Spring naar bijdragen

Bang om terug te vallen


KVDR

Aanbevolen berichten

Dat je het eerder hebt verteld en is aangegeven dat het niet door de beugel kan is al een ding. Vervolgens ben je tóch nog doorgegaan.. Lastig. Ik denk dat je eerst toch echt moet erkennen dat je überhaupt een gokprobleem hebt. Je bagatelliseert het namelijk door te stellen dat je geldverslaafd bent en niet gokverslaafd, maar je houdt voor mijn gevoel jezelf voor de gek. 
 

Als er iets is wat ik weet na een aantal versleten relatiescommunication is key. Zolang je je gevoel, emoties en tegenslagen niet deelt is het gedoemd te falen. Wat dat betreft zou ik het dus ook delen, het is tenslotte je wederhelft. Wellicht kunnen jullie het samen proberen aan te pakken. Als je aangeeft wat je voelt, hoe je het wilt oplossen en wat je ervoor al gedaan hebt. Is ook niet eerlijk tegenover die persoon namelijk. Persoonlijk zou ik zelf nooit met een gokker mijn leven willen delen namelijk en heeft hij ook gewoon recht om het te weten. Ik heb het wat dat betreft met mijn ex altijd gedeeld. Vond het niet bepaald iets wat ik geheim wil of kan houden. Of ze dan wilt blijven en mij hierin steunen prima, zo niet, ook prima. Ik zou het niemand namelijk kwalijk kunnen nemen dat ze niet met een gokker door het leven willen wetende wat voor ellende het met zich meebrengt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Fleurrie:

Ik heb dat al een keer eerder gedaan. Hij zei toen dat wanneer het nog een keer gebeurt hij niet weet of we nog samen kunnen zijn…

 

Helaas won de verslaving het…

Tja, een relatie die alleen in stand wordt gehouden door een web van leugens heeft geen kans van slagen. Zoals @Dred1 ook al aangeeft. 

 

The strength of a person's spirit would then be measured by how much 'truth' he could tolerate, or more precisely, to what extent he needs to have it diluted, disguised, sweetened, muted, falsified.”

bewerkt door Wim123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fleurrie:

Hoi allemaal,

Ik heb vanmiddag een gesprek met Unibet gehad. Ze hebben mij gebeld en ik heb mijn verhaal uitgelegd. Hij gaat het doorsturen naar het department en zij gaan beoordelen of ik (een deel) geld terug krijg. Wel een hele kleine kans zegt hij uiteraard. Iemand ervaring mee?

Welk geld wil je terug hebben? Ik snap er niks van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb nergens om gevraagd. Ik ben een chat gestart in Unibet dat ik verslaafd ben en dat ik hulp nodig heb en of ze iets voor mij konden doen. Toen hebben ze contact opgenomen met mij en het account geblokkeerd. Daarnaast kreeg ik een berichtje dat ik telefonisch gebeld zou worden door die afdeling om alles te bespreken. Vanmiddag het belletje gehad en alles uitgelegd. De man vertelde mij dat hij mijn verhaal ging neerleggen bij de commissie en mijn zaak beoordeeld zal worden of ik misschien geld terug krijg. Het was een minimale kans en ik ga er natuurlijk vanuit dat het niet zo is, maar ik was benieuwd of jullie hierover wel eens hebben gehoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Wat is dit leven zwaar zeg. Het ene moment gaat het oké en begint er acceptatie te komen, het andere morgen kan ik echt alleen maar huilen. Ervaren jullie dat ook zo? 
 

Vanochtend heb ik gebeld met Agog en ik mag deelnemen aan de meetings. Aankomende week kan ik niet door mijn werk, maar die week erop wil ik starten. Ik hoop zo meer rust te vinden. Doet een van jullie dat ook?

 

Volgend weekend ook het gesprek aangaan met mijn partner dat ik ziek ben in mijn hoofd en ik hulp nodig heb. Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Fleurrie:

Hoi allemaal,

Wat is dit leven zwaar zeg. Het ene moment gaat het oké en begint er acceptatie te komen, het andere morgen kan ik echt alleen maar huilen. Ervaren jullie dat ook zo? 
 

Vanochtend heb ik gebeld met Agog en ik mag deelnemen aan de meetings. Aankomende week kan ik niet door mijn werk, maar die week erop wil ik starten. Ik hoop zo meer rust te vinden. Doet een van jullie dat ook?

 

Volgend weekend ook het gesprek aangaan met mijn partner dat ik ziek ben in mijn hoofd en ik hulp nodig heb. Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?

Waarom niet vandaag? Het is namelijk onvermijdelijk dat het gesprek een keer moet plaatsvinden. Zou niet gelijk zeggen dat je ziek in je hoofd ben maar dat je problemen heb met gokken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi KVDR,

Ik weet niet hoe het nu gaat, maar als je hier nog mee worstelt zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Zorg ervoor dat iemand anders toezicht houdt op je rekening waar de erfenis staat en zorg voor een bepaalde manier van controle. Ik heb zojuist mijn verhaal geplaatst waarin ik na 15 maanden clean te zijn ben teruggevallen, dus ik kan het niet sterk genoeg benadrukken. De angst die je hebt is zeer terecht.

Veel succes en sterkte gewenst in je herstel! 5 maanden is bijzonder knap.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-9-2021 om 13:49 zei Fleurrie:

Hoi allemaal,

Wat is dit leven zwaar zeg. Het ene moment gaat het oké en begint er acceptatie te komen, het andere morgen kan ik echt alleen maar huilen. Ervaren jullie dat ook zo? 
 

Vanochtend heb ik gebeld met Agog en ik mag deelnemen aan de meetings. Aankomende week kan ik niet door mijn werk, maar die week erop wil ik starten. Ik hoop zo meer rust te vinden. Doet een van jullie dat ook?

 

Volgend weekend ook het gesprek aangaan met mijn partner dat ik ziek ben in mijn hoofd en ik hulp nodig heb. Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?

Hoi Fleurrie, wat goed van je dat je hulp hebt gezocht! Ben je inmiddels al naar een meeting geweest?

Je bent niet ziek in je hoofd, je bent verslaafd. Het is wel een ziekte maar het staat er alsof je koekoek bent :) en dat ben je vast niet. Ik heb het een tijd geleden ook opgebiecht en het ging dramatisch, maar het gaat erom dat je het eerlijk verteld wat er allemaal is gebeurd. Probeer rustig te blijven en wees er zeker van dat je ALLES verteld. Laat geen details achterwegen, geen schulden of wat dan ook. Geef op alle vragen een eerlijk antwoord. Je moet volledig open zijn richting je partner.

Verder heb je geen controle op hoe je partner reageert. Bij mij ging het niet zo goed en was het hartverscheurend om te moeten vertellen. Ik wens je dan ook veel sterkte en vind het dapper dat je deze stap zet (en daarbij eindelijk ook voor jezelf kiest). Als je in herstel kunt blijven dan wordt je leven echt een heel stuk beter op alle fronten en kun je weer echt plezier halen uit het leven.

Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...