Spring naar bijdragen

Nun


Nun

Aanbevolen berichten

Hallo, lees al een tijdje mee en heb me nu aangemeld. Vrijdag ga ik met vakantie voor een week. Nu zonder alcohol. Het paasweekend ben ik ook een paar dagen naar de camping gegaan en dat is goed gegaan. Zo dit wordt een week zonder alcohol! Bekijk het per dag en vandaag drink ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Nun

niet drinken op de camping, als dat lukt heb je al heel wat bereikt!

Ik tikte er ook altijd nog al wat weg voor mijn caravannetje.

Goed dat je hebt aangemeld. Het forum heeft mij goed geholpen te kiezen voor een alcoholvrij bestaan.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed  bezig  klopt  vakantie  en alcohol is een gedachte  die  er zeker  is .

En op zich is dat  niet verkeerd  behalve  als je er niet mee om kan gaan en dat kan ik absoluut  niet .

Het is niet gezellig  1 drankje  bij het eten  nee het is gelijk doorgaan tot je eigenlijk  gewoon  te veel  hebt  gehad . 

De obsessie of je wel genoeg  hebt of je niet zonder  zit .

Voor mij was afgelopen  zomer  de vakantie  daardoor wel een stuk  relaxed daardoor omdat ik daar geen omkijken  naar had .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Fijne vakantie. Ik vond het niet zo moeilijk op vakanties niet te drinken toen ik de slag eenmaal te pakken had, ook in het begin niet, want op vakantie is je leefritme toch al anders dan normaal. Wat ook kan helpen is andere mensen die wel drinken wat meewarig bekijken (zonder dat het opvalt natuurlijk) en bedenken "ach ja, zo deed ik dat zelf ook vroeger, blij dat ik daar vanaf ben". Dat is trouwens in het algemeen een goede techniek voor terrasbezoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Artemis:

welkom @Nun en fijne vakantie gewenst. Lijkt me moeilijk. Ik ben ook 4 maanden nuchter, dus we gaan beetje gelijk op 

Ben er nu al een beetje meebezig om de sitiuaties te visualiseren. Op de momenten dat ik eventueel cravings krijg.  Weet dat het golf bewegingen zijn. Deze moet ik uitzitten en gewoon met de golven mee surfen totdat ik weer in rustige wateren ben.

bewerkt door Nun
Taal correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag erg op tegen mijn eerste vakantie zonder alcohol,
het was VP, en gelukkig een volleybalweek in Spanje.
Veel afleiding dus en samen met dochter die toen nog niet dronk.
Ik heb het werkelijk waar niet fysiek gemist. Wel af en toe
een klein beetje weemoedig naar de tafels van anderen gekeken,
maar had ik eenmaal mijn bord eten voor me, dan was dat al weer weg.
Voor mij is eten altijd belangrijker geweest dan drinken.
Maar ik was weer eens bezig geweest met: de angst voor de angst.
Wel goed je er psychisch een beetje opvoor te bereiden, maar meestal
gaat het allemaal anders dan je van te voren denkt, dus heb vertrouwen!
En vergeet vooral niet te genieten van alle voordelen. Eten proeft puurder,
de natuur ervaarde ik subtieler, ik had meer aandacht voor andere mensen
want hoefde niets te verbloemen omtrent aantal drankjes, was een goed
voorbeeld voor puber dochter en speelde veel beter volleybal dan eerder;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond lekker het water op met een vriend en na afloop wat drinken. Neem zelf 0,0 mee en hij aan speciaal bier. Verleden week ging het helemaal goed. Ook geen trek. Zo vandaag drink ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Super vakantie gehad. Mooi weer.Flinke wandelingen. Genoten van strand duinen en het wad.

Vroeger op en vroeger naar bed dan anders en genieten van de vogels en koffie. De dag beginnen zonder wolk ik mijn hoofd. Ja een vakantie zonder alcohol is mij zeer goed bevallen. Natuurlijk af en toe weemoed. 

Alles was helderder en ik was vrolijker en blijer ook naar onbekende mensen toe en zij naar mij.

bewerkt door Nun
Correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei kruidenthee67:

Oe, ja ik herinner me die rottige valkuil....drankvrij de vakantie door en dan bij thuiskomst gelijk voor de bijl....

Later besefte ik dat het ook een soort van 'situatiegebonden' was. Goed dat je voorbereid was! Knap gedaan.

Ja, dat soort van 'situatiegebonden' maar ook een soort van 'beloning voor het behalen van het doel'. Daarom was het voor mij belangriijk om niet een bepaald 'project' als doel te hebben (bv. die vakantie of die verjaardag of feestdagen) maar ook de hele gewone en zelfs de 'saaie' dagen mee te nemen in m'n herstelprogramma. Simpel gezegd: Altijd!! beseffen dat drinken niet aan de orde is. En wat voor dag dan ook, welke situatie dan ook, vandaag drink ik in elk geval niet.

Je doet het goed, @Nun. :):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afpilsen na het sporten is eigenlijk een raar iets. Ook voor je herstel van het sporten. Drie mensen aan het bier en ik 0,0. Totaal geen last en ook niet gemist. Een gezellige avond gehad. En genoten van het buiten zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...