Spring naar bijdragen

Gelegenheidsroker...


Anoniem1289

Aanbevolen berichten

Beste forum,

Zelf ben ik iemand die op een een of andere manier al 3 jaar alleen met alcohol rookt. Mensen zeggen dat dat iets is waar je niet zorgen om hoeft te maken. Toch vind ik het vervelend. iedere keer als ik maar een beetje alcohol drink sta ik naar een sigaret te smakken en biets ik daar bij deze. Terwijl ik vooraf deze avonden altijd het gevoel dat het me gaat lukken om te drinken zonder te gaan roken. Hierom dacht ik laat ik is wat nieuws proberen om te hopen uit deze sleur te gaan/

Ik heb asthma dus vast roken is al helemaal geen optie dan ben ik na een week kapotmoe. Toch merk ik dat elke week na de horeca/feestjes ik elke keer weer met een drankje erbij ga roken. Ik wil dit stoppen en het klinkt slap en simpel maar ik struggle er al zoveel jaren mee dat ik een beetje einde raad bent. 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,
zoals je schrijft lijk je niet een drankprobleem te hebben?
Maar alcohol vervaagt wel grenzen, dus het is niet gek dat
dan de trek in sigaretten toeneemt en je goede voornemens verdwijnen
als sneeuw voor de zon.
Maar met astma valt niet te spotten.
Heb je wel eens geprobeerd een maand of twee dan niet te drinken in
horeca of op feestjes? Er is van alles 0% te koop en tegenwoordig is
dat ook een hype aan het worden voor de wat bewustere mens.
Je astma zal je dankbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicotine en alcohol zijn inderdaad dikke vriendjes van elkaar. Goede tip om wat minder alcohol te drinken, dan zal het niet roken makkelijker gaan. 

Zelf ben ik jaren geleden gestopt met Tabex, een natuurlijk middel dat dezelfde werking heeft als Champix om het roken te ontwennen. Als je dat een week slikt (geen bijwerkingen) heeft het roken helemaal geen effect. Na twee trekjes maak je de sigaret uit. 

Geen alcohol drinken wil je vast niet als tip krijgen, maar kom. Doe eens gek en probeer eens een tijdje niet te drinken. Daar knap je sowieso van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...