. Kijk maar even waar je blijft schrijven en meelezen. Allebei mag ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie :heart:

@nancy dat is rot, waar maak je dan een afspraak voor hè?

@aivy84 hi en welkom. Ik stop soms ook met roken. En dan pak ik een volgende. 

 

Er zit iets heel erg fout in m'n hoofd vandaag, een rottig stemmetje dat al tijden min of meer stil was. Normaal zou ik zeggen, ga rennen, maar ik durf eerlijk gezegd de deur niet uit zo. Verdamme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinnkunnen we wat voor je betekenen? 
Slim dat je de deur niet uitgaat! Afleiding zoeken in iets anders? Even douchen, puzzelen, lezen, serie kijken... als je nog tips wilt voor series; geef even aan waar je van houdt en welke (streaming) diensten je hebt. Ik heb suggesties :)

bewerkt door VIII
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Inzichzelf:

Oei bij veel mensen die ik ontmoette. Ik ben in een verslavingskliniek geweest, bijna iedereen rookte daar. Ik ben van 1961, ik praatte daar met iedereen. 

Heftig!! Hoelang al clean?

Drink zelf drie keer in de week wel twee flessen per keer weg.. zit ook al jaren aan de benzo... oxazepam... ook hel om af te kicken.. kan me zo aanmelden maar wil alles op eigen kracht doen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...