Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

Goedemorgen   , wel bijgelezen  voor  ieder  een hart onder de riem die het gebruiken  kan.

Ja ik hoop ook dat negatief  reisadvies  eraf kan ga graag aanstaande  juli  weer  naar onze vertrouwde  omgeving  stek  in Frankrijk  toe heb er 20 dagen geboekt.

 

Verder heb ik aanstaande  maandag de 17 de sollicitatie  gesprek  bij de locatie  waar ik contact  mee opgenomen heb. 

Telefonische  gesprek om de afspraak te plannen was een positieve  indruk  nav hoe de lg communiceerde  met mij.  

Heb zin in dit gesprek  maandag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Yana:

Wij richten ons helemaal op de Nederlandse en Belgische markt @bumperjim, de Fransen zelf zijn niet zo te porren voor deze regio. We adverteren nu wel op le boncoin en voor deze week is er tot onze verrassing wel veel belangstelling van Fransen ivm Hemelvaart.

Doet me denken aan de film   "Bienvenue chez les Ch'tis"

Eerlijk gezegd was ik (we) vroeger ook niet zo te porren voor noord Frankrijk. Dat zagen we als een troosteloos verlengstuk van België waar je nou eenmaal doorheen moest op weg naar Bretagne, ons 'beloofde land'. Maar sinds we met een camper op pad gaan (nu al weer zo'n 15 jaar) zijn we veel meer van de doorgaande routes afgeweken en hebben vele onvermoed mooie plekken en streken ontdekt die ons ervan doordrongen dat 'ook wij' vol vooroordelen zaten en zitten. De hele wereld (in ons geval beperkt tot vnl. west Europa, da's voorlopig meer dan genoeg) barst van de mooie en/of interessante streken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit wat een kracht om je zoon  te bellen  en je nederigheid te tonen  .

Hopelijk  is dit het begin van de vertrouwensband die je zo graag wilt met je zoon.

Vraag mij af of je iets zal kunnen  met de AA groepen  elke avond  is er wel online  wat te volgen  .

Zal ook je eenzaamheid kunnen  ondersteunen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @spirit, moedig van je. De tijd zal het inderdaad leren, maar wel de tijd aan hem laten hoor, bij nederigheid hoort ook dat je het heft in zijn handen laat. Je hebt (weer) een zaadje geplant. Dat is goed. Wat het oogsten betreft komt het neer op geduld, overgave en vertrouwen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook weer. Ik ga ook gelijk met de billen bloot. Ik ben toch weer begonnen met drinken, het is geen excuus maar mijn privé omstandigen was de reden. Ik ben inmiddels ook gelijk na dat weekend gestopt en slik weer braaf mijn antabuse, wil dit weer onder begeleiding doen zodat het me niet weer overkomt. 
 

daarnaast gaat het niet zo lekker ik heb veel last van mijn paniek/hyperventilaties en ik weet gewoon niet hoe ik er uit moet komen heb nu anti deprissiva gekregen zodat het wat kan afzakken. 
 

ik voel me zo dom dat ik door andere factoren heb gekozen om het dan maar te verdoven. Ik ben er achter dat ook nooit meer zonder antabuse kan en dus nooit meer kan drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fabienne1985 dat is spijtig om te horen maar ook goed dat je tot nieuwe inzichten bent gekomen! Ik vroeg me al een tijdje af waar je was gebleven...blijf maar hier komen...ik twijfel ook vaak over het forum maar ondertussen sta ik wel waar ik nu sta, bezig aan de vijfde maand zonder alcohol...dus blij dat je terug bent, frisse start!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Fabienne1985  jammer dat je , je hebt  laten verleiden  om te willen verdoven met drank. 

Dom moet je je zeker niet voelen  want dat ben  je niet .

De kunst is juist op momenten dat je zwak  bent en in verleiding  dat je hulp zoekt om deze verdovings gevoel te laten voorbij  gaan  .

Goed dat je er bent.

Mbt antabuse en nóóit  meer drinken.

Zoals  vaker  gezegd  wordt   is dat groot maak het  klein  .

Zal je zelf vertellen nu 1.3 jaar nuchter  ben  en eerst anta onder begeleiding  nam daarna over op zelfstandig  ik eigenlijk  verder op vaste benen kom te staan  om niet  drinken  minder te koppelen  aan het gebruik  van de antabuse.

Voor  mijn  eigen  veiligheid  gebruik  ik het minimaal nog 1 kr per week maar ben  soms ook vergeten  op welke  dag  ik de laatste keer nam.

Nu weet ik dat ik  hem gisteren  avond genomen  heb .

En volgende  week  zal ik vast ergens weer hebben oja .

Sterkte  met  alles.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbbik zie nu dat ik vanmorgen een fout maakte bij de aanmaak van het dagpact. Mijn excuses, het was zeker niet mijn bedoeling je eraf te halen :rose: 

Gelukkig waren de mede forummers wel wakker en staat iedereen sterk en veilig erop :)

@Fabienne1985welkom (terug?) en succes! Ik slik ook Antabus onder begeleiding. Fijn en veilig gevoel. Ik sluit me aan bij wat Lieke zegt. One day at a time!!

@spiritdat klinkt goed en hoopvol. En nu niet drinken dan maar, dan hou je het. Meld je als je trek krijgt. Praat VOOR je gaat gebruiken. Dat helpt is inmiddels mijn ervaring. 
 

@Yana :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fabienne1985 soms is op je bek gaan de beste manier om te leren. Jammer dat het zo moest, maar als het je ogen heeft geopend, levert het toch wat op. 

@Musashi twijfel over het forum in z'n geheel? Het forum zijn we samen hè, de mensen die je beter liggen en minder liggen. En jijzelf natuurlijk ook.

Serieuze boterham met kaas en tomaat. Gaat ie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik baal zo het ging echt een stuk beter met me, voelde me op zekere hoogte fijn. Maar heb zo enorm last van die paniekaanvallen en hyperventilaties. 
Het weer gaan drinken is alweer een tijdje geleden, zit nu ook aan de anti deprissiva en gebruik weer gewoon de antabuse. 
 

Ik ben zo bang dat ik in een depressie ga verdwijnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fabienne1985:

Nee nog nooit

Probeer goed voor ogen te houden dat dergelijke medicatie een opbouwfase heeft. Het gaat tijd kosten om de goede dosering te krijgen, er zit waarschijnlijk een spiegelwaarde aan. En bijwerkingen, afhankelijk van de soort en van jezelf ook. Aarzel vooral niet om je arts te bellen als je iets merkt wat je niet kunt benoemen. En praat er zo goed als je kunt over, kan ook hier. Je bent niet de enige die met depressie kampt. Ook hierin sta je niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Quinn:

Serieuze boterham met kaas en tomaat. Gaat ie!

Wit brood met zoute haring, uitjes en augurken.

Ja inderdaad Yana, die fleece-restjes verdwijnen in vissenmonden (-bekken?) en eten wij uiteindelijk zelf weer op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fabienne1985 je kent vast de term HALT al wel, de algemene triggers om te gaan drinken. (Hungry, angry, lonely, tired) jouw trigger in deze is in elk geval eenzaamheid. Drinken is niet de oplossing tegen eenzaamheid, iets anders misschien wel?

Los daarvan is het een rot situatie waar je in zit en je hebt alle recht en reden om daar verdrietig om te zijn. 

Voelt je huis inmiddels aan als een thuis?

als ik wat van de hak op de tak spring, nieuwe medicatie sinds een week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...